Criza gunoaielor bagă mâna în buzunarele clujenilor

Foto: Dan Bodea

Criza gunoaielor continuă la Cluj, iar clujenii au şanse foarte mari să plătească din propriile buzunare eşecul răsunător al proiectului noului centru de deşeuri. Din 15 aprilie tariful de depozitare pe rampa temporară de la Pata Rât s-a triplat pentru operatorii din judeţ. Operatori care nu vor avea cum să suporte pe termen lung din bugetul propriu această diferenţă. Aşa că, cel mai probabil, populaţia se va confrunta cât de curând cu o creştere a tarifelor. În acest răstimp Consiliul Judeţean se mulţumeşte să găsească soluţii inedite: o nouă rampă temporară. Şi aceasta tot sub semnul întrebării.

Regia Autonomă de Administrare a Domeniului Public și Privat al județului Cluj a primit recent undă verde de la consilierii judeţeni să studieze modalitatea în care poate realiza de urgență o groapă de depozitare temporară pe o parte din terenul destinat construirii centrului ecologic de management al deșeurilor. Teren de circa 60 de hectare, care a fost donat de Consiliu Local Feleacu tocmai pentru centrul de deşeuri. CL Feleacu vrea acum să vândă acel teren CJ, iar CJ ar dori să cumpere doar 2 hectare pentru groapa temporară. O decizie încă nu s-a luat deşi s-a discutat asiduu cu cei de la Feleacu în ultima lună. ”Dacă avem cooperarea celor de la Feleacu se poate face acea groapă în 45 de zile”, a spus la ultima şedinţă de CJ vicepreședintele Horațiu Cătărig. La şedinţa de Consiliu Local Feleacu însă nu s-a decis nimic legat de situaţia terenului care ar trebui cedat pentru groapa temporară. „S-a discutat, nu s-a decis nimic. Vom vedea, cred că se va hotărî ceva la viitoarea şedinţă din luna aceasta”, a declarat viceprimarul comunei Feleacu, Jakabffy Barna-Samu.

Preţuri mărite?

Între timp însă operatorii deja plătesc la preţ triplu depozitarea pe rampa de la Pata Rât şi cer primăriei modificarea tarifelor. „Noi am depus deja o documentaţie la primărie după ce din 15 aprilie nu ne-au mai primit la rampă maşinile decât dacă am semnat noul contract. Nu am semnat în prima zi, dar a doua zi am semnat, preţul urcând de la 33 de lei pe tonă la 97 de lei pe tonă. Aşa că acum există problema cine suportă diferenţa, va fi suportată de primărie sau de oameni? Comisia de preţuri analizează situaţia încă nu ni s-a comunicat o decizie. Oricum e foarte dificil pentru că la groapă trebuie să plătim la 7 zile şi de la primărie ni se plăteşte o dată pe lună. Situaţia este foarte dificilă şi nu ştiu cum vom rezista. Am discutat şi cu primarul Emil Boc şi aşteptăm să vedem ce soluţii se găsesc” a declarat pentru Transilvania Reporter directorul Rosal, Ioan Mureşan.

„Din 15 aprilie s-a scumpit serios tariful de depozitare pe care îl plătim la rampă. Şi noi suntem pe cale să solicităm primăriei găsirea unei soluţii în această situaţie. Tarifele trebuie aprobate de Consiliul Local, procedurile sunt destul de greoaie, dar nu vorbim de o creştere mare pentru populaţie a tarifelor, cam 20%. oricum până la aprobarea lor de către CL nu se pune problema de a se scumpi ridicarea gunoiului”, a declarat directorul Brantner-Vereş, Ioan Vlati.

Distribuie:

Postaţi un comentariu