Primăria amendată cu 200.000 de lei pentru anunţurile privind licitaţiile

Primăria Cluj-Napoca a fost amendată de către Autoritatea Națională pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice (ANRMAP) cu 200.000 de lei în urma unui control efectuat în octombrie 2013. Potrivit raportului de control, procedura de supraveghere a fost demarată în urma sesizării transmise de către Direcția Generală a Finanțelor Publice a Județului Cluj – Compartimentul de Verificare a Achizițiilor Publice.

Obiectul controlului l-a constituit verificarea modului de atribuire a contractului „Lucrări de reabilitare, modernizare și extindere a centrului multifuncțional de servicii sociale integrate Țara Minunilor” dar și verificarea respectării regulilor de publicitate privitoare la transmiterea către SEAP a 19 anunțuri de atribuire a unor licitaţii din anii 2011, 2012 şi 2013.

În raportul de control din 23.12.2013 au fost consemnate mai multe nereguli descoperite la Primăria Cluj-Napoca, nereguli sancționate de către echipa de control cu o amendă totală de 200.000 lei. Aceasta din cauză că angajații primăriei nu au transmis în termenul legal 19 anunțuri de atribuirea licitaţiilor către SEAP. Printre contractele care apar în raport se numără “Proiectarea zidurilor de sprijin de pe str. Dragalina nr. 116 si 102, din municipiul Cluj-Napoca”, “Modernizare sistem încălzire la Colegiul Tehnic Napoca, Municipiul Cluj-Napoca”, “Servicii de proiectare la obiectivul de investiţii «Consolidarea zonelor supuse alunecărilor de teren str. Donath, f.n .»”, Acordul-cadru de furnizare de produse nr. 96961/27.03.2012, încheiat cu POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ S.A., având ca obiect “Furnizarea de tramvaie pentru transportul public”, “Restaurarea ansamblului monument istoric Parcul central Simion Bărnuţiu şi Cazinou din municipiul Cluj-Napoca”, “Modernizarea liniei de tramvai pe ruta Piaţa Gării- Bd. Muncii”, Acordul-cadru de servicii- sector est nr. 288756/11.10.2011, încheiat cu S.C. ROSAL GRUP S.A., având ca obiect lucrări suplimentare la obiectivul ”întreţinere şi amenajare a zonelor verzi de pe raza municipiului”.

Raportul a scos la iveală și alte trei abateri pentru care nu s-au mai putut acorda amenzi, deoarece faptele s-au prescris în momentul în care au fost constatate de către A.N.R.M.A.P. În acelaşi document se arată că au mai fost aplicate încă două sancțiuni Primăriei Cluj-Napoca de către A.N.R.M.A.P şi în noiembrie 2011.

Consilierul local PNL, Ioan Bîldea este nemulţumit de faptul că din banii clujenilor se plătesc astfel de amenzi şi îi cere primarului să îi tragă la răspundere pe cei vinovaţi. „Vă solicităm, domnule primar Emil Boc, să explicați public în ce mod s-a ajuns la această situație? Cine va plăti cei 200.000 lei? Ce măsuri s-au luat împotriva celor care au greșit? Nu vorbim despre o singură greșeală, ci de o practică obişnuită la nivelul Primăriei Cluj-Napoca, o nouă dovadă a incompetenței generalizate în activitatea de administrare a orașului. Totodată vă solicităm să faceți public și procesul verbal de constatare și sancționare a contravențiilor seria AR numărul 02080, înregistrat la Primărie cu numărul 370922/1/20.11.2012, astfel încât să știm dacă și cu ce sumă a mai fost amendată Primăria în 20.11.2012. În calitate de consilier local, vă anunț domnule Primar că sunt ferm împotrivă ca această sumă să fie plătită din banii clujenilor. Cei care au greșit trebuie trași la răspundere și să achite amenda, nu contribuabilul clujean”, a declarat Bîldea.

Reprezentanţii primăriei spun însă că au contestat amenzile în instanţă. „Am contestat aceste amenzi în instanţă şi credem că vom obţine anularea lor. Am mai avut situaţii similare în care ni s-a dat câştig de cauză pentru că temeiul acestor amenzi a fost considerat nelegal de către instanţă”, a precizat purtătorul de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca, Oana Buzatu.

Distribuie:

Postaţi un comentariu