Update/ Verificări DNA la Primăria Cluj-Napoca. Este vizat proiectul de ticketing

Procurorii DNA – Serviciul Teritorial Cluj fac verificări, marți, la Primăria Cluj-Napoca, într-un dosar privind proiectul de ticketing din fonduri europene iniţiat de municipalitate pentru modernizarea transportului în comun.

„La primărie au venit reprezentanți ai DNA cu o cerere să le punem la dispoziție documente privind implementarea sistemului de ticketing, proiect pe bani europeni care se află în implementare și care trebuie finalizat până la sfârșitul acestui an. Din ce am înțeles îi interesează partea de implementare, noi facem copii după documentele cerute și le vom pune la dispoziția DNA. Ei au mers deja pe teren să vadă efectiv cum este implementat acest sistem în stații de transport în comun și pe mijloacele de transport în comun”, a declarat pentru Transilvania Reporter, purtătorul de cuvânt al primăriei, Oana Buzatu.

Directorul Companiei de Transport Public (CTP) Cluj, Liviu Neag, a precizat în fața jurnaliștilor că procurorii DNA au fost prezenți în această dimineața și la sediul CTP, de unde au ridicat o serie de documente privitoare la construcția sistemului de ticketing, nefiind însă vizate persoane din companie. „Am precizat și anterior că există anumite deficiențe ale sistemului, însă vor fi rezolvate până la finele anului”, a spus Liviu Neag.

Potrivit unui comunicat al DNA, percheziţiile în acest dosar se fac şi la Bucureşti şi Braşov.

„Procurori din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie – Serviciul Teritorial Cluj efectuează cercetări într-o cauză penală ce vizează săvârșirea unor infracțiuni asimilate celor de corupție și a unor infracțiuni îndreptate împotriva intereselor financiare ale Uniunii Europene, comise în perioada 2012 – 2015.

În cursul zilei de 10 noiembrie 2015, ca urmare a obținerii autorizărilor legale de la instanța competentă, sunt efectuate percheziții domiciliare în 22 locații situate în municipiul București și județele Cluj și Brașov, din care 2 sunt sediile unor instituții publice, restul reprezentând sediile unor societăți comerciale și domiciliile unor persoane fizice.

În cauză, procurorii beneficiază de sprijin de specialitate din partea Serviciului Român de Informații, a Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Cluj Napoca, din partea Brigăzii Speciale de Intervenție a Jandarmeriei și a Grupării de Jandarmi Mobilă Cluj Napoca”, se arată în comunicatul DNA

Sistemul de ticketing este implementat prin proiectul european „Modernizarea și extinderea sistemului public de transport în comun în Zona Metropolitană Cluj – etapa I”. Valoarea totală a proiectului este de 33.679.814, 16 lei cu TVA, din care valoarea totală nerambursabilă se ridică la 25.721.237, 74 lei. Firmele care s-au ocupat de lucrări şi dotări sunt SC Ramb Sistem SRL şi SC CS Vision SRL care şi-au atribuit contractul pentru suma de 26.107.319, 59 lei (cu TVA).

Prin acest proiect au fost dotate cu automate de bilete şi carduri 61 de staţii de transport în comun din oraş, au fost modernizate 87 de staţii şi  au fost montate 327 de validatoare dual pe mijloacele de transport în comun.

Citiți și:

Sistemul de ticketing va deveni funcțional în această lună. Primul automat, inaugurat cu o „revizie”

Vom reveni cu detalii.

Distribuie:

Postaţi un comentariu