Trenul simbol al Europei “Connecting Europe Express” a ajuns în gara Cluj-Napoca

Foto: Dan Bodea

Trenul Connecting Europe Express a sosit sâmbătă, 18 septembrie, ora 18.23 fix, în Gara din Cluj-Napoca. Acesta a ajuns vineri în România, iar în perioada 17-19 septembrie străbate țara noastră pe relația: Giurgiu, București, Brașov, Sibiu, Cluj-Napoca, Oradea și Arad. Trenul este format din mai multe vagoane din diferite state membre ale UE.

La Cluj-Napoca, delegația europeană a fost întâmpinată de oficialități și de curioși veniți să vadă trenul UE.

Gheorghe Șurubaru, administratorul public al municipiului Cluj-Napoca, a adresat mesajul de bun-venit oaspeților, în limba română, înainte de a fi tradus și în limba engleză.

“Trenul care v-a adus aici este un adevărat simbol a ceea ce și noi la Cluj simțim pentru Europa. Acest tren deschide noi drumuri și noi prietenii. Suntem cu toții în același expres care trebuie să dovedească viteză, reziliență și putere pentru a ajunge la destinație. Vă invităm să reveniți la Cluj-Napoca pentru a înțelege mai bine de ce suntem inima Transilvaniei”, a transmis Gheorghe Șurubaru.

Foto: Dan Bodea

Foto: Dan Bodea

Foto: Dan Bodea

Foto: Dan Bodea

Foto: Cristina Beligăr

Mai departe, a urmat un scurt discurs al oficialului european.

“Avem în spate o locomotivă care reprezintă trecutul căilor ferate europene, de care suntem foarte mândri, iar trenul în care am venit astăzi reprezintă viitorul. Căile ferate sunt viitorul Europei și vă invităm să folosiți acest mijloc de transport în care Comisia Europeană va investi din ce în ce mai mult. În fiecare gară în care oprim facem un schimb de steaguri, steagul UE și steagul local al orașului în care am oprit. În Paris, în ultima stație, vom avea toate cele 100 de steaguri din orașele în care am oprit”, a spus oficialul european.

Discursurile au fost urmate de zece minute de dansuri populare locale, iar oaspeții au fost invitați să servească preparate tradiționale românești. Trenul Connecting Europe Express a plecat din gara Cluj-Napoca la ora 18:53.

“Eu mi-am făcut iluzii că vom ajunge mai repede la nivel european. Așteptăm investiții în infrastructură. Vagoanele noastre și materialul ar permite circulație la viteze mari, dar cu infrastructura avem probleme”, a declarat pentru Transilvania Reporter, Vasile Rafa, șef de stație în Cluj-Napoca, din 2004.

Foto: Dan Bodea

Foto: Dan Bodea

Foto: Dan Bodea

Foto: Dan Bodea

Foto: Dan Bodea

Foto: Dan Bodea

Comisarul pentru Transporturi, Adina Vălean, a precizat zilele trecute că România a reuşit să atragă puţine fonduri europene pentru a învesti în Căile ferate. Doar 5 miliarde de euro cu care a reuşit să modernizeze 500 de kilometri din 2017 şi până astăzi.

Compunerea trenului Connecting Europe Express
Vagon MAV (Ungaria)
Vagon Deutsche Bahn
Vagon de conferințe al SNCF
Vagon restaurant (board bistro) al FS – Ferrovie dello Stato Italiane
Vagon panoramic al elvețienilor de la SBB
Vagon de dormit Nightjet de la OBB

Ce viteze medii are acest tren în mai multe țări din regiune?

România

Giurgiu – București, 115 km, 1 oră și 59 minute, 58 km/h
București – Brașov, 166 km, 2 ore și 18 minute, 72 km/h
Brașov – Sibiu, 149 km, 2 ore și 39 minute, 56 km/h
Sibiu – Copșa Mică, 45 km, 48 minute, 56 km/h
Copșa Mică – Cluj, 153 km, 2 ore și 42 minute, 57 km/h
Cluj – Oradea, 152 km, 2 ore și 28 minute, 62 km/h
Oradea – Arad, 121 km, 2 ore și 8 minute, 57 km/h
Arad – Curtici, 17 km, 12 minute, 85 km/h

Cu ocazia Anului European al Căilor ferate, trenul Connecting Europe Express străbate Europa și atrage atenția asupra importanței călătoriei cu trenul pentru un viitor sustenabil. Trenul Connecting Europe Express a pornit din Lisabona în data de 2 septembrie și are ca destinație finală capitala Franței, Paris, unde va ajunge pe 7 octombrie. Pe parcursul călătoriei sale, trenul oprește în peste 100 de localităţi din 26 de ţări.

Trenul Connecting Europe Express este un proiect unic realizat prin implicarea Comisiei Europene, Comunității Europene a Căilor Ferate și a Societăților de Infrastructură (CER), operatorilor feroviari europeni, administratorilor de infrastructură și a numeroși alți parteneri la nivel comunitar și local.

Distribuie:

Postaţi un comentariu