Târgul WineUp pune Clujul pe harta vinului

Ioana Bidian Micu | Foto: Bogdan Stanciu

Compania clujeană ArtVinium a anunțat miercuri organizarea primului târg integrat de vinuri din România, la Cluj-Napoca, în clădirea Casino din Parcul Central, sub titulatura „WineUp Fair in Transylvania”. Manifestarea va avea loc între 26 și 29 martie 2015. „Un târg de vin profesionst nu există momentan în România. Există diverse evenimente, dar un concept integrat, nu. Vom organiza acest târg la Cluj, deoarece în Transilvania există cea mai mare mișcarea a consumatorilor de vin de calitate. În Cluj există comunități și cluburi de vin puternice, atât românești, cât și maghiare, care ne susțin”, a declarat Ioana Bidian Micu, managing director ArtVinium.

De ce la Cluj și nu la București? Deoarece comunitățile din Cluj și preocuparea pentru vin de aici sunt la un nivel ridicat. Sunt deja patru cluburi de vin care ne susțin

Ioana Bidian Micu

Potrivit acesteia, organizarea unui asemenea eveniment a devenit o necesitate datorită evoluțiilor recente de pe piața vinului. „Vinul românesc nu este cunoscut, iar consumul de vin românesc este privit cu scepticism, deoarece în perioada comunistă România era cunoscută doar pentru cantitatea de vin produsă, pe care o exporta la vrac, în special pe piața rusească. Apoi au urmat 20 de ani de pauză, dar acum, cu ajutorul fondurilor europene, au apărut crame mici și medii care pun accentul pe calitate”, explică Ioana Bidian Micu.

Târgul WineUp va avea o zi dedicată doar profesioniștilor din industria vinurilor și industriile conexe, în special HoReCa, și două zile pentru publicul larg. Vor exista workshopuri dedicate educării în domeniul vinului, și masterclasses, care se adresează celor ce doresc să se perfecționeze. Fiecare vizitator va primi la intrare un pahar de degustare pe care îl va folosi pe tot parcursul vizitei. Vor exista două tipuri de bilete, cel mai scump permițând degustarea vinurilor excepționale. „Sunt vinuri rare, în cantități mici, care se țin în colecțiile cramelor. Astfel de vinuri nu pot fi degustate oricând, de aceea va există un bilet cu un cost mai ridicat, care permite degustarea lor”, a mai spus Ioana Bidian Micu. Prețurile biletelor nu au fost încă definitivate.

WineUp nu va fi un târg cu vânzare, dar preconizează organizarea,  într-un spațiu apropiat, a unui magazin de vinuri, unde vor fi disponibile cele oferite spre degustare la târg.

Potrivit organizatorilor, la târg vor participa maxim 50 de producători. Marile companii din domeniu, precum Recaș sau Jidvei, nu și-au anunțat deocamdată prezența, dar organizatorii doresc ca aceștia să fie prezenți cu vinuri din gamele premium. De la polul opus al industriei, sunt încurajați să participe și micro-producătorii, cei care fac vin de pe suprafețe mici de viță-de-vie, atâta vreme cât au o identitate clară sub care se pot prezenta, a mai precizat directorul ArtVinium.

Târgul va beneficia de promovare în presa de specialitate din străinătate, aceasta fiind de altfel una dintre mizele majore ale unui eveniment care își propune să demonstreze că în România se produce vin de calitate.


Publicitate

Postaţi un comentariu