MegaHack: Au renunțat la somn și codează 50 de ore nonstop

Aproape 200 de programatori participă în acest weekend la MegaHack cel mai complex eveniment de tip hackathon organizat în regiune. Timp de 50 de ore neîntrerupt participanții lucrează la aplicații și diverse soluții soft, într-un concurs cu premii atractive în valoare de 10.000 de euro.

Echipele concurează pe domenii ca: digital banking, internet of things, e-guvernare, orașe inteligente, datathon, frontend, e-commerce, testare, gaming, securitate, ONG. ”S-au înscris peste 200 de participanți, prezenți tot timpul au fost până acum cam 170. S-a codat toată noaptea, unii au dormit aici în spațiul hackathon-ului, s-au distrat. am avut și demonstrații interesante. Există mai multe întreceri, fiecare challenge owner acordă separat premii în bani, produse sau oportunitatea de a-și dezvolta produsul propus. Premiul cel mare va fi în valoare de 2.000 de euro și un Vector Watch. Participanții au prilejul să interacționeze între ei, pe parcursul acestor zile le oferim și workshopuri ținute de cei de la Microsoft, IBM, IQuest, au posibilitatea să beneficieze de sfaturile mentorilor și să se afirme. Este prima ediție a festivalului TECH Fest care reunește nouă evenimente importante sub umbrela sa. pe lângă hackathon avem și Open Days la patru companii importante de IT,  Smart City Forum,  TechTalks,  Tech Industry Awards și în 20 noiembrie, Transylvania Demo Day, în cadrul căreia se va inaugura Tetapolis Science & Technology Park ”, explică Ioana Căprar, organizator.

Participanții la hackathon sunt atât angajați din companiile de IT din Cluj, cât și studenți din domeniu. Aplicațiile la care se lucrează de zor până duminică sunt dintre cele mai diverse. Una dintre ele este Discover Cluj. ”Este o aplicație oficială pentru Cluj, care să îmbine toate modalitățile prin care un turist sau un străin s-ar putea acomoda la Cluj, de la transport, la obiective turistice. Încercăm să digitizăm ce există. Am început cu obiectivele turistice și de acolo se vor putea adăuga altele, colaborăm cu primăria. Ca utilizator trebuie să îți instalezi aplicația și vei avea un meniu foarte simplu, intuitiv, împărțit pe categorii. De exemplu, ce vrem să mâncăm astăzi, vom avea o listă cu restaurantele din apropierea locului în care te găsești, la fel cu obiectivele turistice, programul de transport în comun cu stații, fiecare dintre locații va avea corelate și evenimentele de acolo. De exemplu dacă va trece prin față pe la teatru, utilizatorul va primi o notificare cu spectacolele de aici. Aplicația va putea fi descărcata gratuit”, spune Vlad Timandi, 21 de ani, student, unul dintre cei patru membri ai echipei care lucrează la această aplicație. 

Credeați că ANAF-ul nu poate ajunge la hackathon? A ajuns de fapt, prin membrii unei echipe care lucrează la o componentă a magazinului electronic prin care cei care doresc să cumpere ceva din depozitele Finanțelor vor ști exact în ce depozit să află produsul dorit și de unde îl pot ridica. ”ANAF-ul face un site e-commerce prin Magento, iar ceea ce lucrăm noi este un modul de gestionare a depozitelor ANAF. Asta înseamnă că pentru fiecare depozit ANAF-ul ar trebui să aleagă o metodă prin care să trimită coletele și acest lucru se poate face doar printr-o licitație publică. Dura prea mult timp, pentru că cei care au contractat partea de realizare a magazinului online ar trebui să aștepte după ANAF. Așa că s-a decis să se facă acest modul nou, iar clientul care își caută un produs va selecta de unde dorește să ridice produsul”, explică Răzvan Pojar, unul din membrii echipei.

”Nu este doar pentru modalitatea de livrare, ci și pentru gestiunea stocurilor. Platforma Magento gestionează stocul global. Deci, dacă de exemplu avem produsul laptop cu o cantitate de 10 bucăți pe stoc nu se știe în ce depozit se află ele. Noi lucrăm la un modul ca să putem spune, ok din cele 10 bucăți 3 sunt la Cluj și 7 la București. Inițial va fi doar cu ridicare în depozit, dar din câte am auzit s-ar putea ca pe viitor să se ajungă și la o parte de livrare la client”, completează Claudiu Mărginean, alt membru al echipei.

În cadrul hackathonului există practic mai multe competiții, cu câte un juriu dedicat. De exemplu, BRD gestionează trei astfel de competiții. ”Challenge-urile sunt axate în jurul unui regulament european care trebuie implementat până în primăvara lui 2018, care presupune liberalizarea accesului la conturile clienților în sensul că, orice provider autorizat va putea accesa conturile clienților din toate băncile din Europa. E o abordare orientată pe client care va avea nevoie de o singură aplicație pentru toate conturile pentru diversele operațiuni din diferite bănci. Prin acest regulament se dorește o abordare unitară, dar încă nu se știe cine va reuși să fie interfața preferată a clientului, ar putea fi băncile, ar putea fi start-up-urile sau așa numiții giant tech, Google sau Apple. Unele bănci au început să facă anumite proiecte pilot să vadă și ce gen de aplicații există, ce aplicații se pot dezvolta și ar fi apreciate de clienți. Aici se înscriu și challenge-urile noastre de la MegaHack să vedem dacă găsim anumite interfețe interesante. Sunt înscrise șase echipe, deocamdată am văzut o singură aplicație, sunt destul de zgârciți cu împărtășitul ideilor, probabil vor să mă surprindă la final, ce am văzut e o aplicație orientată pe plăți. Mi-a plăcut ce am văzut, mi s-a părut inovativ. Pentru echipa câștigătoare avem un premiu de 3.000 de euro pe loc, dar ce e mai important și nu doar pentru prima echipă este o promisiune de a colabora pe viitor până la faza de minimal viable product și a-l testa cu o parte din clienții noștri. ”, explică Horia Velicu, coordonatorul laboratorului de inovație BRD.

”Avem două challenge-uri la acest hackathon. Gov IT Hub este un program guvernamental care permite profesioniștilor IT din domeniul privat să se implice într-un viitor digital mai bun al României. Cele două challenge-uri ale noastre sunt, primul dintre ele legat de monitorizarea situației de la ghișee, să vedem care e lungimea unei cozi, care e numărul de oameni care stau la ghișeu, iar al doilea este în legătură cu managementul petițiilor. Adică orice întrebare, solicitare, reclamație care e adresată unei instituții publice. Potrivit legii, acestea pot fi adresate și prin poșta electronică, numai că în momentul de față ar folosi foarte mult un sistem care să facă managementul acestor petiții, un sistem mai bun și puțin mai extins decât un simplu client de mail. Încercăm să pornim un pilot și pe zona asta. Soluționarea lor să meargă mai eficient și de ce nu să fie un pic mai integrat tot procesul și să putem scoate și niște statistici. De exemplu, dacă constat că la o anumită instituție cererile tratează trei tematici generale, iar o tematică primește 500 de întrebări pe lună, atunci pot să mă duc proactiv către public și să fac o campanie de informare, să fac ceva”, a precizat Sorin Vasilescu, din partea Gov IT Hub.

Mega Hack se va încheia duminică seara când vor fi anunțați și premiați câștigătorii.

 

 

 

Distribuie:

Postaţi un comentariu