Dezvoltatorii Bella Vista răspund criticilor aduse de vecinii din Bonjour Residence

Constructorii ansamblului Bella Vista din cartierul Bună Ziua vin cu precizări referitoare la problemele apărute la blocurile din Bonjour Residence după ce şantierul lor s-a întins cu săpăturile până în gardul vecinilor. Investitorii recunosc că îşi asumă o parte de vină pentru surparea terenurilor şi susţin că vor remedia situaţia în cel mai scurt timp posibil.

Pe de altă parte, dezvoltatorul acestui proiect subliniază că contrucţiile la care se lucrează respectă întocmai autorizaţiile de construire primite de la primărie.

Redăm în continuare conţinutul răspunsului trimis de Echipa Cluj Rezidential, dezvoltator proiect Bella Vista, pe adresa redacţiei:

“DREPT LA REPLICĂ

Referitor la articolul ”Bună Ziua, haos urbanistic!” apărut în publicația Dvs. în data de 13.11.2016 în online, ulterior și în print, pe tema lucrărilor de construcție realizate de firma noastră în cartierul Bună Ziua, lângă Bonjour Residence, formulăm prezentul drept la replică:

1. Una dintre acuzațiile care ni se aduce este că nu respectăm autorizația de construcție și că imobilele pe care le construim au, de fapt, cinci etaje, și nu patru așa cum este menționat în autorizație (document pe care îl puteți consulta în atașamentele la prezentul e-mail).

În acest sens, facem următoarele precizări:

-Imobilele pe care le construim în zona Bună Ziua au, într-adevăr, cinci niveluri, dar au patru etaje, așa cum este precizat foarte clar în autorizația de construcție. Cel considerat a fi al cincilea nivel este în fapt un etaj tehnic, NU este destinat a fi un etaj locuibil. Orice imobil cu ascensor are prevăzut și un etaj tehnic.

-Referitor la aceste aspecte s-a efectuat și un control din partea Primăriei Cluj-Napoca, care a verificat toate documentele, iar concluzia exprimată pe loc este că lucrările executate sunt conform autorizațiilor. ”Poliția locală a efectuat o verificare în cursul zilei de 9 noiembrie 2016, constructorului din zona Bună Ziua nr. 37, în vederea verificării documentației necesare demararării construcției. În această etapă nu s-au constatat nereguli”, a precizat Biroul de Presă al Primăriei în răspuns la întrebările pe această temă din partea presei.

-Autorizațiile pentru aceste imobile au fost obținute conform PUD din 2007, realizat aproape simultan cu PUZ pentru ansamblul Bonjour. Este un PUD de ”extindere centru de cartier Bună Ziua”, menit să facă trecerea de la blocurile cu regim mare de înălțime la cele cu regim de înălțime mic. Fapt pe care imobilele noastre îl respectă: atât înălțimea, cât și procentul de ocupare al terenului este mult mai mic decât cel al imobilelor din ansamblul Bonjour.

De asemenea, considerăm că existența PUD-ului în care erau prevăzute toate aceste aspecte încă din 2007 putea constitui un mijloc de informare pertinent asupra stării de fapt pentru cumpărătorii imobilelor Bonjour, care puteau fie să se intereseze personal, fie să ceară informații de la dezvoltatorul imobiliar.

2. O altă acuzație care ni se aduce este aceea că lucrările efectuate de muncitorii companiei noastre au dus la surparea terenului de sub terasele blocurilor învecinate.

În acest sens, facem următoarele precizări:

-Această stare de fapt este una pe care o cunoaștem și pentru care ne asumăm partea noastră de vina.

În acest moment lucrăm intens (de aici și speculațiile potrivit cărora ne-am grăbi) pentru a readuce toate la forma inițială. Toate reparațiile necesare consolidării terenului, precum și cele necesare remedierii eventualelor stricăciuni suferite de construcțiile din jur din cauza exclusivă a lucrărilor efectuate de angajații noștri vor fi făcute în cel mai scurt timp pe cheltuiala companiei noastre, fără nici un fel de obligație financiară sau de altă natură din partea proprietarilor.

-Această stare de fapt a atras un control al Inspectoratului de Stat în Construcții, control la care ne supunem fără nici un fel de obiecție. Vă asigurăm că vom pune la dispoziția instituțiilor abilitate ale statului român toate actele pe care ni le vor solicita și suntem pregătiți să achităm orice daune determinate în mod legal de instituțiile statului.

3.Privind distanța legală dintre imobilul aflat în construcție și imobilele din jur, ea este conform PUD aprobat în 2007. Vă putem garanta că am respectat toate prevederile legale aflate în vigoare la momentul demarării lucrărilor.

Lucrările care se fac acum (și care sunt reclamate ca fiind prea apropiate de limita de proprietate) sunt la parkingul subteran, NU la imobilul efectiv. Parkingul subteran*, conform legii, se poate realiza chiar până la limita de proprietate. În schimb, distanța pentru imobilul propriu-zis (de la nivelul cotei 0) va respecta legea și autorizația de construire, fiind plasat la o distanță de minim jumătate din înălțimea (h/2) clădirii. Ceea ce înseamnă că va avea o retragere de minim 9 metri față de limita de proprietate. Dacă se adaugă și cei (teoretic!) alți 9 metri pe care și blocurile Bonjour ar trebui să îi aibă față de limita de proprietate, ajungem la minimum 18 metri între cele două imobile vecine, o distanță considerabilă cât pentru a nu se vedea vecinii dintr-o sufragerie în alta…

*Tocmai fiindcă respectăm dreptul la intimitate și urmărim să asigurăm o calitate a vieții superioară locuitorilor din zonă, am optat pentru acest tip de parcări, subterane, nu supraterane.

4. Am mai dori să facem o precizare care ține de dimensiunea proiectului nostru, atât din punct de vedere al spațiului alocat, cât și al beneficiilor pentru comunitate, aspecte luate în derâdere în anumite postări pe Facebook citate de presă drept mărturie a locatarilor din zonă:

Proiectul nostru este unul amplu, din care vor avea de câștigat toți cei care locuiesc în zonă, cuprinzând, pe lângă unitățile locative, cladire de birouri, sală de fitness si gradiniță. Spre deosebire de alți dezvoltatori, care au promis, dar nu au făcut (pentru că preocuparea lor principală a fost profitul obținut din vânzarea rapidă a apartamentelor aflate în stadiul de proiect), pentru noi e prioritar confortul locatarilor. De aceea, spre exemplu, vom demara de luna aceasta lucrările la gradinița din complex, care are ca termen de dare în folosință luna septembrie 2017.

De asemenea, o preocupare permanentă a noastră, de când am achiziționat terenul, este dezvoltarea, alături de ceilalți constructori din zonă a infrastructurii necesare tuturor locuitorilor din cartier. Drept urmare, prima decizie pe care am luat-o, înainte de începerea oricăror planuri și lucrări, a fost să cedăm Primariei o porțiune de teren, dinspre strada Bună Ziua, în scopul realizării unei benzi suplimentare de circulație. Așteptăm ca și ceilalți proprietari de teren din zonă să se conformeze și să procedeze la fel.

În concluzie, vă asigurăm că lucrările desfășurate de noi în zonă respectă toate normele legale în vigoare, iar autorizațiile de construcție este respectată în întregime. Referitor la faptul că săpăturile efectuate de muncitorii noștri au dus la surparea unei părți a pământului aflate sub unele dintre terasele imobilelor vecine, ne asumăm responsabilitatea, colaborăm cu instituțiile statului și vom achita toate pagubele suferite de proprietari din această cauză.

Echipa Cluj Rezidential, dezvoltator proiect Bella Vista”.

Citiţi şi Bună Ziua, haos urbanistic!

Bună Ziua, cel mai aglomerat kilometru pătrat din galaxie

Distribuie:

Nu există Comentarii

  1. Elek Levente says:

    Frumos text,aveti om bun la comunicare,dar asta nu rezolva problema.
    1.Daca era respectat totul asa cum spuneti voi,nu se surpau terasele vecinilor.
    2.Poate ne spuneti si unde vor parca parintii cand vor aduce copii la gradinita construita de voi cu atata “generozitate”.
    3.Cum se va realiza banda suplimentara pe str.Buna Ziua in conditiile in care constructiile deja edificate nu au cedat teren in acest sens,si cu siguranta nu au nici interes si nici obligatie legala sa o faca nici in viitor??
    Sau sa intelegem ca banda suplimentare se va realiza doar in dreptul celor care au construit abuziv??

    • dorel says:

      etaj tehnic care dupa finalizarea constructiilor va putea fi usor transformat in spatiu de locuit,nu-i asa domnule constructor cu inima generoasa?

    • Locatar Bonjour says:

      Interesant…. comenteaza aici celor de la pseudo-asociatia cu interese politice…. lasati-ne in pace! NU avem nevoie de voi!!! Nu ne intereseaza circul vostru politic!!

  2. Dan Pop says:

    Ce solutia structurala va da dreptul sa faceti sapatura in taluz, fara piloti, fara spijiniri (acele scanduri puse acolo nu se pot numi sprijiniri), atat de aproape de limita de proprietate?! De aici rezulta doua posibilitati:
    1) Cei care au intocmit proiectul de structura ar trbui sa plateasca pentru ca au gresit solutia de sapatura!
    2) *cea mai plauzibila
    Nu va convine sa folositi piloti pentru sprijiniri si ati zis ca e mai convenabil sa platiti despagubiri de cateva mii de euro in locul pilotilor care costau cateva zeci de mii sau poate una-doua suta de mii de euro.

  3. Anca says:

    Aveti dreptate la partea cu terasele, dar cred ca acolo ceva e dubios si cu felul in care au facute terasele acele, gunoaiele alea din fundatie nu cred ca aveau ce sa caute acolo, iar constructorul Bonjour tace malc, cred ca stie ca e si el vinovat. Macar astia si-au asumat vina si promit ca le fac oamenilor terasele.
    Ce nu inteleg eu ce anume vreti sa spuneti la urmatoarele puncte. In primul rand, ce treaba are un constructor cu felul in care Primaria va reusi sau nu sa faca banda suplimentara?? Pai ei au cedat terenul lor, ca asa le-a cerut Primarie cel mai probabil. Altii ar trebui sa poata sa cedeze si ei, ca doar nu au construit fix la strada, or fi lasat si ei niste teren la limita de proprietate inspre Buna Ziua, nu? Daca nu au lasat, e grav, inseamna ca nu au respectat normele de constructie! Si pana la urma, repet, banda de circulatie o face Primaria, ca doar nu s-or apuca investitorii privati sa faca treaba autoritatilor?! Si cum adica ii justificati pe altii ca nu au interes? Pai nu pentru binele tututor, pentru a scapa de nebunia aia de trafic de la orele de varf e nevoie sa cedam fiecare un pic? Deci dvs. va legati de cei care vor sa faca un lucru bun pentru comunitate si ii aparati pe cei pe care nu ii intereseaza decat de ei???

    Si ce nu mai inteleg este cum vedeti dvs o gradinita, si mai exact o gradinita de cartier…va inchipuiti ca o sa vina cu masina din Manastur acolo sa isi aduca copiii si o sa stea parcati in fata gradinitei pana termina copiii? Sau mai exact de ce va legati de existenta unor locuri de parcare special pentru o gradinita unde se presupune ca vor veni parintii din imediata apropiere, multi dintre ei pe jos probabil, sa isi lase rapid copiii? Cate gradinite din centru spre exemplu ati vazut dvs cu locuri de parcare dedicate? Si chiar credeti ca nu vor avea locuri de stationare, adica exact cat sa isi lase copiii si sa plece?

    Eu zic ca nu mai aveti de ce sa va legati pur si simplu, aveti niste meciuri personale acolo, nu stiu care sunt, dar e evident ca nu sunteti de partea oamenilor din zona, m-am lamurit dupa cum am vazut ca le luati apararea celor care nu vor sa cedeze teren pentru banda suplimentara!

    • ” se presupune ca vor veni parintii din imediata apropiere, multi dintre ei pe jos probabil” LOL , sigur vor veni pe jos… afirmatiile dumneavoastra sunt rizibile si ridicole.
      ce parere aveti despre etajele tehnice care 100% vor fi transformate dupa finalizarea blocurilor in spatii de locuit? stim bine ca asta e o practica comuna a constructorilor de 2 bani. as putea paria ca sunteti una din reprezentantele complexului bella vista.cred ca dumneavoastra aveti de reglat unele meciuri personale si nu Domnul Elek.

    • Locatar Bonjour says:

      Interesant…. comenteaza aici celor de la pseudo-asociatia cu interese politice…. lasati-ne in pace! NU avem nevoie de voi!!! Nu ne intereseaza circul vostru politic!!

  4. Ionion says:

    “18 metri între cele două imobile vecine, o distanță considerabilă (…)”
    Probabil ca asa este, probabil ca este si legal.
    Dar 18 metri, o distanta considerabila intre locuinte tip bloc?! Cartierele muncitoresti construite de comunisti probabil ca “mustacesc” la randurile astea.

  5. Nelu says:

    Astept minciunile cu etajul tehnic facut pentru troliul liftului, troliu care, de fapt, e un motor electric inalt de 50 de cm si NU ARE NEVOIE de un penthouse ca sa fie adapostit.
    Acela va fi spatiu comun, impartit in cota fiecarui proprietar al blocului si dvs il veti vinde INCA O DATA la un prieten/cunostiinta/om din primarie/ ca penthouse. Astept raspuns !

  6. Un locatar luat la bataie de joc says:

    Al 4-lea etaj, prevazut ca si etaj retras, ocupa cel putin 90% din suprafata unui etaj normal (etajele 1 – 3). Aproape ca nu-i nicio diferenta ! Asta numiti voi etaj retras ?
    Cat despre al 5-lea etaj, FELICITARI, ati construit cel mai mare etaj „tehnic” vreodata.
    Sa va fie RUSINE Cluj-Rezidential cu proiectul vostru BELLA VISTA !
    Lucrati in continuare de dimineata de la 7 pana seara la 10, inclusiv duminica. Va rugam sa ne ignorati si sa va bateti joc in continuare de cei din jurul vostru !

Postaţi un comentariu