Banda pentru autobuze Primărie-Mărăști, deschisă pentru circulație

Foto: Dan Bodea

Luni, 21 august, este prima zi în care în Cluj-Napoca funcționează banda specială dedicată transportului în comun care pleacă de la Biserica Sfântul Petru din cartierul Mărăști şi ajunge la sediul primăriei de pe Moţilor, autoritățile locale explicând că măsura are drept principal scop fluidizarea traficului, dar și transformarea transportului în comun într-o variantă mult mai tentantă pentru clujeni.

Foto: Dan Bodea

Banda dedicată mijloacelor de transport în comun are o lungime de 1,6 km și a fost delimitată deja cu stâlpi din cauciuc. Măsura vine și cu mai multe schimbări în privința circulației în intersecțiile din zonă. Astfel, banda dedicată transportului în comun a fost amenajată pe Bulevardul 21 Decembrie 1989 între stația Someșul și strada Memorandumului, la intersecția cu strada Emil Isac. Banda dedicată s-a realizat la bordură, în locul parcărilor care au fost desființate. Noua reglementare de circulație a impus și interzicerea virajului la dreapta de pe B-dul 21 Decembrie 1989 pe strada Paris.

„Ne dorim ca această măsură să ducă la fluidizarea traficului din oraș. De asemenea, în contextul în care mulți clujeni folosesc mașina personală pentru a se deplasa, credem că o măsură care duce la creșterea rapidității autobuzelor și troleibuzelor ar face transportul în comun o variantă de deplasare prin oraș mai eficientă, mai ecologică și mai rapidă”, a explicat Iulia Perșa, purtător de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca.

Parcările desființate au fost relocate în parcarea de pe strada Năvodari, respectiv pe strada F. Joliot Curie (unde, odată cu instituirea sensului unic, au fost marcate și parcări pe ambele părți ale străzii). Precizăm faptul că au fost realizate 256 de locuri de parcare (pe strada Năvodari și pe strada strada F. Joliot Curie), în locul celor 132 desființate.

Conducătorii auto care doresc să ajungă în zona Gară – P-ța Abator (dinspre cartierul Zorilor) – Gheorgheni sunt sfătuiţi să folosească traseul P-ța Avram Iancu – str. Cuza Vodă – str. I.P. Voitești – Pod Traian, care oferă o descărcare mai rapidă, față de circulația pe strada Constanța.

De asemenea, și în Piața Avram Iancu- latura estică, s-a dedicat o bandă transportului în comun, în prelungirea celei existente în Piața Ștefan cel Mare pe sensul de mers dinspre Piața Cipariu spre B-dul 21 Decembrie 1989.

Aceste măsuri au fost luate în urma comisiei de circulație din 25 iulie 2017 și pe baza opiniilor exprimate la dezbaterea publică.

Primăria Cluj-Napoca a organizat la în cursul lunii iulie o dezbatere publică cu privire la această măsură.


Publicitate

Postaţi un comentariu