160 de proiecte, depuse până acum la bugetare participativă

Clujenii mai au doar 4 zile la dispoziţie pentru a propune proiecte pentru oraș, pe platforma www.bugetareparticipativa.ro. Este primul proces de Bugetare participativă online din România, prin care municipalitatea urmărește implicarea directă în luarea deciziilor privind proiectele orașului a tuturor celor care locuiesc, muncesc sau studiază în Cluj-Napoca și au cel puțin 18 ani.

Până în prezent au fost depuse peste 160 de proiecte pe domeniile de activitate anunțate: Alei, trotuare şi zone pietonale; Mobilitate, accesibilitate şi siguranţa circulaţiei; Spații verzi și locuri de joacă; Amenajare spaţii publice (mobilier urban, iluminat public etc.); Infrastructură educațională și culturală; Oraşul digital.

Primăria Cluj-Napoca va implementa cele mai votate proiecte, începând de anul viitor. Fiecare cetățean poate formula una sau mai multe propuneri de proiecte (câte un proiect pentru fiecare domeniu), iar valoarea maximă a bugetului estimat pentru fiecare proiect este de 150.000 Euro (inclusiv TVA). Sumele necesare pentru aceste proiecte vor fi prevăzute în bugetul anului 2018, suma totală fiind de 2.250.000 euro. 

 Calendarul procesului de Bugetare participativă este următorul:

      17 iulie – 20 august – depunere proiecte;

      21 august – 1 octombrie – analiză proiecte;

      2 octombrie – 22 octombrie – prima etapă de vot;

      23 octombrie – 29 octombrie – validare vot I;

      30 octombrie – 19 noiembrie – a doua etapă de vot;

      20 noiembrie – 26 noiembrie – validare vot II;

      27 noiembrie – afişare rezultate finale.

Există şase domenii pe care se pot depune proiecte, acestea fiind alei, trotuare şi zone pietonale; mobilitate, accesibilitate şi siguranţa circulaţiei; spaţii verzi şi locuri de joacă; amenajarea spaţiilor publice (mobilier urban, iluminat public); infrastructură educaţională şi culturală; oraşul digital. 

Fiecare cetăţean poate depune unul sau mai multe proiecte. După înregistrarea acestora pe o platformă online, proiectele intră într-o fază de analiză tehnică şi de legalitate, pe care o realizează funcţionarii primăriei şi care are ca scop stabilirea eligibilităţii. 
Proiectele trebuie să nu se suprapună cu alte proiecte deja derulate de municipalitate iar implementarea  să fie de competența Primăriei.

După realizarea acestei analize, proiectele sunt votate de cetăţeni, în două etape distincte. Într-o primă fază, fiecare cetăţean poate alege 6 proiecte, câte unul pentru fiecare domeniu. În urma acestui vot vor fi alese 30 de proiecte – primele trei proiecte clasate în funcţie de numărul de voturi din fiecare domeniu vor intra automat în a doua etapă de vot, iar lista până la 30 va fi completată de proiecte, în funcţie de numărul de voturi. În cea de a doua etapă cetăţenii nu vor putea vota decât câte un singur proiect din cele 30 stabilite, iar dintre acestea vor fi finanţate 15. Primul proiect din fiecare domeniu va fi selectat automat.

Analiza tehnică şi juridică a propunerilor va fi realizată de către Primăria Municipiului Cluj-Napoca până la data de 1 octombrie 2017.

 

 

Distribuie:

Postaţi un comentariu