Final de proiect. 88% dintre elevii care frecventează centrele FRCCF au obţinut rezultate mai bune la învăţătură

În sală au fost prezenți cei care au contribuit la implementarea acestui proiect/ Foto: Dan Bodea

Proiectul „Educația de calitate este pentru toți!” finanțat prin granturile SEE 2009-2014, în cadrul Fondului ONG în România, în valoare de 249.975 euro a ajuns la finalul celor 14 luni de implementare.

De acest proiect au beneficiat 153 de elevi (din care 77 de etnie rromă) și părinții acestora, în număr de 129 (64 de etnie rromă). Activitățile s-au desfășurat în patru centre comunitare, dintre care două au fost redeschise: centrul Every Child din Cluj-Napoca și centrul din Câmpia Turzii. Centrul Prietenia din județul Bihor a beneficiat de dezvoltarea serviciilor oferite, iar cel de la Viișoara a fost înființat pe parcursul acestui proiect.

În cadrul proiectului s-au oferit servicii de sprijin la teme, meditații, asistență psihopedagogică, consiliere socială, consiliere psihologică și dezvoltare personală.

Evoluția școlară a fost monitorizată constant de asistenți sociali și mediatori școlari, iar la finalul anului școlar 2014-2015, 109 din elevii identificați cu rezultate școlare sub nivelul clasei (5, sub 5, insuficient) la evaluarea inițială , 88% și-au îmbunătăți rezultatele școlare și au evitat riscul de eșec școlar. Din totalul de 153 de elevi, doar 3 nu și-au continuat studiile, din motive medicale, sau pentru că au plecat în străinătate cu părinții.

Oana Bica,   manager de proiect,   Mihai Roșca,   președinte FRCCF,   Raimonda Boian,   PR FRCCF / Foto: Dan Bodea

Oana Bica, manager de proiect, Mihai Roșca, președinte FRCCF, Raimonda Boian, PR FRCCF / Foto: Dan Bodea

Citiți și: Reportaj. „Nici cerșetor nu te poți face fără școală!

„Acest proiect este la final de finanțare, nu de viață. Încercăm din răsputeri să găsim soluții și pentru viitor pentru că noi credem că este important să intervenim. Acum, în România 20% dintre copii nu termină zece clase. Sunt 2, 5% dintre copiii raportați oficial care nu au fost niciodată la școală. Rata de abandon școlar crește cu aproape două procente în fiecare an. Pentru o țară care își propune o reformă economică, pentru o țară care vrea să producă produse finite comparabile cantitativ cu cele din Germania, Anglia sau Franța, noi credem că forța de muncă necalificată este cel mai mare rău care i se poate întâmpla unei țări”, a spus pus Mihai Roşca, directorul Fundației Române pentru Copii, Comunitate și Familie.

La începutul proiectului elevii au fost evaluați prin teste, pentru a li se identifica nivelul de cunoștințe. La evaluarea inițială, au fost identificați 83 de elevi cu motivație scăzută. Acum, 73 dintre aceștia au o motivație școlară mai ridicată, numărul de absențe școlare a scăzut și a crescut implicarea în sarcinile școlare.

La finalul proiectului 54 din 56 de elevi cu probleme de comportament au devenit mai atenți la modul de relaționare cu colegii și cu adulții, 95 din 128 de elevi identificați cu probleme emoționale au învățat moduri eficiente de exprimare a emoțiilor, iar 103 din 105 de elevi identificați cu stimă de sine scăzută au devenit mai încrezători în forțele proprii.

Asistenții sociali au făcut vizite lunare de monitorizare și consiliere la domiciliul părinților, iar psihologii au realizat consilieri educaționale, cât și psihologice pentru ei, pentru a sublinia importanța educației. Din cei 129 de părinți implicați, 83 și-au dezvoltat abilități de parenting și 103 înțeleg importanța educației, fiind implicați în situația școlară a copiilor lor.

Odesa Ioica,   profesor de matematică în cadrul centrului Every Child din Cluj-Napoca/ Foto: Dan Bodea

Odesa Ioica, profesor de matematică în cadrul centrului Every Child din Cluj-Napoca/ Foto: Dan Bodea

„Am lucrat cu copiii, mă bucur că am reușit să îi ajut să își depășească unele probleme pe care le întâmpină la școală. Lucrând în cadrul centrului ca profesor de matematică, matematica fiind și o materie mai neplăcută pentru copii, a contat foarte mult în primul rând să ne împrietenim cu copiii și să reușim să îi facem să învețe matematica într-un mod mult mai plăcut, mai distractiv, fără a fi constrânși de note, ca la școală. În centru lucrăm într-un mod mai plăcut, mai relaxat, fie avem mese rotunde cu trei, patru copii sau le predăm individual. Discutăm pe lângă materia propriu-zisă temele de la școală, dar și problemele personale, pentru că ei sunt în primul rând copiii cu probleme personale, provin din familii defavorizate și cu o situație materială precară. Pentru ei contează să aibă prieteni, să reușească să își depășească problemele, să se deschidă în fața cuiva și să fie ajutatați în depășirea problemelor de la școală. Îi pregătim pentru o viață mai bună.

Am avut copii care acum în vară au terminat clasa a opta și au avut și rezultate bune. Au promovat examenul de Evaluare Națională și acum sunt la liceu. Mai vin din când în când în centru și ne mulțumesc că deși am tras de ei, au reușit să promoveze și acum sunt bucuroși. Mulțumirile apar când te întâlnești cu ei și vin și îți spun: „M-ai ajutat să fac asta, asta și acum știu să fac!” Cred că aici apare mulțumirea pentru noi: faptul că am reușit să îi ajutăm”, a spus Odesa Ioica, profesor de matematică în cadrul centrului Every Child din Cluj-Napoca.

Citiți și: FRCCF le-a arătat copiilor că „școala este cool” prin intermediul programelor desfășurate în 2014

Distribuie:

Nu există Comentarii

Postaţi un comentariu