Primul serviciu de cumpărături la domiciliu din Cluj împlinește trei ani. Povestea din spatele brandului

„De multe ori când spun cu ce mă ocup văd mirare pe chipul interlocutorului. Oamenilor nu le vine să creadă că există un astfel de serviciu în Cluj”, Roxana Oltean, Avantaj Delivery.

Avantaj Delivery este primul și singurul serviciu de livrare a cumpărăturilor la domiciliu din Cluj-Napoca. Construit pe o idee simplă, business-ul dezvoltat de Roxana Oltean este tot mai apreciat de companiile din Cluj, în special de cele de IT, dar și de tot mai multe persoane fizice care mărturisesc că acest serviciu provoacă dependență. Cum funcționează? Clienții își fac lista de cumpărături și așteaptă ca produsele să le fie livrate acasă, în intervalul stabilit. Simplu și rapid. În cazul companiilor lucrurile sunt și mai simple, întrucât acestea au stabilite prin contract zilele și orele la care vor fi aprovizionate cu produsele de care au nevoie, fie că este vorba de mâncare, produse de papetărie sau produse de curățenie. Transilvania Reporter vă prezintă în cele ce urmează povestea din spatele brandului, dar și avantajele acestui serviciu care a câștigat locul I în cadrul programului Anteprenor 2.0, concurs lansat de Marius Ghenea, unul dintre cei mai influenți antreprenori români.

Acum patru ani și jumătate, Roxana Oltean ocupa postul de vânzări dintr-o companie din Cluj. Muncea mult, iar în puținul timp liber pe care îl avea era nevoită să se ocupe de cumpărături, cu toate că ar fi preferat să își petreacă timpul într-o manieră mult mai plăcută alături de fiul său. „Ideea mi-a venit dintr-o nevoie personală. Îmi petreceam fiecare după amiază cu băiețelul meu care era micuț pe atunci. Mergeam cu el inclusiv la cumpăraturi. Fiind un copil foarte energic îmi era destul de greu să mă descurc și de fiecare dată mă gândeam ce bine ar fi dacă ar exista cineva să facă asta în locul meu. Întrebându-mă o dată, de două ori, de ce nu există cineva care să facă asta în locul nostru, într-o zi m-am gândit că aș putea face chiar eu acest lucru pentru alții. Nu a trecut foarte timp de atunci, mi-am dat demisia de la jobul pe care îl aveam atunci și am început cu pași mici această afacere”, povestește Roxana.

IMG_8754

Angajații Avantaj Delivery

Și-a deschis o firmă, și-a creat o siglă, un site, după care s-a înscris într-un club de business pentru a-și promova ideea și pentru a beneficia de sfaturi din partea celorlalți oameni de afaceri înscriși.

În 2012, la câteva zile după ce site-ul firmei a devenit funcțional, a venit și prima comandă. „A fost vorba de o comandă de doveci de Halloween pentru una dintre cele mai mari companii de IT din Cluj. Încă nu aveam mașina de livrări, așa că mi-am umplut mașina personală de dovleci și am realizat livrarea. Abia apoi, după ceva timp, am cumpărat mașina specială de transport. A fost destul de dificil, pentru că livrarea trebuia făcută cu o zi înainte de Halloween. Trebuia să găsesc dovleci portocalii de aceeași dimensiune. Am făcut o comandă la unul dintre hipermarketurile din Cluj unde am precizat că doresc neapărat dovleci portocalii. Când am mers după ei am văzut că erau de fapt verzi, iar clienții mei mi-au spus din start că nu acceptă altă culoare. Efectiv am mers în toate supermarketurile din Cluj și în piață până când am adunat cantitatea necesară. Livrarea nu a fost una cu profit, pentru că am cheltuit mult mai mult decât am câștigat, dar s-a dovedit că e bine să nu refuzi niciun client, să te dai peste cap și să îți faci termini treaba cu brio, pentru că acum acea companie de IT este clientul meu fidel. Acum facem livrări pentru acesta de trei ori pe săptămână: sunt 800 de oameni pentru care livrăm diferite produse în această companie. A meritat să livrez dovleci cu mașina personală. În cazul acelei companii tradiția cu dovlecii continuă, dar nu mai e așa de complicat. Acum știm ce avem de făcut”, povestește Roxana.

IMG_8749

Avantaj Delivery are concurenți pe piața clujeană doar pe segmentul livrarii fructelor

Firma a început să funcționeze cu un client pe săptămână, cu un client la trei zile, după care numărul celor interesați de serviciile firmei a crescut. „Fiind un concept nou, e destul de greu să formezi o piață. Noi încă suntem singuri pe piața din Cluj pe acest domeniu. Au mai apărut după noi două, trei firme dar nu au rezistat. Noi avem deja trei ani de activitate. Ne-am axat foarte mult pe companii. Avem foarte mulți clienți în rândul companiilor din Cluj, mai ales în rândul companii de IT care oferă angajaților diverse beneficii. Noi ne ocupăm de toate aspectele: facem cumpăraturile, dar nu le lăsăm la ușă: distribuim fructele pe etaje, acolo unde firma are angajați pe patru, cinci sau mai multe nivele, distribuim în orice bucătărie tot ce este nevoie, spălăm fructele, le aranjăm în frigidere. În foarte multe dintre companii avem acces liber, avem cartele de acces, suntem considerați de ai casei și asta doar prin atenția pe care le-am oferit-o clienților de-a lungul timpului. Contractele sunt clare: știm exact de câte ori trebuie să livrăm pe săptămână și ce tip de produse. Firmele cumpără de toate pentru angajați: fructe, lapte, dulciuri. Sunt companii în care angajații muncesc până târziu, iar angajatorul le oferă mai multe beneficii. Noi le-am propus clienților noștri să facem cumpăraturi și pentru angajați, astfel încât la ora 18:00, de exemplu, când pleacă de la muncă să aibă cumpărăturile făcute. Nu am făcut acest lucru de foarte multe ori, pentru că am livrat direct la domiciliul angajatorilor”, spune Roxana.

Care sunt avantajele utilizării acestui serviciu? În primul rând clienții vor avea parte de mai mult timp liber și de mai puțin stres. „Sunt foarte mulți oameni ocupați în zilele noastre care nu au mult timp liber și pentru care partea aceasta de aprovizionare a frigiderului e o corvoadă. Noi le oferim mai mult timp liber. Mai sunt și alte avantaje foarte importante. Toată alergătura printre rafturi produce stres, pe când alternativa, o listă de cumpăraturi care ajunge la noi, e mult mai simplă. Aplelând la noi, clienții pot economisi bani. Cei mai mulți dintre cumpărători iau decizia de cumpărare la raft, adică nu sunt foarte siguri în ceea ce privește produsele pe care vor să le cumpere. Nu își fac o listă de cumpăraturi de acasă, merg în hipermarketuri, la piață și cumpără pur și simplu. Iau rafturile la rând. Dacă stai acasă și faci o listă de cumpăraturi cu ceea ce ai nevoie, vei primi acasă doar acele produse. A fost realizat un studiu care spunea că făcându-ți lista de cumpărături economisești cu minim 30%”, explică Roxana.

IMG_8780

Ziua de lucru începe la ora 6:00. Prima oprire este la depozitul de fructe.

Firma Avantaj Delivery și-a creat dea lungul celor trei ani o relație strânsă cu clienții. Unora le-a propus să le ofere angajaților diferite zile tematice. „Avem de exemplu ziua dulciurilor, ziua fructelor, ziua rustică în care să le cumpărăm brânză, ceapă, roșii și să le ducem la birou. În plus, pentru unii clienți am preluat toți furnizorii pe care i-am subcontractat: de apă, de cafea, inclusiv terenul de fotbal unde merg să se recreeze. Noi ne ocupăm de toate plățile înspre acești furnizor, refacturăm înspre clientul nostru, iar clientul nostru este foarte fericit pentru că primește o factură sau două pe lună pentru absolut tot ce se cumpără în cadrul firmei”, spune Roxana.

În momentul de față, în cadrul firmei Aventah Delivery muncesc trei persoane. Roxana se ocupă de partea administrativă și de vânzări, un băiat realizează cumpărăturile și le livrează, iar cel de-al doilea băiat se pregătește pentru a ocupa un post de vânzări în cadrul firmei. Chiar dacă cei mai importanți clienți rămân companiile, nici persoanele fizice nu sunt neglijate. Printre acestea, există mulți vârstnici care apelează la acest serviciu. „Aceștia ne contactează de obicei telefonic pentru că au mai puțin acces la internet. Nu avem foarte mulți clienți cu abonamente. Cei mai mulți preferă să facă comandă de două ori pe săptămână sau o dată pe săptămână și să plătească comisionul de livrare”, spune anteprenoarea.

În prezent compania are 20 de companii cu care a încheiat contracte clare și se ocupă de aproximativ 40 de persoane fizice. „Nu am refuat niciun client. Am lucrat pentru nunți, am dus cumpărăturile chiar și la 100 de kilometri de Cluj pentru un team building. La un moment dat am avut o comandă ciudată: am umplut mașina de transport cu bidoane de apă. Altă dată ne-a contactat un tânăr din Brașov care dorea să își surprindă iubita cu flori și ciocolată. Livrăm 1, 5 tone de fructe pe lună. Cererile pe care le primim sunt foarte diverse”, spune Roxana.

IMG_8747

Fructele sunt spălate și așezate în frigiderele companiilor

Munca celor trei angajați începe la ora 6:00. Prima oprire este depozitul de fructe, apoi se fac toate celelalte cumpărături. De la ora 8:00 începe livrarea produselor. „Există o perioadă mai liniștită în jurul prânzului. După masă facem livrările pentru persoanele fizice. În jurul prânzului onorăm comenzile pentru vârstnici pentru că ei sunt mai flexibili în ceea ce privește livrarea. Piața nu este formată, oamenii nu sunt obișnuiți să comande, să lase cumpărăturile în mâinile altora. Dorim să promovăm serviciul la nivel de masă, dar am luat totul încet. Am preferat să creștem încet, cu pași mărunți, ne-am promovat în puncte cheie. Foarte multe din vânzările noastre au fost făcute prin recomandări. Acest serviciu funcționează foarte bine în București și în alte orașe europene.

Cum funcționează exact? Facem cumpăraturile, le plătim din banii noștri și abia apoi recuperăm suma de bani de la clienți. Nu am avut cazuri în care să fie comenzi false sau alt tip de probleme. La început am avut această teamă, dar totul a fost în regulă. Am avut clienți care la început aproape că ar fi renunțat să ne facă comanda pentru că nu știau ce să scrie. Stăteau să se gândească ce lapte vor și nu se puteau hotărî, de exemplu. Lista de cumpărături trebuie să fie clară. E până la urmă o chestiune de educație”, este de părere Roxana.

IMG_8793

Echipa Avantaj Delivery

Firma livrează cumpărături în Cluj, Florești, Apahida și Făget. În ceea ce privește prețurile de livrare acestea sunt de 30 de lei pentru cumpărăturile de până în 300 de lei, iar pentru cele care depășesc această sumă se percepe un comision de 10%. Comenzile lansate până la ora 13.30 vor fi livrate în acceași zi, iar cele lansate mai târziu de această oră a doua zi.

Mai multe detalii aici. 

Distribuie:

Nu există Comentarii

  1. Maria says:

    Bună seara. Sunt Maria și doresc să devin clienta dvs. Vă rog să ne contactați la telefon xxxxxxxx. Este tel. Soțului. Menționez ca soțul are o problema de sănătate și acesta este un motiv pentru care nu ne descurcam. Vă mulțumesc pentru ajutor.

Postaţi un comentariu