Albalact a devansat Danone pe piaţa lactatelor şi are o creştere de aproape 12% şi pe primul trimestru
Compania Albalact a preluat poziţia de lider pe piaţa lactatelor după ce în 2014 a înregistrat o creştere cu 12% a cifrei de afaceri faţă de anul precedent, în timp ce principalul competitor, Danone a încheiat anul trecut pe pierdere, cu o scădere de 5% a cifrei de afaceri.
Practic, Albalact a avut în 2014 o cifră de afaceri de 475 de milioane de lei, în timp ce Danone a avut o cifră de afaceri de 456 de milioane de lei.
În aceste condiţii Albalact vine pe piața principală a BVB cu o cifră de afaceri de 474.909.116 lei și cu un obiectiv de creștere cu 7% a afacerilor în 2015, până la 508.559.792 lei. Compania și-a bugetat un profit operaţional (EBITDA) de 31 milioane lei pentru anul 2015, se arată în raportul financiar pe anul 2014 aprobat în Adunarea Generală a Acționarilor.
Anul trecut compania a finalizat investiții de aproximativ 8 milioane de euro pentru modernizarea și extinderea capacității de producție a fabricii de la Oiejdea, din județul Alba. Investițiile au fost gândite să susțină creșterea companiei în următorii ani și să-i consolideze poziția pe mai multe segmente de piață. Și anul acesta, compania va investi și va veni cu noutăți în portofoliu, pe categorii care oferă în continuare oportunități de creștere, cum este categoria iaurturilor.
Aceasta mai ales că firma şi-a păstrat trendul ascendent şi pe primul trimestru al acestui an. Grupul a încheiat primele trei luni din 2015 cu o cifră de afaceri de 121.265.536 lei, cu 11, 9% mai mare faţă de perioada similară de anul trecut. Profitul obținut în primul trimestru este de 3.575.491 lei, mai mare cu 24% față de profitul din aceeași perioadă a anului trecut.
“Vom continua aceeași strategie pentru o creștere sănătoasă a afacerilor, iar premisele sunt bune și ne dau încrederea că la sfârșitul anului ne vom atinge obiectivele. Așa cum am promis, continuăm să dezvoltăm portofolii și să ne extindem în categorii pe care le considerăm de viitor. Am adus deja în piață un produs nou, care dezvoltă portofoliul de iaurturi al brand-ului Zuzu pe segmentul Sănătate Activă, acolo unde găsim din ce în ce mai mulți consumatori. Este vorba despre gama Zuzu Bifidus, iaurturi cu culturi lactice vii care sunt benefice pentru sănătatea sistemului digestiv. Vom veni anul acesta și cu alte inovații, atât la nivel de produs, cât și la nivel de ambalaj. Și contextul economic în 2015 ne permite să fim mai optimiști. Reducerea TVA-ului la 9% la alimente va îmbunătăți puterea de cumpărare și credem că va duce la o ușoară creștere a consumului”, spune Stephane Batoux, director general.
Acțiunile Albalact vor fi tranzacționate pe piața reglementată la vedere a Bursei de Valori București începând cu 3 iunie 2015.
Albalact are un portofoliu de peste 150 de produse, comercializate sub cele 5 brand-uri ale sale şi circa 800 de angajaţi