Sorina Bradea: „Brandul de angajator este chintesența a tot ceea ce face o companie pentru angajații actuali și viitori”
Summitul Employer Branding a avut loc astăzi, 25 noiembrie 2014, la Cluj-Napoca, în incinta Hotelului City Plaza. De la eveniment nu au lipsit brandurile clujene, două dintre acestea, AEROBS Transilvania Software și Transylvania College împărtășind puțin de propria experiență în ceea ce privește brandul de angajator.
Conform organizatorilor evenimentului, Clujul se poate mândri cu câteva branduri , care sunt realmente interesate de ceea ce înseamnă employer branding-ul. „La un moment dat s-a făcut un top la nivel de România: «Care ar fi acele 100 de branduri pe care nu am dori să le pierdem?» Brand, din punct de vedere al produsului, însă, am constatat că acele branduri sunt cele care au și un brand de angajator puternic. Doi dintre speackerii de la această conferință, reprezintă, din punctul nostru de vedere, branduri extrem de importante pentru Cluj: AEROBS Transilvania Software și Transylvania College. De asemenea, o avem printre participanți pe una dintre reprezentantele importante ale Jolidonului, un alt brand important al Clujului. Astfel, dintre brandurile Clujului, trei sunt prezente aici. Mai sunt și altele, dar acestea chiar au preocuparea pentru brandul de angajator dincolo de vorba «Pentru mine oamenii sunt importanți». Sunt aici pentru că încearcă să afle ce pot face pentru acei oameni, să găsească răspunsuri”, a spus Sorina Bradea, Senior Partner RoMarketing, unul dintre organizatorii evenimentului.
Participanții, în special directori de resurse umane, directori de comunicare sau chiar directori generali ai unor companii din Cluj, dar nu numai, au aflat ce înseamnă brandul de angajtor și ce pot face concret pentru a-și păstra cei mai buni angajați sau pentru a descoperi, atât în interiorul, cât și în afara companiei, cei mai talentați oameni pentru joburile pe care le oferă pe piața muncii. Cele mai importante subiecte abordate în cadrul Employer Branding Summit au fost: Best Practices la nivel global, strategiile de Employer Branding care ar putea fi eficiente pe piața din România, importanța online-ului în construirea brandului de angajator și contribuția angajaților la brandul de angajator.
„Suntem una dintre firmele extrem de inovative de pe piața din România, în sensul că deși noi, în principiu, facem training, niciodată nu obosim să aducem ceva nou. În momentul în care simțim că pe piață ar trebui să se se întâmple lucrurile altfel, începem să căutăm. Așa am ajuns la ideea de a-l aduce pe Brett Minchington în România, pentru a vorbi despre employer branding. Am constatat că în foarte multe alte țări, în special în firmele mari, în multinaționale se dă o atenție foarte mare brandului de angajator. De ce se întâmplă asta? Pentru că există o concurență pentru anumite tipuri de talente, pentru anumiți angajați, respectiv firmele duc o luptă intensă pentru a-și menține angajații. Am zis că dacă alții investesc timp și bani serioși pentru a-și construi un brand, să vedem ce e cu asta. Așa s-a născut ideea de a ne ocupa de partea aceasta de employer branding, atât pe parte de masterclass-uri, care se ocupă de partea de învățare, cât și pe parte de summituri”, a declarat pentru Transilvania Reporter, Sorina Bradea.
Invitatul de onoare al evenimentului este Brett Minchington, speakerul numărul unu în lume pe Employer Branding, autor a numeroase publicații de profil și totodată CEO al Employer Brand International. Lista de speakeri este completată de manageri de top din cadrul celor mai importante companii autohtone, care vor împărtăși cu publicul experiențele lor în materie de employer branding: Simona Petre (Resourcing & Employer Branding Manager at SC Metro Cash & Carry Romania SRL), Codruta Bala (HR Director Celestica Romania), Voicu Oprean (Owner & CEO AROBS Transilvania Software), Simona Baciu (Founder and President of the Board of Advisors Transylvania College), Felicia Georgescu (Head of Human Resources & Internal communication Sodexo), conferentiar dr. ing. Liciniu Kovacs (Universitatea Babeș-Bolyai), Radu-Albu Comănescu (Co Founder al Cluj Business Forum) și Sorina Bradea (Managing Partner RoPlus Thomas Romania).
Noi avem un brand de angajator?
„Scopul acestor evenimente este ca oamenii să înțeleagă, în primul rând, ce este acela brandul de angajator. Suntem obișnuiți cu brandul de produs sau brandul de firmă, dar mai puțin cu brandul de angajator. Ori brandul de angajator este fundamentul succesului pe termen lung al unei firme, pentru că vorbește despre oameni. Brandul de angajator este de fapt chintesența a tot ceea ce o companie face pentru angajații actuali și angajații viitori. Noi ne dorim în primul rând ca participții la aceste evenimente să înțeleagă aceste lucruri. În al doilea rând, dorim să împărtățim bune practici. De aici și diversitatea de speakeri la Summit, respectiv și exemplele diferite pe care le pun la dispoziția participanților, pentru ca aceștia să vadă că lucrurile se întâmplă. Din fericire, lucrurile se întâmplă și la noi în țară. Pe de o parte îl avem pe Brett, care vine cu experiența lui internațională, pe de cealaltă parte avem speackerii români care vin să arate că și în România se întâmplă lucruri. Acțiunile care se întâmplă în România sunt legate în general de ceea ce face angajatorul pentru oamenii săi. Noi încercăm să inducem ideea, în care noi chiar credem, că nu e ok ca brandul de angajator să fie o declarație frumoasă, iar când omul ajunge în companie să vadă că nu e chiar așa. Un brand de angajator solid este susținut de oamenii din organizație și chiar de ceea ce se întâmplă în organizație. Al treilea scop al evenimentelor noastre este ca participanții să devină, la rândul lor, ambasadori ai ideii de brand de angajator. Ei să fie cei care se întorc în firmele lor și să spună: «Bun, noi avem un brand de angajator?»”, a spus Sorina Bradea.
Evenimentul face parte din Employer Branding Tour susținut de Brett Michington în 27 de țări și 45 de orașe din întreaga lume.