O aplicație realizată la Cluj îți permite să probezi de pe telefon hainele pe care dorești să le achiziționezi
Radu Orghidan a prezentat, în cadrul Hotspot Fashion, eveniment ce a avut loc joi, 30 octombrie, în incinta Grand Hotel Italia, aplicaţia de e-commerce Atelier, o aplicație care va rezoluționa în viitorul apropiat cumpărăturile online din domeniul fashion.
Lansată în premieră în cadrul Salonului Romanian Fashion Trends & Brands, ediţia din 2014, aplicația recreeză avataruri 3D, oferă body-model-uri realiste şi promite să optimizeze stocurile prin analiză bazei de date. Aceasta va redefini modului în care utilizatorii, designerii şi retailerii interacţionează online schimbând complet şi definitiv modă. Produsul este oferit de Tulemod, companie start up 100% românească specializată în servicii digitale de fashion interactive.
Fondatorii aplicației sunt stabiliți în Silicon Valley, unde lucrează în cadrul unor departamente de cerectare și dezvoltare. Daniela Florescu este din București, iar Bogdan Pintea e clujean. Bogdan a lucrat ultimii 15 ani pentru Microsoft, în Seattle.
Romanian power
„Aplicația e 100% implementată în România și chiar și fondatorii, deși sunt în Silicon Valley sunt tot români. Acesta este un aspect pe care noi vrem să îl scoatem în evidență. E o ideea românească, implementată de către ingineri români. Totul e romanian power. Aplicația e făcută la Cluj, de o echipă din Cluj, iar în Statele Unite e departamentul de marketing și logistica de business. Aplicația a fost lansată pe App Store, se poate instala gratuit pe iPad-uri, dar deocamdată am discutat cu potențiali beneficiari doar în România”, a explicat Radu Orghidan.
Utilizatorii pot să își creeze un avatar cu propriile dimensiuni, după care pot proba online articolele vestimentare preferate. „E o aplicație care îți permite să modelezi hainele în 3D și să vezi cum îți stau ție. Noi punem la dispoziție utilizatorilor o „bibliotecă” de haine 3D, o întreagă garberobă, o colecție virtuală. Utilizatorii se „îmbracă”, după care se pot plimba pentru a vedea cum ar arăta dacă și-ar cumpăra haina respectivă. Practic nu se elimină experiența din magazine, pentru că noi nu prea credem că un utilizator își va cumpăra o haină scumpă dintr-un magazin doar văzând-o pe iPad, dar măcar când merge la magazin va știi ce culoare, ce mărime, ce croi îl avantajează. Aplicația te ajută să te decizi mai repede”, este de părere Radu.
Aplicația le va fi utilă designerilor
În ce utilizatorii, câștigă timp, vânzătorii online sunt și ei avantajați, întrucât, cu ajutorul acestei aplicații pot primi baze de date extrem de folositoare cu privire la ceea ce le place sau nu le place potențialilor cumpărători, astfel încât să nu își aglomereze stocurile cu haine pe care publicul nu le place.
Fondatorii aplicației doresc ca aceasta să fie un fel de Marketplace pentru haine. „Vom încerca să atragem cât mai mulți producători și cât mai mulți designeri care să își introducă hainele în garderoba noastră. Va fi ca un fel de „bibliotecă” publică de haine. Avatarul respectiv va putea fi folosit cu toate brandurile, ceea ce e un alt avantaj pentru că în mod normal te duci la Zara și îți iei ceva și poate ai vrea să vezi cum ți-ar sta cu ceva de la H&M, de exemplu. În aplicație, nu mai trebuie să le cumperi, poți să le probezi online. Produsele vor fi categorisite pe branduri. S-ar putea ca unele magazine să își facă propriul magazin. Altele poate vor accepta să fie ca la mall, unde nu îi deranjează faptul că brandurile sunt unele lângă celelalte, despărțite doar printr-un perete”, a spus clujeanul.
Aplicaţia permite designerilor şi brandurilor să creeze mostre care sunt modelate şi încărcate în baza de date a aplicaţiei. Utilizatorul are posibilitatea de a-şi distribui imaginea prin intermediul Facebook, Twitter sau Pinterest, oferind profesioniştilor date şi statistici în timp real ce vor fi folosite la previziunea tendinţelor.