Cluj-Napoca devine centrul comerțului online românesc. TeCOMM aduce unii dintre cei mai buni speakeri specializați în strategii online
Cluj-Napoca devine la finalul lunii centrul comerțului electronic și strategiilor online prin conferința TeCOMM. Pe 30 și 31 octombrie, TeCOMM vine la Cluj și îi aduce în fața participanților pe unii dintre cei mai experimentați profesioniști în domeniu din companii precum Estèe Lauder, Google, Cargus, Fashion Days, Fan Courier, Bitdefender, ContentSpeed, F64.ro și Aoro.
Evenimentul aduce peste 50 de speakeri, 16 workshopuri și șase prezentări la care principalele subiecte de discuție sunt: cele mai eficiente, metode de branding & reputation, dezvoltarea unor strategii de promovare în funcție de piața țintă, cum se fac eficient reducerile de costuri, care sunt avantajele plăților online și cum poate fi crescută rata de conversie.
A patra ediție
În Cluj-Napoca, TeCOMM este la a patra ediție. Participanții vor avea acces la informații și know-how despre cum să-şi crească vânzările, să identifice corect competitorii locali şi să utilizeze la maximum tehnicile moderne de SEO. Profesioniști precum Luke Brynley-Jones, Rob Smith, Răzvan Gavrilaş, Sergiu Draganuş şi mulți alții vor împărtăși din cunoștințele și experiența lor de search engine optimization cu participanții TeCOMM.
„Domeniul fashion nu mai este un capriciu, cum era perceput, poate, cum câțiva ani. Oamenii au început să se orienteze tot mai mult către online pentru a-și achiziționa elemente de vestimentație. Spre deosebire de un gadget sau de un aparat electrocasnic, haina este un lucru mult mai personal. Piesele vestimentare pe care le alegem sunt expresia personalității noastre. De aceea noi, la Fashion Days, încercăm să oferim o diversitate de produse pentru toate categoriile de clienți.“, a declarat Cristina Popa, Head of Customer Service for C.E.E. Fashion Days.
De ce TeCOMM?
Comerţul electronic creşte considerabil de la an la an, alimentat de explozia de dispozitive electronice. În această lume accelerată a tehnologizării este esenţial ca magazinele online să rămână în fruntea competiţiei pe domeniul de activitate şi să evite greşelile comune la nivel de optimizare. Motoarele de căutare și-au dezvoltat propriile servicii de publicitate și diminuează prezența site-urilor comerciale în topul rezultatelor, astfel că menţinerea statutului de competitor redutabil a devenit o adevărată provocare.
Pentru jucătorii de pe piaţa comerţului electronic, stăpânirea unor bune practici pentru creşterea vânzărilor online şi cunoaşterea celor mai noi tehnici poate asigura şi menţine un loc mai înalt în topul concurenţei.
Cosmin Dărăban, unul dintre speakerii TeCOMM Cluj, susţine că „jucătorii de pe piaţa de comerţ online au început să se adapteze nevoilor clienţilor lor. Dacă până anul trecut ei îmbunătăţeau site-urile în funcţie de preferinţele lor, acum deja discutăm despre modificări aduse în urma analizării feedback-ului din partea clienţilor, utilizatorilor“. Aceste modificări atrag după ele şi investiţii făcute de către proprietarii companiilor. Investiţia minimă necesară este de 700-800 de euro pe lună, însă sunt cazuri de mari branduri online care folosesc 5.000-10.000 de euro lunar pentru ca site-ul să răspundă cerinţelor utilizatorilor.
Comerț pentru oameni, nu pentru computere
Temele abordate la această ediţie TeCOMM au la bază strategii de Humanize eCommerce. Este un concept care presupune că nu este oferit un simplu magazin online, ci sunt implementate soluții personalizate. Sunt organizate cinci workshop-uri pentru a înțelege și stăpâni această strategie. Cei care le susțin sunt specialiştii în search & display advertising, web analytics şi conversii.