Transilvăneni pe roți pentru copiii din Africa

Foto: Dan Bodea

Cel mai mare raliu cu scop caritabil din lume, ”The Great African Run”, se pregătește să dea startul unei aventuri ce se va întinde pe 10.000 de kilometri. Cu scopul de a dona echipament medical, echipament informatic, plase împotriva ţânţarilor, aparate de purificat apa şi alte astfel de bunuri comunităţilor din Africa, la ediția ce urmează, vor participa 350 de echipaje. Printre acestea, se află și un echipaj din Transilvania; ”1 mașină, 4 motociclete, 7 prieteni, 1 destinație- Africa”, asta este deviza echipei ”Transilvania 4 Africa”, singura echipă din Ardeal, ce va trebui să parcurgă, în două săptămâni, traseul de peste 9.000 de km, distanța Budapesta-Bamako.

Se dă startul la caritate

Prima ediție a raliului Budapesta- Bamako a avut loc în anul 2005, la inițiatva lui Andrew G. Szabo, cel care a dorit să le ofere amatorilor de adrenalină o alternativă mai accesibilă, față de celebrul raliu Paris-Dakar. Nouă ani mai târziu, startul se va da în 24 ianuarie 2014, în Budapesta, iar traseul îi va duce pe participanți, on și off-road, prin Ungaria, Slovenia, Italia, Franța, Spania, Strâmtoarea Gibraltar, Maroc, Deșertul Sahara, Mauritania, Senegal, până la destinația finală- Gambia. Traseul este  format în proporție de 60% din porțiuni off-road, iar fiecare echipă poate să găsească noi trasee, impuse de organizatori fiind doar două locații: cea de unde se va da startul și cea unde aventura va trece linia de finish. Echipele vor parcurge 3.300 de kilometri pe teritoriul Europei, iar apoi, au la dispoziție 12 zile pentru a traversa restul de 6.000 de kilometri, trecând prin Maroc, Mauritania, Deșertul Sahara, până în Banjul, destinația finală.

Echipa ”Transilvania 4 Africa”. Despre oameni pe roți

Echipa a reunit 7 oameni care vin din medii diverse, dar vor împărți acceași aventură pe roți, de-a lungul lumii, participând într-o formulă inedită: o maşină şi patru motociclete. Deák Albert este antreprenor cu normă întreagă și aventurier în timpul liber. Când nu este pe 2 roți sau în automobile off-road, se ia la întrecere cu vietățiile marine; a traversat înot Lacul Pyramid din Nevada, precum și alte lacuri din lume. Colegul său de aventură, Bakos Norbert, evadează din cariera de inginer IT cu fiecare ocazie ce (îi) generează adrenalină. El spune despre acest raliu că , , nu are certitudine și previzibilitate”, lucru ce transformă raliul într-unul cu și despre libertate. Cel mai tânăr membru al echipei este Alexandru Manole, inginer mecanic. El a participat și anul trecut la un circuit de 8.000 de kilometri alături de doi coechipieri cu care va împărți aventura și de data aceasta: Hiriczkó Sándor și Oláh Lászlo, mecanic auto.

Sándor este cel care a început să viseze la participarea la acest raliu, în urmă cu 4 ani. Între timp, i-a întâlnit și pe ceilalți 6 băieți din echipaj, iar în ultimii doi ani s-au pregătit împreună pentru raliu. De profesie medic stomatolog, el a decis să doneze echipamentul din cabinetul său unui medic stomatolog din orașul Banjul, Gambia. Hoszú János este un alt membru al echipei și un pasionat al motociclismului off-road enduro. Kovács Attila este membrul echipei care poate fi numit , , șofer profesionist și pasionat”, având, nu doar o pasiune pentru off-road, ci și o afacere în domeniul auto, o firmă de transport persoane.

Cei 7 transilvăneni spun că se pregătesc de doi ani pentru această ”aventură”, iar cea mai dificilă parte li se pare cea legată de siguranță. De-a lungul traseului, cea mai periculoasă zonă este undeva în Sahara de Vest, unde echipajele vor fi nevoite să traverseze o porțiune pe malul mării, la reflux, unde nu se vor putea opri deloc, fiind în permanență în riscul de , , a fi luați de apă”. O altă doză de adrenalină vor simți atunci când vor trece prin Mauritania, un ținut extrem de periculos, unde se preconizează că va trebui să se treacă în grup compact, fiind însoțiți de forțele armate. La dus. În schimb, pentru , , raliul” de întoarcere, fiecare echipă va fi 100% pe cont propriu, unii alegând varianta avionului, după ce își vor dona sau vinde echipamentele, în timp ce alții se încumetă la încă 10.000 de kilometri. Echipa Transilvania 4 Africa a ales varianta întoarcerii pe roți, pentru aventură, dar și fiindcă , , au investit foarte mult în toate echipamentele”.

Susținere din băncile artiștilor

Partenerul echipei, Universitatea Sapientia din Cluj-Napoca, va trimite copiilor din orașul Banjul calculatoare, imprimante și alteproduse IT. Totodată, decanul Facultăţii de Ştiinţe şi Arte, Universitatea Sapientia., Prof. dr. Márton Tonk, ia în considerare și posibilitatea ajutării prin personal didactic, trimis în centrele de învățământ din Gambia: , , mai mult de 50% din populația de acolo e analfabetă, deci este nevoie de orice fel de ajutor. De aceea, acum se va stabili un prim contact, iar pe viitor vom căuta noi modalități de a ajuta.”

, , Universitatea înseamnă și educație, nu doar învățământ. Educație prin astfel de exemple”, așa motivează decanul universității parteneriatul creat cu echipa de off-road. În plus, fiind o universitate tânără și dinamică, are aceeași filozofie de viață precum membrii echipajului de raliu: , , să te aventurezi, la propriu și figurat”, adaugă decanul.

Echipa Transilvania 4 Africa se va deplasa cu o maşină Toyota Land Cruiser HDJ80 şi cu patru motociclete KTM 640 Adventure, special construite pentru expediţii în deşert, dotate cu rezervoare mărite; totodată, vor avea instalat un dispozitiv de urmărire prin satelit, prin intermediul căruia vor putea fi localizați pe perioada raliului-aventură. Atât mașina, cât și motocicletele cu care vor pleca cei 7 vor fi expuse în luna decembrie în mall-ul din comuna Floreşti, dar și în Piața Unirii.

 

Foto: Dan Bodea

Distribuie:

Postaţi un comentariu