Poştalionul duce întotdeauna scrisorile

Ruxandra Hurezean, redactor-șef adjunct Transilvania Reporter

Clujul va avea de luni, 28 octombrie, o nouă televiziune: Digi24 Cluj Napoca. Cei care urmărim fenomenul presei ştim ce mare lucru este să poţi lansa un nou proiect, ce eforturi se fac şi cât de greu pui pe picioare aşa ceva. Şi cât de greu a fost să vedem şi să trăim pe propria piele morţile şi învierile proiectelor de presă. O să-mi daţi dreptate dacă spun că este felul nostru de a urca bolovanul, ca Sisif. Dar important ar fi să-l ducem, de fiecare dată, mai sus.

Şi, cu atât mai merituos efortul jurnaliştilor de a trăi din meseria lor, de a duce cu poştalionul acesta, ai cărui cai tot obosesc, scrisorile mai departe. Nu e un mod romantic de a privi lucrurile, ci unul realist: uitând-mă astăzi la Digi 24 Cluj-Napoca în redacţie am avut confirmarea că singura investiţe care contează în presă sunt oamenii, jurnaliştii. Dincolo de ei rămân doar lucruri mărunte. Nu camerele de filmat fac o televiziune, nu computerele fac un ziar, ci jurnaliştii, doar ei. Şi ce vedem noi acum că rămâne după multe ploi care tot spală puntea sunt tot ei, oamenii. Proiectele de presă se transformă permanent, în spatele lor sunt investitori cu tot felul de idei, interese, scopuri, proiecţii proprii asupra lumii, uneori de bună credinţă, dar străini de fenomen. Dacă ne uităm la ce s-a întâmplat la Bucureşti, înţelegem că şi în acest domeniu, profesioniştii trebuie să se impună. Presa românescă încă nu şi-a terminat copilăria, dar face eforturi şi rezultatele se văd. Condiţiile dure din piaţă şi invazia internetului, departe de a fi duşmanii presei sunt câinii ei de pază, o obligă la noi salturi, îi impun standarde mai înalte. Internetul a lărgit accesul la informaţie, iar presa trebuie să fie infinit mai atentă cu ce date lucrează, cu ce surse şi la ce concluzii ajunge, pentru că de acum este uşor verificabilă. Dacă n-a făcut jurnalistul documentarea bună, o poate face cititorul şi atunci presa pierde.

Internetul nu trebuie să fie şi nu este un acvariu în care înoată tot felul de peşti, ci unul în care peştii mai tari îi înghit pe cei mai slabi, este o competiţie deschisă, transparentă. Vă uitaţi la ea.

În Cluj am avut parte de multe schimbări, dar dacă ne uităm ardeleneşte peste peisajul jurnalistic putem spune că şi cele care au părut eşecuri au devenit mai târziu, altceva mai bun şi acesta este un câştig. Iar mogulii buni sau răi, care au băgat bani în efemerele proiecte de presă, au şi ei un merit important: au susţinut acest drum al maturizării presei.

Mai jos puteți vizualiza o galerie foto cu jurnaliștii și studioul Digi 24 Cluj-Napoca:

[nggallery id=230]

Distribuie:

Postaţi un comentariu