Digitalizare, nu hârtii. A fost demarat proiectul de bună guvernanță care va face din Cluj primul județ ”smart” din România
Consiliul Județean Cluj a lansat concursul de soluții dedicat digitalizării instituției și se pregătește să devină primul județ SMART din România, prin introducerea unui sistem informatic dedicat, în scopul creșterii calității serviciilor furnizate cetățenilor.
Proiectul „Smart Territory” este un proiect finanțat din fonduri europene, iar beneficiarul final este fiecare cetățean care intră în contact cu Consiliul Județean. Acesta asigură un proces rapid, transparent, în domeniul autorizării lucrărilor de construire, se digitalizează întregul proces de depunere a documentelor necesare obținerii autorizației de construire, se digitalizează toate procedurile de verificare, redactare și urmărire a actelor realizate de către funcționarii din administrație și se asigură un standard comun la nivelul întregului Județ Cluj.
„Uitați de cozi la ghișee și zile pierdute pe holurile instituțiilor. Completarea cererilor, depunerea documentelor necesare, urmărirea parcursului cererii, plata taxelor și alte funcțiuni necesare depunerii documentelor se vor face rapid, electronic, de oriunde. Această debirocratizare nu se rezumă numai la faza de depunere a unor acte ci, mai important, se extinde la procesarea, verificarea, redactarea și urmărirea actelor emise de administrație. Asta înseamnă că cetățenii nu vor mai umbla după ștampile și semnături pe tot felul de acte, nu vor mai trebui să umble de la o autoritate la alta”, spune Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.
Concursul de soluții urmărește achiziționarea unor servicii de dezvoltare, implementare și mentenanță ale unui sistem informatic integrat în cadrul proiectului din fonduri europene.
„Am mers, pe lângă ideea de acea componentă de ghișeu unic, care presupune depunerea a tot ce înseamnă proces de autorizație doar online, și pe cea de «atlas territorial», prin care să încercăm să conectăm datele de la diverse instituții ale statului, adică de la Cadastru, Registrul Comerțului, eventual Finanțe, și internet, astfel încât să avem o transpunere spațială a acestor date. De exemplu, dacă mâine vreau să reabilitez un drum județean, voi putea să evaluez care este impactul reabilitării acelui drum, în sensul în care, iată, în comunele pe care acesta le traversează au apărut încă trei noi societăți comerciale, s-au angajat oameni, a crescut populația cu nu știu cât, pensiunilor din zonă le-au crescut cifra de afaceri, deci toate aceste date pot să fundamenteze oarecum prioritizarea investițiilor publice. Practic, va fi și un element de bună guvernanță, să spunem așa.
Părerea mea este că maxim într-un an de zile proiectul va deveni operațional. Am dat acest termen maximal, dar estimez că în primele șase luni se vor putea depune deja primele cereri de certificate de urbanism, cel puțin. O să încercăm să-i dăm drumul acestui proiect pe componente. Am gândit totul ca niște piese de lego, astfel încât să putem schimba o componentă la un moment dat, să putem adăuga o altă, și în același timp tot acest mecanism să funcționeze”, ne-a declarat și Claudiu Salanță, arhitectul-șef al județului Cluj.
Câștigătorul concursului, care va obține și contractul de servicii a cărui valoare totală estimată este de 2.897.697,48 lei fără TVA, va trebui să creeze trei aplicații informatice intuitive – Atlasul Teritorial, Ghișeul Unic și Digitalizarea Arhivei – care să aibă o grafică unitară, o arhitectură actuală și funcționalități interconectate și interoperabile.
Termenul limită de depunere a propunerilor de soluții este 3 august 2020, câștigătorul concursului urmând a fi anunțat o săptămână mai târziu.
Nu există Comentarii