S-a lansat Noul Ford PUMA, primul model hybrid produs în România
Noul model Ford Puma, produs la Craiova, a debutat marți seară, oficial, pe piața românească. Evenimentul de lansare a avut loc în același timp în toată țara cu transmisiune live din cadrul lansării de la București. La Cluj, evenimentul s-a bucurat de o prezență numeroasă și un interes crescut în rândul invitaților.
„Ford Puma este o mândrie a industriei auto românești, al doilea SUV produs la Craiova; o mașină sportivă cu un design îndrăzneț, cu un portbagaj spațios și, cel mai important, este prima mașină produsă în România cu o motorizare hybridă“, a precizat Directorul General Executiv RMB Inter Auto Cluj, Bogdan-Ioan Ionuț.
Noul Ford Puma este primul automobil hibrid fabricat în România, beneficiind de tehnologia de propulsie electrică EcoBoost Hybrid. Tehnologia hibridă EcoBoost a modelului Puma integreaza un motor electric de mici dimensiuni, pentru îmbunătățirea eficienței. Vehiculul Mild Hybrid cu auto-încărcare nu poate fi condus numai cu energie electrică; în schimb, motorul electric asigură un sprijin suplimentar motorului pe benzină atunci când este necesar, ajutând la mărirea autonomiei vehiculului și la reducerea cifrelor emisiilor.
Lider în segmentul său la capacitatea portbagajului, Ford Puma a adoptat acest mod de gândire datorită inovativului MegaBox furnizând un extra spațiu de până la 80 litri.
De asemenea mașina dispune de un set impresionant de tehnologii de asistență, care acționează sinergic pentru a ajuta la gestionarea accelerării, frânării și chiar a direcției. Acestea includ pilot automat adaptiv, sistemul de asistența pre-coliziune și sistemul de asistență pentru manevrele de evitare, toate acestea supraveghind vigilent drumul din față, avertizându-te cu privire la potențialele pericolele.
Ford Puma este unul dintre cele 17 vehicule electrificate pe care Ford le va lansa în Europa până în anul 2024, din care 8 vor fi lansate anul acesta. În același timp Ford estimează că motoarele electrice vor ajunge să reprezinte mai mult de jumătate din vânzările de autoturisme ale companiei până la sfârșitul anului 2022.