Uleiuri regale. Luna Solai a devenit Furnizor al Casei Regale a României pentru uleiurile presate la rece

Alteța Sa Regală Principesa Margareta și anteprenoarea Felicia Tulai

„Un titlu care ne obligă”

Cel mai iubit brand din Transilvania, Luna Solai, a primit duminică, 30 noiembrie 2014, în cadrul unei ceremonii care a avut loc la Palatul Peleș din Sinaia, calitatea de Furnizor al Casei Regale a Romaniei pentru uleiurile presate la rece. Titlul a fost înmânat de Alteța Sa Regală Principesa Margareta, în numele Majestății Sale, Regele Mihai, anteprenoarei Felicia Tulai, cea care, începând din 2011 se dedică trup și suflet promovării acestui brand atât pe plan național, cât și pe plan internațional.

„Este un vis devenit realitate, o recunoaștere a muncii de mai bine de 15 ani a familiei Tulai, un titlu care ne obligă”, a spus anteprenoarea. Aceasta a participat la ceremonia regală împreună cu părinții săi.

Felicia Tulai,   împreună cu părinții săi

Felicia Tulai, împreună cu părinții săi

O stea de aur, primită la Bruxelles

Nu este însă, prima dată când produsele de la Luna, impresionează. Uleiul presat la rece produs de către familia Tulai din judeţul Cluj a reuşit performanţa la care multe mari branduri nici nu visează. Un juriu internațional format din experţi culinari și somelieri, au decis, după o degustare „în orb” că produsul românesc Luna Solai obținut din floarea-soarelui merită să primească o stea de aur pentru gustul său natural și proaspăt.

Ceremonia în care diploma de recunoaştere a fost oferită micuței fabrici de untdelemn din localitatea Luna, județul Cluj, a avut loc la Bruxelles. Pe o piaţă în care ambalajul, marketing-ul, promovarea intensivă au devenit instrumentele principale de a determina consumatorii să aleagă un anumit produs, recunoaşterea unor calităţi independent de numele producătorului este cu atât mai valoroasă. De acest lucru a fost convinsă încă la început Felicia Tulai, tânăra antreprenoare care a decis să ducă afacerea părinților săi la nivelul următor.

„Noi suntem un producător mic chiar și pentru piața românească. Am știut însă mereu că uleiurile pe care le producem la mica fabrică de familie din localitatea Luna sunt foarte bune, iar clienții și toți care ne-au gustat produsele ne spun mereu acest lucru. Faptul că un juriu de specialiști de la Bruxelles a decis să ne acorde o stea de aur pentru gustul uleiului nostru de floarea-soarelui este o recunoaștere a muncii părinților mei care au pornit afacerea și sunt sufletul uleiurilor Luna Solai, uleiuri presate la rece”, ne-a declarat Felicia Tulai, tânăra care a transformat untdelemnul presat la rece al părinților săi într-un brand al calității pe o piața invadată de falsuri. De altfel, la Bruxelles, la înmânarea diplomei din partea Institutului Internațional de Gust și Calitate (International Taste&Quality Institute – ITQI) de la Bruxelles, Felicia l-a însoțit pe tatăl său, Mihail Tulai pentru a ridica împreună prestigioasa distincție.

„Eu am văzut prima dată acest simbol al calității participând în străinătate la un târg de produse tradiționale. Mi-a atras atenția și m-am documentat cum putem și noi să ne trimitem uleiurile pentru a fi degustate și evaluate de juriul despre care se spune că este, la acest moment, cel mai calificat juriu din lume, fiind format din de chefi și somelieri din 15 state, membri ai celor mai prestigioase instituții culinare din Europa. Dacă ei au decis că uleiul Luna Solai merită o stea de aur, acest lucru este o confirmare a calității produselor noastre”, a mai spus Felicia. Ea spune că distincția primită Luna Solai la Bruxelles reprezintă, totodată, și o garanție a calității uleiurilor presate la rece în localitatea clujeană.

În urma verdictului dat de juriul de la cea de-a zecea ediție a ”ITQI Superior Taste Award”, Luna Solai – ulei de floarea-soarelui presat la rece va putea purta, timp de trei ani, simbolul recunoașterii de la Bruxelles. ”Înscrierea pentru degustarea produsului nu a fost dificilă și am primit asistență din partea institutului pentru ca uleiul să ajungă în siguranță la Bruxelles”, povestește creatoarea brandului Luna Solai. Pentru afacerea mică din Cluj, taxa de înscriere a fost de 770 de euro (suma diferă în funcție de cifra de afaceri a producătorului), bani care, spune Felicia, ”nu îți asigură decât faptul că produsul tău va fi degustat la un loc cu celelalte care s-au mai înscris”. Potrivit organizatorilor, din sumele plătite de producători sunt remunerați membri juriului și se asigură partea logistică a evaluărilor. Similar cu celebrul ghid Michelin în gastronomie, ITQI nu organizează un concurs, ci o evaluare/recunoaștere de produse pe baza meritelor proprii. Numai produselor care au primit o notă mai mare de 70% și se acordă distincția “Superior Ta

Cum se desfășoară degustarea ”în orb”

Testarea uleiului Luna Solai, la fel ca și cea a celorlalte produse înscrise, s-a făcut la Bruxelles, ”în orb”. Astfel, în timpul testelor, fiecare produs este supus unei degustări conform unei proceduri riguroase de analiză senzorială. Degustătorii sunt rugați să evalueze produsele ca și cum acestea ar fi în bucătăria lor, nu în conformitate cu standardele restaurantelor.

Fiecare produs evaluat este analizat în forma unui raport de analiză senzorială pe baza unor criterii, cum ar fi mirosul, gust, impact vizual, textura, etc .Toate acestea sunt luate în considerare de către fiecare membru al juriului. Acesta din urmă, de asemenea, scrie comentarii și, atunci când este necesar, sugestii de îmbunătățire.

După sesiunea de degustare, ITQI întocmește un grafic detaliat a diferitelor clase și rezumă observațiile și propunerile membrilor juriului pentru companiile participante. Această informație este cu adevărat apreciată de către producători, deoarece îi ajută să înțeleagă mai bine opinia juriului și să devină conștienți de potențialele îmbunătățiri pe care le pot aduce produsului lor.

Ce își dorește Felicia Tulai pentru viitor? „În primul rând ne dorim să-l poziționăm ca brand premium de uleiuri presate la rece în mintea consumatorului, să-l facem cunoscut și să nu ne îndepărtăm de valorile pe care le-am promovat: prospețime, calitate, bun gust asortate unui stil de viață sănătos”, spune aceasta.


Publicitate

Postaţi un comentariu