Filarmonica din Cluj începe stagiunea fără “om pe marketing” și cu incertitudinea adusă de pandemie

Foto: Dan Bodea

Filarmonica de Stat „Transilvania” începe vineri stagiunea, sub noua conducere, cu un concert dirijat de Serghei Simakov și un invitat special, violoncelistul Cornelius Zirbo. Dirijorul permanent al Filarmonicii rămâne și în această stagiune Gabriel Bebeșelea. În ceea ce privește prețul biletelor și al abonamentelor, acesta a fost majorat.

La 1 august, pianista Silvia Sbârciu a preluat conducerea filarmonicii clujene, într-o perioadă dificilă pentru lumea artistică: în plină pandemie de coronavirus, în timpuri incerte în ceea ce privește menținerea deschisă a sălilor de concerte și mai ales într-o perioadă în care publicul e temător să revină la spectacole indoor. Mai mult, instituția a rămas și fără “om pe marketing”.

La conferința de presă organizată joi, managerul Silvia Sbârciu a vorbit despre planurile de management pe care le are și de dorința de a atrage la Filarmonică un public nou, educat, din mediul oamenilor de bussiness, un public format din oameni creativi și tineri. A vorbit despre programele pe care le pregătește Filarmonica și inclusiv despre nevoile stringente ale instituției, printre care se regăsește și angajarea unei echipe de marketing. În urma demisiei specialistei în PR, Geanina Simion, care a ales „sub noua conducere, sub noua abordare și sub noile metode”, să nu mai vrea să reprezinte instituția, Filarmonica a rămas „fără om de marketing”.

„Eu nu am avut cu doamna Geanina Simion nicio întâlnire, decât atunci când i-am semnat concediul. Au fost niște cerințe impuse de anumite contracte, inclusiv legate de Festivalul Enescu, însă doamna Simion a fost plecată în concediu și nu le-a putut onora. Motivele demisiei nu le cunosc. Am înțeles că este o persoană creativă și deșteaptă, dar nu am întâlnit-o. Filarmonica nu a fost vizibilă cum ar fi trebuit să fie, dar unele postări pe pagina de Facebook a instituției, recunosc că erau interesante. Dar nu ar trebui ca doar anumite evenimente să fie promovate, iar altele nu. Ideal ar fi să avem un departament de marketing cum au și alte instituții din oraș. Filarmonica are nume importante în orchestră, în cor, care trebuie promovate, la fel și orchestra în sine este extrem de valoroasă. E foarte greu să prezinți un produs bun unei săli goale, iar sala va fi goală dacă produsul nu e bine marketat”, a precizat Silvia Sbârciu.

Citiți mai multe despre planurile noii conduceri a Filarmonicii din Cluj, în interviul de mai jos:

Interviu cu Silvia Sbârciu, noul manager al Filarmonicii din Cluj: Lobby pentru un nou sediu și o binevenită relansare

Foto: Dan Bodea

Reprezentantul CJ Cluj, principalul finanțator al Filarmonicii, Vákár István, a declarat la conferința de presă că nu știe care e substratul neînțelegerii, dar că își dorește ca Filarmonica să rămână un „produs excelent” ca pe vremea când era condusă de regretatul Marius Tabacu. Până când instituția va avea un departament de marketing, Consiliul Județean îi oferă ajutor prin oamenii din departamentul de marketing al CJ Cluj.

„Susținem noua conducere și ne-au plăcut multe lucruri din planul său de management, inclusiv promovarea muzicienilor tineri sau aducerea a cât mai multor femei dirijor. Toți candidații au fost buni, dar a trebuit să alegem doar unul. Dacă este vorba de o demisie a doamnei Geanina Simion, ar fi trebuit deja să fie făcute demersurile pentru scoaterea la concurs a postului. Pentru noi, Filarmonica este instituția pe care o susținem cu cei mai mulți angajați, aproape 200. Pentru noi, această instituție reprezintă cea mai mare cheltuială în domeniul cultural și cea mai importantă”, a precizat Vákár István.

Filarmonica clujeană are în prezent 181 de angajați, dar funcționează la capacitate minimă. În mod normal ar avea 196. Corul a rămas la o capacitate minimă istorică, de doar 62 de persoane, iar orchestra are acum mai multe posturi vacante.

Distribuie:

Postaţi un comentariu