Advertising la marginea drumului: dragostea și fotbalul în reclamele pepenarilor

Dan Bodea

„Ilie Balaci de Dăbuleni oferă o lubeniță dulce ca dragostea și ca luna de miere, roșie ca creasta cocoșului. Coajă subțire și bună de servit. Vă aștept să savurați dulcea…” Aşa sună o reclamă inedită a vânzătorilor de pepene roşu care îndeamnă clujenii să guste din fructul „dulce ca luna de miere”.

Reclama constă într-o bucată de carton scrisă cu litere de tipar.

Cartonul stă agăţat sus de cort astfel încât trecătorii pot citi reclama cu uşurinţă.

„Ilie este bunicul meu care şi el a cultivat o viaţă întreagă pepene roşu. De la bunicul provine şi reclama. El a avut ideea să-şi zică Balaci la fel ca renumitul fotbalist de la Universitatea Craiova”, explică o femeie tânără, cu chipul ars de soare.

Femeia este însoţită la Cluj de întreaga familie inclusiv de cei mai mici membri ai familiei, două fetişcane. Familia venită din Dăbuleni şi-a amplasat corturile cu pepeni în cartierul Gheorgheni, în zona pieţei agroalimentare şi speră să-şi vândă producţia din acest an.

Reclama în care numele fotbalistului Ilie Balaci este asociat cu pepenele roşu a apărut în  anul 2000, spune Ioan M., un pensionar clujean aflat în trecere în zona în care pepenii erau expuşi la vânzare. „Încă de pe atunci unii dintre vânzători pentru a-şi vinde mai bine marfa au avut această idee ingenioasă de a lega pepenele roşu de numele fotbalistului oltean”, adaugă acesta.

IMG_7640

 

Distribuie:

Postaţi un comentariu