Cinci țări și peste 100.000 de euro coordonați de la Cluj pentru elevii cu dizabilități
Un număr de 260 de elevi cu vârste cuprinse între 14 şi 20 de ani vor fi implicați în activităţi terapeutice, 27 dintre aceştia urmând a participa la mobilități transnaționale, în cadrul proiectului multilateral COMENIUS „Forme de activităţi artistice în dezvoltarea persoanelor cu dizabilităţi”, care include unităţi de învăţământ special din Polonia, Turcia, România, Ungaria şi Ţara Galilor.
Proiectul este coordonat de Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Cluj și se va derula în perioada 2013-2015. Proiectul beneficiază de un buget total de 112.000 Euro din care 24.000 Euro pentru partea română.
Alături de elevi, din grupul țintă fac parte și 65 de profesori care vor derula activitățile propuse și vor participa la mobilități transnaționale. În cadrul proiectului se vor realiza schimburi de experienţă între profesorii din ţările anterior menţionate. Abordând o gamă variată de activităţi artistice, el va contribui la îmbunătăţirea strategiilor de lucru cu elevii cu dizabilități și, totodată, va contribui la dezvoltarea creativităţii participanților. Cultura şi limba ţărilor implicate în proiect vor influenţa activităţile artistice desfășurate cu elevii cu dizabilităţi din școlile partenere.
Implementarea proiectului va presupune crearea, în fiecare şcoală parteneră, a produselor finale, după cum urmează: o expoziţie fotografică cu titlul “Oraşul nostru”, înregistrări ale performanţelor elevilor din şcolile partenere din cadrul activităților artistice, scenarii ale activităţilor artistice pentru elevii cu cerinţe educative speciale, pagina web a proiectului precum şi organizarea, împreună cu şcoala parteneră din Polonia, a Festivalului Naţional de Creativitate pentru Copiii şi Tinerii cu Nevoi Speciale “Song is good for everything”, eveniment la care sunt invitate să participe toate şcolile partenere din proiect.
„Am susţinut încă de la început ideea implementării acestui proiect întrucât, după cum am mai afirmat, rolul nostru ca şi autorităţi publice este tocmai acela de a veni în sprijinul celor cu care soarta nu a fost suficient de generoasă. Avem convingerea că implementarea cu succes a acestui proiect va demonstra, o dată în plus, rolul major pe care instituţiile de învăţământ special îl au în formarea persoanelor cu dizabilităţi ca membri valoroși, cu roluri și drepturi depline, ai societăţii”, a declarat Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Horea Uioreanu.