Walking Month e în plină desfășurare. Peste 500 de clujeni „adună” pași pentru o cauză nobilă
Prima ediție a programului Walking Month dedicat comunității clujene este în plină desfășurare. Gândit inițial ca un program intern al unei firme, acesta s-a extins, mobilizând peste 500 de clujeni să meargă mai mult pe jos, dar și să ia parte, în același timp, la o faptă bună.
„Noi, cei din cadrul firmei Betfair România am avut trei ediții interne. Anul acesta am dorit să deschidem această competiție spre comunitatea clujeană, iar răspunsul a fost peste așteptări. Cum ne-a venit nouă ideea? De fapt a fost ideea unui coleg. La fostul sediu aveam probleme cu locurile de parcare și ne-am tot gândit ce să facem pentru a rezolva această problemă. Inițial ne-am gândit să vină lumea la birou pe jos timp de o săptămână. Apoi, tot săpând am găsit acest eveniment, Walking Mounth. În Marea Britanie este o tradiție în acest sens. Astfel, mergând pe considerentul că un comportament se schimbă în 20 de zile, am spus să facem și noi evenimentul de o lună”, a explicat pentru Transilvania Reporter, Andreea Misaraș, organizatorul evenimentului.
Clujenii au reacționat mult mai bine decât s-au așteptat, numărul celor înscriși depășind kiturile de participare. „Noi am cumpărat 540 de brățări de monitorizare a pașilor, dar s-au înscris 650 de persoane. Nu aveam de unde să mai facem rost de alte brățări fără o comandă în prealabil, iar cum timpul a fost scurt, nu am putut suplimenta numărul de locuri”, spune Andreea. Astfel s-au format 160 de echipe a câte patru persoane.
„Lumea s-a implicat. Banii obținuți din taxa de participare vor fi donați în vederea dotării secției de Terapie Intensivă a Spitalului de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca. În prima săptămână s-au strâns mai mulți pași decât am făcut noi în cadrul celei de-a treia ediții a evenimentului. În fiecare săptămână prezentăm o statistică, dar am ales să nu afișăm clasamentul decât la final pentru că altfel riscam să demotivăm lumea. Fiecare participant are însă posibilitatea să își vadă propria evoluție, dar doar din punct de vedere al procentelor. Competiția se va încheia pe 20 octombrie, iar apoi, după ce vom valida rezultatele, vom face premierea, cel mai probabil la sediul nostru”, spune Andreea.
Cu ce i-a ajutat pe cei de la Betfair România acest eveniment? Cu toate că mersul pe jos nu a rezolvat în totalitate problema locurilor de parcare, le-a deschis apetitul pentru sport, unii colegi participând apoi la diferite crosuri sau maratoane. „Ne-au sprijinit în demersul nostru Cristian Gog, cei de la Electric Castle, cei de la TEDxEroilor, echipa Epic Show, dar și foarte mulți clujeni, ceea ce ne bucură foarte tare”, a spus Andreea.
„Walking Month” a început „oficial” pe 22 septembrie. Competiția are scopul de a încuraja mersul pe jos și faptele bune. Concursul se desfășoară pe parcursul unei luni, în perioada 22 sptembrie – 20 octombrie. Fiecare concurent a primit în kit-ul de participare o brățară de monitorizare a activității sportive. Echipa a cărei membrii vor aduna cei mai mulți pași va fi desemnată câștigătoare.
Prima ediție pentru comunitate a programului Walking Month este inițiată de Betfair România și implementată local în parteneriat cu Fundația Comunitară Cluj.
Până în momentul de față, clujenii au făcut 80.696.196 de pași. Puteți urmări aici evoluția pașilor în timp real.