PSD lansează o consultare publică pentru metrou

PSD Cluj propune construirea la Cluj-Napoca şi în localităţi învecinate a unei linii de metrou după modelul unor oraşe europene de dimensiuni similare, iar pentru susţinerea proiectului va demara o consultare publică.

„Lansăm o campanie, care se numeşte Metrou Cluj. În ultimii ani, în comunitate s-a discutat foarte mult de soluţii prin care să putem decongestiona traficul. S-a discutat în ultimii 16 ani despre următoarele posibilităţi mari, dar s-a discutat doar în campania electorală: s-a discutat de tunel sub oraş, s-a discutat de monorail şi s-a discutat de introducerea metroului. (…) Noi avem şase studii de caz, două din Franţa –Lille şi Rennes-, Bilbao şi Laussane, din Spania şi Elveţia, şi două oraşe din Italia – Brescia şi Catania. (…) Prezentăm propunerea noastră, vom organiza o serie de dezbateri în Cluj-Napoca şi în comunele prin care ar urma să treacă metroul. Vom organiza şi coonsultare publică, un mini referendum, ca să-i întrebăm pe clujeni dacă sunt de acord să susţină sau nu introducerea metroului în Cluj”, a declarat preşedintele PSD Cluj, Horia Nasra.

La rândul său, senatorul PSD Vasile Ilea a spus că dezbaterile vor fi organizate în Cluj-Napoca şi în comenele învecinate şi că prima dezbatere va avea loc săptămâna viitoare: „Vom face o consultare online, dublată de o consultare în puncte de informare în oraş pentru strângerea de semnături şi opinii. (…) Avem nevoie de o viziune, pentru că municipiul Cluj-Napoca împreună cu zonele limitrofe se extinde în mod constant şi în curând, creşterea pe care o avem va duce la o creştere a populaţiei şi la o îngreunare a traficului. În Floreşti, în ultimii 10 ani, de la 7.000 de oameni s-a ajuns la 34.000 de oameni, traficul ajunge până la 70.000 de maşini pe zi care trec pe E60 şi trebuie să găsim o soluţie vizionară”.

Pentru susţinerea demersului, PSD Cluj a creat şi o pagină de internet, metroucluj.ro.

Linia de metrou ar urma să fie construită pe traseul Gilău – Floreşti – Cluj Napoca – Apahida – Jucu, pe o distanţă, în linie dreaptă, de circa 30 km.

Horia Nasra a mai spus că la extremităţile liniei de metrou ar urma să fie construite mari parkinguri pentru maşini şi că fondurile necesare –circa 1,5 miliarde de euro- ar urma să vină atât din surse locale, regionale şi naţionale, cât şi din fonduri europene.

Distribuie:

Postaţi un comentariu