Achiziția a 40 de autobuze noi, votată cu scandal
O oră și jumătate a durat dezbaterea pe marginea proiectului de achiziție a 40 de autobuze în anul 2014. Cei mai aprigi contestatari ai investiției de 63 de milioane de lei, au fost consilieri USL. Principalele lor doleanțe au fost lipsa unor informații din dosarul proiectului dar și faptul că această achiziție este prioritară, în detrimentul altor investiții cosiderate de opoziție mai importante.
Chiar dacă în cele din urmă a fost adoptat cu 14 voturi pentru, drumul proiectul de achiziție a 40 de noi autobuze de la dezbatere la aprobare nu a fost deloc unul simplu. Opoziția a avut numeroase comentarii la adresa acestui proiect, cei mai vocali fiind useliștii Ioan Bîldea și Gabriel Onica care au cerut în repetate rânduri scăderea numărului de autobuze ce vor fi achiziționate și transferarea banilor spre alte obiective.
„Ne-am opus pentru că, în primul rând, nu ni s-a adus o justificare pentru această achiziție. Ni s-a prezentat trei rânduri în care ni s-a spus că RATUC-ul trebuie să cumpere aceste autobuze. Nu ni s-a spus ce fel de mașini vor fi, ce caracteristici tehnice iar prețul afișat este mult supraevaluat. Noi nu credem în oportunitatea de a cumpără 40 de autobuze într-un singur an în condițiile în care mai avem un singur an până la a fi Capitală Europeană a Tineretului și sunt atât de multe lucruri la care orașul este restant: mă refer la clădirile istorice din centrul orașului, la locurile culturale ce le putem oferi tinerilor în 2015, la infrastructură rutieră. Credem într-o bugetare multianuală și rezolvarea altor probleme ale Clujului. Această investiție absoarbe mai mult de jumătate din creditul pe care Primăria îl mai are la dispoziție”, a declarat Gabriel Oniga.
Primarul Emil Boc și-a menținut însă poziția în ciuda contestatarilor și a declarat că flota de autobuze a RATUC are nevoie urgentă de o reîmprospătare, acesta fiind și unul dintre obiectivele sale anunțate în campania electorală.
Proiectul adoptat presupune achiziția în 2014 a 40 de autobuze care vor costa 63 de milioane de lei, bani proveniți din creditul de 300 de milioane de lei contractat de Primăria Municipiului Cluj-Napoca în anul 2010.