Să fie parcări, dar să le știm și noi

Inteligenţa unui oraş nu este suma inteligenţei locuitorilor lui, ba chiar, dacă ar fi să luăm exemplul Clujului, are prea puţin de-a face cu resursele intelectuale ale comunităţii. Ceea ce se întâmplă la Cluj demonstrează că o administraţie municipală indolentă sau obtuză are capacitatea să anuleze avantajele competiţionale oferite de valoarea individuală a locuitorilor oraşului.

Clujul este un oraş inteligent prin prisma oamenilor care îl locuiesc şi ţeapăn prin comportamentul celor care îl gospodăresc. Pe cât de inovativ este domeniul înaltelor tehnologii, în care Clujul are întâietate, pe atât de conservatoare este viziunea administratorilor, preocupaţi exclusiv de betonarea  întru toate a oraşului. Când în lume se vorbeşte tot mai mult de oraşe inteligente, oraşe în care cei care iau deciziile o fac ajutaţi de ultimele invenţii şi tehnologii, Clujul este locul unde astfel de tehnologii sunt inventate şi apoi respinse la implementare de diriguitori, chiar dacă le sunt propuse cu titlu gratuit.  Firmele de IT din oraș au dezvoltat sisteme pentru monitorizarea parcărilor, proiecte de case inteligente sau soft-uri pentru monitorizarea parcurilor auto, dar nici una din inovaţiile lor n-au penetrat birocraţia din primărie şi instituţiile asociate acesteia. Proba de obtuzitate se dă în câteva zile, atunci când un grup de firme reunite într-un cluster IT va definitiva proiectul de două milioane de euro „Brained city – Dezvoltarea Inovativă prin Informatizare a Ecosistemului Urban Cluj-Napoca”. Specialiştii clusterului au lucrat un an şi jumătate ca să dea Clujului un „creier”. Să vedem cine va dori să-l poarte. 

[do_widget “Easy Related Posts” ]

Nevoia de parcări nu mai este un secret pentru municipiul Cluj-Napoca unde, potrivit unor studii de impact făcute la începutul proiectului Parking Plus, 30% din traficul din centrul orașului este generat de șoferi care caută locuri de parcare. Problemele pe această temă sunt pe mai multe paliere: în primul rând, locurile de parcare sunt prea puține. La aproximativ 120.000 de mașini există puțin peste 3.000 de locuri de parcare în centrul orașului. Și chiar dacă nu am vrea să parcăm în centru, restul locurilor de parcare din oraș stau ascunse de șoferi.

În timp ce există zone în care șoferii duc lupte grele pentru o parcare, există alte zone în care parking-urile stau goale. Aici intervine aplicația Parking Plus, parte a proiectului mai amplu Brained City, aplicaţie care presupune cartografierea tuturor locurilor de parcare din oraş. Ulterior, acestea pot fi vizualizate direct de pe telefonul mobil şi astfel devine mult mai simplu pentru orice şofer să îşi găsească un loc de parcare liber. În plus, sistemul permite plata directă din telefon și rezervarea locurilor.

Soluţia permite astfel o mai bună utilizare a locurilor de parcare şi aşa prea puţine în oraş, reduce timpul pentru a găsi locul de parcare potrivit, dar şi salvează pe telefonul mobil locaţia exactă a maşinii tale în parking pentru a o găsi mult mai uşor la întoarcere. Printre evantajele implementării acestui sistem este şi reducerea poluării prin scăderea traficului auto generat de şoferii în căutarea unui loc de parcare.

Distribuie:

Postaţi un comentariu