Compania de Apă Someş îşi construieşte o nouă clădire de birouri

Investiţii la Compania de Apă Someş. Societatea demolează în aceste zile la sediul central de pe Bulevardul 21 decembrie 1989 numărul 79 o parte din clădirea care adăpostea casieriile, partea de contracte şi relaţii cu abonaţii şi o parte din servicii. Angajaţii de la casierii, Biroul Contracte, Citiri, Consumuri şi Secţia Contorizare au fost deja mutaţi într-un sediul provizoriu închiriat în apropiere, pe strada Buftea numărul 1 la parter.

PA160006 PA160005

„Clădirea cu casieriile va fi parţial demolată. În locul ei se va construi o clădire nouă cu parter şi trei etaje, ultimul etaj fiind retras, în care încercăm să cuprindem cât mai multe birouri în aşa fel încât să putem creşte calitatea serviciilor oferite abonaţilor noştri. Va fi o clădire administrativă, pentru că suntem destul de înghesuiţi în sediul pe care îl avem acum şi dorim să creem condiţii mai bune de lucru şi pentru angajaţii noştri, dar şi pentru clienţi”, a precizat directorul de producţie al companiei Călin Neamţu.

Acesta adaugă că pe lângă condiţiile mai bune oferite pentru angajaţi şi clienţi, clădirea va avea şi rampă de acces pentru persoanele cu dizabilităţi, dar şi toalete moderne. Finanţarea este asigurată de societate. „O parte din investiţie se face din fonduri proprii, iar o parte din economiile de la programul cu fonduri europene. Suma este de 8, 5 milioane de lei. Avem autorizaţie de construcţie, a fost făcută predarea de amplasament, deja constructorul începe să îşi facă organizarea de şantier. Lucrăm cu Construcţii Napoca. Termenul din contract pentru finalitare este de un an şi jumătate. De aceste noi biroruri vor beneficia aproximativ 200 de angajaţi ai companiei”, a mai spus Neamţu.

250 de milioane de euro pentru proiecte pentru sate

Compania de Apă se află în prezent la finalizarea programului început în 2007 de modernizare a sistemelor de alimentare cu apă din două judeţe, Cluj şi Sălaj. „Astăzi mai avem în derulare două contracte, prin care avem de reabilitat patru staţii de epurare. Un contract cu trei staţii unde lucrările vor fi gata în octombrie anul viitor, la Jibou, Şimleu Silvaniei şi Cehu Silvaniei, şi suntem în curs de adjudecare a licitaţiei pentru restul de lucrări la staţia de epurare Zalău. Aici am avut un contractant care în 2012 a intrat în insolvenţă şi am refăcut procedura cu restul de executat, aproximativ 30% din lucrare, care va fi gata anul viitor în decembrie. E important să se finalizeze lucrările în perioada de eligibilitate a POS Mediu etapa 1”, a declarat directorul de dezvoltare al companiei Mihai Iacob.

Din economiile realizate la aceste proiecte se vor realiza alte investiţii, precizează acesta. „Avem anumite economii şi din aceste economii am propus şi sunt aprobate deja două proiecte de extindere a canalizărilor în municipiul Dej şi în comuna Apahida cu localităţile limitrofe, respectiv Sânicoara şi Dezmirul. Lucrările se ridică la 19 milioane de euro şi trebuie să fie gata până în decembrie 2015. Licitaţia e pe SEAP, luna viitoare se vor deschide ofertele. Noi ne-am gândit tocmai să promovăm proiecte care sunt mature, au deja documentaţia necesară, aşa că acum licităm practic execuţia”, a spus Mihai Iacob.

În paralel, cei de la companie se pregătesc cu noi proiecte pentru exerciţiul bugetar 2014-2020 în care intenţionează să atragă nu mai puţin de 250 de milioane de euro. „Lucrăm în prezent la ceva foarte important, respectiv pregătirea pentru exerciţiul bugetar 2014-2020 al fondurilor europene. Săptămâna viitoare, în 23 octombrie deschidem licitaţia pentru asistenţă tehnică, care va pregăti aplicaţia, studiul de fezabilitate şi tot ce înseamnă documentele anexă pentru aprobarea acestei aplicaţii de către Comisia Europeană. În această asistenţă tehnică noi am propus un portofoliu de proiecte care vizează alimentarea cu apă a localităţilor rurale în speţă, pentru că în oraşe am cam rezolvat această problemă. Iar la localităţile rurale trebuie să ne concentrăm şi pe extinderea sau introducerea canalizării în localităţile cu mai mult de 2.000 de locuitori. În judeţul Cluj avem puţine localităţi în această situaţie: Sic, Cuzdrioara, Apahida şi în Sălaj încă vreo trei localităţi. Localităţi prea mari nu sunt, iar în cele sub 2.000 de locuitori au şi primăriile asemenea proiecte de infrastructură. Valoarea lucrărilor care au fost propuse în acest proiect de asistenţă tehnică este undeva la 250 de milioane de euro. Anul viitor va fi gata aplicaţia şi când va merge la Bruxelles vom şti exact valoarea aprobată. Vom vedea şi cât vom obţine din fonduri europene. Pentru proiectul 2007-2013 am avut practic 74% fonduri europene, 13% asigurat de Guvern, 1-2% autorităţile locale beneficiare şi compania a luat credit pentru circa 12% din valoarea lucrărilor. Pe noile proiecte vom vedea anul viitor care va fi schema de finanţare care va fi aprobată”, a explicat directorul de dezvoltare al societăţii.

Potrivit lui Mihai Iacob în paralel sunt realizate şi investiţiile aprobate din bugetul alocat de la Consiliul Judeţean Cluj. „Lucrăm bineînţeles şi la proiectele aprobate din bugetul Consiliului Judeţean, sunt proiecte mai mici, dar sunt şi ele urmărite şi le realizăm, bugetul total este de 10 milioane de euro. În plus, avem şi taxa specială din Cluj-Napoca, circa 2 milioane de lei pe an. Aici sunt în speţă lucrările care intră în corelare cu lucrările primăriei, unde reabilitează strada intrăm şi noi cu lucrări. De exemplu, acum urmează să se reabiliteze strada Horea, Moţilor, Avram Iancu şi atunci ne axăm şi noi pe aceste străzi”, a mai precizat acesta.

Distribuie:

Postaţi un comentariu