10 propuneri pentru un transport mai bun în oraş. Site în trei limbi şi şoferi cu uniformă
Foto: Dan Bodea
Consilierul local PNL, Ioan Bîldea are o listă de propuneri pentru conducerea Companiei de Transport Public, menite să îmbunătăţească modul cum funcţionează transportul în comun în oraş.
Astfel, consilierul propune, printre altele, o actualizare a site-ului companiei astfel încât acesta să fie accesibil mai uşor şi să ofere informaţii în minim trei limbi. Mai exact Bîldea propune în lista sa următoarele:
- Licitație pentru îmbunătățirea site-ului CTP, astfel încât acesta să aibă o interfață modernă și ușor de folosit. Astăzi compania cu 1.600 de angajați are un site rudimentar și greoi. Totodată trebuie să poată fi vizualizat în cel puțin 3 limbi de circulație internațională, având în vedere faptul că anul acesta suntem și Capitală Europeană a Tineretului.
- Având în vedere achiziția de noi autobuze, cred că este timpul ca șoferii să dispună de o ținută vestimentară personalizată. Nu cred că mai trebuie să amânam acest subiect, dacă sunt bani de autobuze cu siguranță se vor găsi și pentru așa ceva.
- Înființarea, în zonele campusurilor universitare, a unor birouri speciale suplimentare pentru eliberarea abonamentelor studențești, pentru a decongestiona gheretele de bilete din oraș, la care se formează cozi imense. Lunar sunt aproape 30.000 de studenți care își fac abonamente.
- Afișarea în fiecare mijloc de transport în comun a unei hărți cu traseele CTP și traseul liniei pe care circulă mijlocul de transport respectiv, precum și orarul acelei linii.
- O hartă detaliată cu traseele CTP ar trebui să existe în fiecare stație, și nu afișe pe hârtie A4. Asta pentru ca oricine să poată vedea conexiunile posibile din stația respectivă sau din alte stații. Totodată în fiecare stație trebuie să existe orarul liniilor care opresc acolo.
- Așteptăm anul acesta un număr mai mare de turiști străini și consider normal ca stațiile să fie anunțate și în limba engleză în mijloacele de transport în comun care dispun de această opțiune.
- Având în vedere că suntem în era smartphone-urilor, realizarea unei aplicații care să permită afișarea în timp real a orarului mijloacelor de transport în comun, astfel încât să poți să știi direct de pe telefon în cât timp urmează să ajungă în stație următorul mijloc de transport în comun ar fi mai mult decât utilă și este deja cerută de ceva vreme de către clujeni.
- Pentru linia 5, care leagă aeroportul de oraș, ar trebui ca orarul acesteia să fie coroborat cu cel al zborurilor.
- Organizarea unui concurs pentru realizarea unui manual de identitate vizuală a companiei, astfel încât aceasta să aibă o imagine unitară, modernă și care să inspire încredere în ton cu tendințele firmelor de transport public din marile capitale europene (Wiener Linien, Budapest Közlekedési Központ, Transport for London)
- Realizarea unui studiu de trafic pentru sistemul de transport în comun, astfel încât traseele CTP să țină pasul cu dezvoltarea orașului.
Propunerile au fost trimise pe adresa CTP.
“Pentru linia 5, care leagă aeroportul de oraș, ar trebui ca orarul acesteia să fie coroborat cu cel al zborurilor.”
Este aberanta.
Cred ca domnul consilier nu a folosit un autobus de ceva timp… Nu a observat nimeni cat de murdare sunt unele autobuse? In capul listei trebuia pus un sistem de curatenie.
Draga Loredana. Cu stima iti aduc la cunostinta ca circul zilnic cu mijloacele de transort in cluj. Opserv zilnic proble. Cele 10 puncte sesizate astazi sunt doar inceutul urmeaza inca un pachet de propuneri care sunt in momentul de fata in lucru in comisie. Multumesc
Apropo de afisarea informatiilor despre trasee in statii: La un moment dat am incercat si eu sa le sugerez (in scris) sa faca asta. Am primit raspuns oficial: Nu putem afisa nimic in statii pentru ca nu sunt ale noastre!
Atunci ma gandesc, care ar fi solutia… ?!