Mihaela Mureșan (IKEA): Vânzările IKEA Comenzi Online reprezintă aproximativ 8% din cifra de afaceri

Mihaela Mureşan, Deputy Marketing Manager, IKEA

Mihaela Mureșan, Deputy Marketing Manager la IKEA, va participa în această toamnă la cea de-a cincea ediție TeCOMM Cluj, la debate-ul ”8 Nightmares for online shops”, care va pune accentul pe piata de ecommerce din Romania si pe provocarile cu care proprietarii unui magazin online se pot confrunta.
[stextbox id=”info”]Mihaela Muresan – Marketing Manager IKEA, are 15 ani de experiență în marketing și comunicare, a lucrat în media și retail (LG Electronics, Media Galaxy/Altex, IKEA) și a lansat branduri noi pe piața autohtonă (Media Galaxy și IKEA), dar și peste hotare (IKEA în Croația). Despre vanzarile online, Mihaela afirma: ”Prin intermediul serviciului IKEA Comenzi online tot mai mulți români au acces la produsele noastre. Iar dintre aceștia foarte mulți sunt chiar din Cluj.”[/stextbox]

TeCOMM : Care consideraţi că sunt diferenţele majore în raportul de a mulţumi clienţii care comandă online vis-à-vis de cei care îşi cumpără produsele direct din magazin?
Mihaela Mureşan: Nu credem că există 100% online sau 100% offline. Comportamentul consumatorilor s-a schimbat foarte mult, alternează de la un canal la altul, se informează online și cumpără în magazin, sau testează în magazin și cumpără online. Noi am lansat IKEA Comenzi online pentru a fi mai aproape de consumatorii din toată țara, de cei care ajung mai greu la magazin.
Totuși, magazinul IKEA stă în continuare la baza experienței IKEA, este o importantă sursă de inspirație și pilonul business-ului nostru. Vizita în magazin permite o interacțiune senzorială cu brandul și produsele IKEA.
Din punct de vedere al satisfacției clienților, driverii principali sunt aceiași la ambele canale, dar cu reprezentări diferite: accesibilitatea (atât a produselor/magazinului, cât și a informațiilor), oferirea de soluții relevante și inspirate. Ca diferențiatori, cei care vin în magazin o fac pentru că preferă să aibă o interacțiune directă cu produsele, în timp ce clienții de online preferă confortul și viteza specifice acestui mediu.

TeCOMM : Conform statisticilor IKEA, care este procentul anual al clienţilor români care îşi achiziţionează produsele online?
Mihaela Mureşan : În acest moment, vânzările IKEA Comenzi Online reprezintă aproximativ 8% din cifra de afaceri, rezultat care depășeste estimările noastre ințiale. Atribuim aceste rezultate bune faptului că piața de online evoluează mai repede decât retailul clasic.

TeCOMM : Care este perioada anului în care creşte achiziţionarea online a produselor acestui brand?
Mihaela Mureşan: Nu există o diferență foarte mare între diferitele perioade ale anului, dar în general toamna și primăvara vânzările sunt mai ridicate, datorită schimbărilor pe care oamenii le fac în locuință, pregătindu-se să treacă de la sezonul cald la cel rece, și invers.

TeCOMM : Cum vedeţi viitorul magazinelor online?
Mihaela Mureşan: Ne așteptăm la o evoluție pozitivă a retailului online, inclusiv al celui de mobilă, bazându-ne pe evoluția rapidă a pieței de online.

TeCOMM : “Power to the Customers” este tema principală din acest an la TeCOMM. Pro sau contra puterii în mâinile consumatorului?
Mihaela Mureşan : Cred că nu putem vorbi despre o alegere pro sau contra, în mod cert este esențial să ne adaptăm realității actuale în care consumatorii au multe opțiuni. Rolul nostru este să le înțelegem nevoile și să le oferim soluțiile potrivite și inspirație. Ecommerce-ul a apărut ca un răspuns la orientarea consumatorilor spre mediul digital, ca o alternativă la comerțul clasic, pe fondul acestei modificări semnificative a comportamentului din offline către online din ultimii ani.

TeCOMM : Veţi participa în acest an la TeCOMM, la debate-ul 8 Nightmares for online Shops. Pentru a oferi un preambul celor care vor participa la această dezbatere, ne puteţi aminti unul dintre “coşmarurile” cu care se confruntă magazinele online?
Mihaela Mureşan: Una dintre provocările principale pe care le-am avut in tranziția de la offline la online a fost oferirea unei experiențe de cumpărături unitare, dar în același timp relevantă și specifică pentru cele 2 canale: magazinul – offline și serviciul de comenzi online. Chiar dacă produsele sunt similare, comportamentul de cumpărare pentru cele 2 canale este diferit, iar in final satisfacția cumpărătorilor este cea mai importantă.

TeCOMM : Ce mesaj doriţi să transmiteţi viitorilor participanţi la conferinţa de eCommerce din această toamnă?
Mihaela Mureşan:Încă de la deschiderea primului magazin IKEA din România, dorința noastră a fost să oferim produse cu design de calitate și accesibile ca preț românilor. Am început cu magazinul din București acum 8 ani, iar astăzi suntem foarte încântați că prin intermediul serviciului IKEA Comenzi online tot mai mulți români au acces la produsele noastre. Iar dintre aceștia foarte mulți sunt chiar din Cluj. 

Înscrie-te pentru 21 si 22 Octombrie, la cea de-a cincea ediție TeCOMM eCommerce Conference&Expo. Până la data de 11 octombrie vei putea beneficia de reduceri pentru orice tip de bilet achiziționat. Prețurile pentru conferință pornesc de la 49 euro, mai mult, organizatorii oferă și reduceri atractive pentru grupuri. Vezi aici toate prețurile.

TeCOMM is Powered by Urgent Cargus.
Gold Sponsors: MasterCard si FAN Courier.
Recommended payment processor: mobilPay
Partners: ProfitShare, Conectoo, MxHost, Mediatic, WensTravel, United Business Center

Distribuie:

Postaţi un comentariu