„Punctele negre” de pe șoselele Clujului, marcate prin panouri
Panourile rutiere de tip „punct negru” au fost instalate pe unele dintre cele mai importante drumuri naționale din România. În județul Cluj vor fi instalate șase astfel de panouri, pe DN1, fiind astfel marcate cele mai periculoase zone din trafic.
Acestea au fost stabilite împreună cu specialiștii în siguranță rutieră din cadrul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România și ai Inspectoratului General al Poliției Române – Direcția Rutieră, fiind luate în considerare rutele cele mai utilizate de mașinile care transportă produse Holcim.
Compania privată a dezvoltat proiectul în colaborare cu organizația ARILOG, organizație care promovează schimbul de informații și bune practici în industriile logistică, transport și supply chain management.
„Inițiativa face parte din Programul de Siguranță Rutieră al companiei noastre, program lansat în anul 2015 și care are scopul de a reduce pe cât posibil numărul accidentelor rutiere ce pot surveni pe traseele cu trafic intens, trasee recunoscute în ceea ce privește gradul ridicat de pericol. Luând în considerare că în prezent 500 de camioane livrează permanent produsele noastre, avem o responsabilitate directă în protejarea vieții angajaților și a partenerilor noștri, dar și a celor care tranzitează aceste zone critice de trafic rutier ”, a declarat Alina Cristea, Manager Dezvoltare Durabilă Holcim România.
România ocupă primul loc din UE ca număr de decese în trafic
„În medie, pe străzile din România, o persoană își pierde viața la fiecare patru ore, iar țara noastră ocupă astfel primul loc la nivelul Uniunii Europene ca număr al deceselor în traficul rutier. Dincolo de discuțiile privind starea precară a infrastructurii, considerăm că trebuie să există o implicare a mediului privat și a societății civile pentru a combate acest fenomen și ne bucurăm că o companie de nivelul Holcim face pași importanți pe tema siguranței rutiere. Responsabilitatea aparține nu numai celui care dezvoltă și gestionează infrastructura rutieră, dar și celui care o folosește, indiferent că vorbim de pietoni, șoferi sau companii”, a declarat Ion Lixandru, Vice-Președintele organizației ARILOG.
Șase „punct negre” în județul Cluj
„În cadrul acestui proiect s-a decis semnalizarea suplimentară a punctelor negre, deoarece pe aceste sectoare de drumuri se înregistrează cel mai scăzut grad al siguranței rutiere, fapt demonstrat și de definiția acestora: Punctul Negru în România reprezintă un sector de drum cu risc accidentogen foarte ridicat cu lungimea de 1 km pe care în ultimii 5 ani s-a înregistrat un număr de minim 10 accidente grave cu cel puţin 10 persoane decedate sau rănite grav”, a declarat Ecaterina Munteanu, Direcția Siguranță și Monitorizare Trafic din cadrul CNADNR.
Panourile au o înălțime de peste 1, 1 metri și o lățime de aproximativ 2, 5 metri și marchează în total 20 de puncte negre din trafic, fiind instalat câte unul pe fiecare sens de mers.
Lista completă a locațiilor alese pentru amplasare o regăsiți mai jos este:
Nr.Crt | Drum | DRDP | Poziții teren montare | ||||
Km început | Km sfârșit | ||||||
1 | DN1 | CJ | 462+491 | 463+464 | |||
2 | DN1 | CJ | 481+660 | 482+697 | |||
3 | DN1 | CJ | 483+240 | 484+328 | |||
4 | DN1 | CJ | 484+270 | 485+225 | |||
5 | DN1 | CJ | 485+236 | 486+310 | |||
6 | DN1 | CJ | 492+617 | 493+971 | |||
7 | DN 1B | BUC | 10+980 | 12+000 | |||
8 | DN 1B | BUC | 12+540 | 13+820 | |||
9 | DN 1B | BUC | 13+720 | 14+700 | |||
10 | DN 1B | BUC | 17+500 | 18+480 | |||
11 | DN2 | IS | 164+950 | 165+950 | |||
12 | DN2 | IS | 171+050 | 172+050 | |||
13 | DN2 | IS | 173+950 | 174+950 | |||
14 | DN2 | IS | 179+005 | 180+005 | |||
15 | DN2 | IS | 180+750 | 181+750 | |||
16 | DN2 | IS | 192+500 | 193+500 | |||
17 | DN2 | IS | 202+700 | 203+800 | |||
18 | DN2 | IS | 217+800 | 218+400 | |||
19 | DN2 | IS | 223+125 | 224+125 | |||
20 | DN 72 | BUC | 63+820 | 64+819 |