
Ministrul Transporturilor a anunțat programul lucrărilor la autostrăzi. Sectorul Nădășel- Suplacu de Barcău se finanțează din acciză

În cadrul unei conferințe de presă susținută de Ministrul Transporturilor, Dan Șova, la Cluj, acesta a declarat că la mai multe sectoare de autostradă vor fi demarate lucrările din diferite surse de finanțare. De asemenea, Șova a mai declarat că sectorul Tg Mureș- Sighișoara- Brașov, care face parte din vechiul aliniament ar putea să devină drum național cu patru benzi care să nu intre prin respectivele localități.
„Singura parte din vechiul aliniament pe care nu se mai construiește este Tg Mureș- Sighișoara- Brașov. În schimb va coborî de la Turda spre Sebes pentru a unii cu coridorul 4”, a spus Dan Șova despre vechiul aliniament.
Referitor la lucrările la autostrada Sebeș-Turda, sectorul Gilău-Nădășel, de 9, 2 kilometri, este singurul la care s-a dat ordin de începere a lucrărilor în luna aprilie a acestui.
În ceea ce privește sectorul Suplacu de Barcău- Borș, situația este mai complicată, potrivit spuselor lui Dan Șova.
„Sectorul Suplacu de Barcău-Borș are un grad de realizare de 52%. Ieri, 9 mai, a fost trimisă documentația pentru licitația de lucrări, va dura câteva zile, dupa 20 mai va fi pulibcat în SEAP anunțul de licitație de guvern. Estimăm data de începere a lucrărilor undeva la jumătatea lunii octombrie, lungimea fiind de 64 km”, a spus Dan Șova.
„Suplacu de Barcău- Bădășel are două tronsoane cu situații diferite.tronson 1, Nădsel- Mihăiești, de 16, 8 km, unde avem un studiu de fezabilitate 2012, acord de mediu reconfirmat din 2004, nu avem terenuri expropriate dar avem contracte cu avocații astfel ca va fi mai simplu la termene. Pot sa vă spun că vom avea în 29 mai dată documantația pentru acest tronson și lucrările vor începe în noiembrie 2014”, a mai declarat ministrul.
Tronsonul Mihăiești-Suplacu de Barcău este, potrivit spuselor lui Dan Șova, primul care va fi finanțat din banii proveniți din acciză. „Tronsonul Mihăiești-Suplacu de Barcău de 75 km are o situație mai complicată, întrucât, studiile trebuie realizate de la 0 pentru că nu respectă anumite condiții. Trebuie refăcut acordul de mediu dar nu trebuie licitatie pentru studiu de fezabilitate. Actualizarea stadiului va dura 7 luni din mai 2014, iar în septembrie- octombrie vom da ordinul de începere al lucrărilor care vor dura 24 de luni. Valoarea estimată din studiul de fezabilitate este 4, 5 miliarde RON și va putea scădea până la aproximativ jumătate”, a explicat Dan Șova.