Firma care administrează parcarea de la aeroport: ”Ciceo simte că-i fuge pământul de sub picioare și se agață cu toată puterea de scaun”

Foto: Dan Bodea

În plină pandemie de coronavirus și cu încălcarea tuturor dispozițiilor ordonanțelor militare privind măsurile de protecție împotriva răspândirii virusului, în data de 9 aprilie, aproape două mii de români au creat un haos de nedescris pe aeroportul clujean în dorința de a prinde unul din cele 12 zboruri charter programate a-i duce la muncă în Germania.

Primul ministru al României, Ludovic Orban,și ministrul de interne, Marcel Vela, au reacționat atunci dur și au solicitat demisia directorului general al Aeroportului Internațional Cluj-Napoca, David Ciceo, pentru incompetența dovedită în a ține sub control mulțimea care a luat cu asalt aerogara și a creat premisele unei adevărate bombe epidemiologice. Ulterior, procurorii au și deschis un dosar penal cu privire la evenimentele din acea zi.

La mijlocul acestei săptămâni,conducerea aeroportului a susținut o conferință de presă în care a acuzat din nou Consiliul Județean Cluj și societatea care administrează parcarea din incinta aeroportului ca fiind principalii vinovați pentru dezastrul din 9 aprilie, și a fost solicitată rezilierea contractului firmei Goto ”pe motiv de forță majoră”.

Reprezentanții firmei Goto au formulat o replică la adresa acuzațiilor aduse de către reprezentanții aeroportului, comunicatul remis presei fiind redat integral mai jos.

”Afirmații care au darul de a abate atenția de la gravele greșeli de management”

”În legătură cu informațiile prezentate de către directorul general al Aeroportului Internațional Cluj-Napoca, cu referire la incidentul din 9 aprilie, vă comunicăm următoarele:

Timp de două săptămâni, spațiul public a fost bombardat cu o serie de afirmații mincinoase ale directorului David Ioan Ciceo, care încearcă prin orice mijloace să abată atenția cetățenilor și a reprezentanților autorităților de la gravele greșeli de management care au condus la producerea incidentului din 9 aprilie, în fața aeroportului pe care îl conduce.

Compania GOTO Parking, administratorul parcării aeroportului, a fost victima unor atacuri fără sens venite din partea acestei persoane care încearcă prin toate mijloacele să arunce vina pentru cele întâmplate asupra oricui altcuiva. Este nedrept ca o companie privată, care s-a conformat întotdeauna cerințelor venite din partea terților, să fie ținta unor informații denigratoare și a unor interese meschine.

În zece luni de la preluarea contractului, compania noastră nu a făcut altceva decât să investească în îmbunătățirea calității serviciilor oferite persoanelor care tranzitează Aeroportul Cluj Napoca și a acționat având întotdeauna ca și obiectiv oferirea celor mai bune servicii clienților săi. Astfel, am făcut în această perioadă investiții de peste 230.000 de euro pentru schimbarea sistemului învechit de management al parcării, iar anul acesta am semnat deja un contract de 100.000 de euro pentru instalarea unui sistem de iluminat și supraveghere al parcării și intenționăm să facem și alte investiții.

Practic, am investit mai mulți bani decât profitul obținut până acum, care nu este nici pe departe cel vehiculat, în mod fals, în spațiul public. Avem documente în sprijinul acestor afirmații.

Din cauza atitudinii sale de conducător unic nu avem nici aprobarea pentru stația de autobuz din parcare, în timp ce noi am reușit, în câteva zile, să identificăm cel mai bun traseu și să îl introducem în planul nostru de eficientizare a parcării.

În ceea ce ne privește, pentru limitarea efectelor pandemiei am contractat o firmă specializată care a dezinfectat săptămânal în perimetrul pe care îl administrăm. Ultima activitate de acest gen dinaintea incidentului din 9 aprilie a avut loc la 3 aprilie, când au fost dezinfectate parcarea, lateralele terminalelor și culoarele de circulație din fața acestora. Începând cu data de 9 aprilie, dezinfecția se face zilnic. Tot pentru protecția clienților noștri, am suspendat plățile în numerar și am permis efectuarea acestora doar prin card bancar la automatele de plată, pentru a evita formarea cozilor la casierie și pentru a limita contactul personal între clienți. Avem acte și imagini care dovedesc efectuarea acestor activități.

Fotografie din 9 aprilie din zona parcării Aeroportului Internațional Cluj/Foto: Dan Bodea

Directorul Ciceo a refuzat să ne informeze din timp despre programul zborurilor, deși i-am solicitat în scris aceste informații, iar reprezentantul firmei noastre nu a fost invitat la ședințele de coordonare și nici nu a primit niciun fel de informații despre activitatea din aeroport. Personalul GOTO Parking nu a fost informat anterior despre existența vreunui zbor în data de 9 aprilie 2020. Aceasta s-a făcut abia la prânz, după ce în fața intrării aeroportului erau strânși aproape 2.000 de oameni. Avem còpii ale solicitării din 6 aprilie și ale informării din 9 aprilie, ora 12.01.

Contrar celor afirmate de David Ciceo, busculadele s-au produs atât la intrarea în terminalul Plecări, dar și în interiorul aeroportului, fapt ce poate fi confirmat cu fotografii din interior care au invadat rețelele de socializare. Avem și noi câteva, în sprijinul celor spuse.

Noi nu avem nimic de ascuns, pentru că nu avem motive să o facem! Faptele sunt cele care arată că am procedat corect și drept mărturie avem documente, dar și înregistrări video din spațiul pe care îl administrăm și putem arăta exact modul în care am cooperat cu organele de ordine și cu personalul aeroportului.

În urma incidentului din 9 aprilie, problemele din interiorul aeroportului nu s-au rezolvat. Directorul Ciceo ține în continuare aeroportul închis și permite accesul pasagerilor în terminal doar în momentul în care se deschide îmbarcarea. Accesul nu este permis nici măcar pentru a merge la toaletă și nici dacă afară plouă. La polul opus, cu sprijinul organelor de ordine, în incinta parcării au fost organizate pasaje pietonale la distanță de 1,5 metri și s-a asigurat un flux al pasagerilor ce respectă reglementările în vigoare.

Toate măsurile pe care GOTO Parking le-a luat au fost adoptate din respect și grijă pentru oameni, în timp ce conducerea aeroportului a pasat responsabilitatea și costurile legate de tranzitul pasagerilor în exteriorul clădirii aeroportului, iar noi am preluat costurile suplimentare: dezinfectăm în fiecare noapte zonele pe care le administrăm și am făcut și un contract cu o firmă care a adus toalete ecologice, pentru că nouă ne pasă.

După 25 de ani de când este la conducerea aeroportului din Cluj, Ciceo simte că-i fuge pământul de sub picioare și se agață cu toată puterea de scaun. Ne hărțuiește permanent, refuză să ne ofere informațiile necesare bunei desfășurări a activităților și încearcă să ne blocheze activitatea.

După ce imaginile cu românii care s-au înghesuit la intrarea în aeroportul din Cluj au apărut în presă, Poliția transporturi s-a autosesizat și a deschis un dosar penal in rem pentru infracțiunea de zădărnicire a combaterii bolilor. GOTO Parking a pus la dispoziția anchetatorilor toate informațiile și documentele pe care le are pentru aflarea cât mai rapidă a adevărului și va coopera și în continuare cu organele de anchetă.”

Distribuie:

Postaţi un comentariu