Două supermarketuri din Cluj au pornit războiul împotriva materialelor din plastic
Două dintre supermarketurile din Cluj-Napoca anunță că vor restrânge la maxim utilizarea produselor din plastic sau chiar vor elimina sortimentele de unică folosință din același material.
Astfel, cei de la Kaufland au anunțat că vor reduce consumul de plastic în toate ţările unde funcționează cu cel puţin 20%, până în anul 2025, şi vor asigura o reciclabilitate de 100% a ambalajelor din plastic folosite pentru mărcile proprii, după cum, pînă la finele anului viitor, vor trece la delistarea anumitor articole din plastic.
Potrivit reprezentanților retailerului, printre articolele ce urmează a fi delistate din Kaufland până la sfârşitul lui 2019 intră, de exemplu, beţişoarele pentru urechi din plastic, paiele de plastic marcă proprie şi vesela de unică folosinţă din plastic marcă proprie, care urmează să fie înlocuite în toate ţările cu alternative ecologice.
Pe de altă parte, reprezentanții Lidl România au anunțat și ei că vor elimina articolele de unică folosinţă din plastic până la sfârşitul anului 2019.
„Într-o primă fază, Lidl va renunţa, până la sfârşitul anului 2019, la vânzarea de articole de unică folosinţă din plastic, cum ar fi pahare, farfurii adânci şi întinse, dar şi linguri şi furculiţe, măsura urmând să fie luată în toate cele peste 225 de magazine din România”, spun reprezentanţii retailerului.
Aceştia precizează că o parte integrantă a activităţii companiei este colectarea selectivă a deşeurilor din magazine, depozite, sediile centrale şi regionale şi trimiterea lor către centrele de reciclare.