De ce a plătit un clujean 120 de euro pe un bilet de autobuz. Explicațiile CTP

Foto: Maria Man

Un clujean  a călătorit duminică, 28 februarie, cu autobuzul din Grigorescu până în Mărăști, cu autobuzul 30, fiind taxat cu 120 de euro. Cum a fost posibil? Călătorul a dorit să achiziționeze un bilet de autobuz prin SMS, dar în loc să primească un mesaj de confirmare, a primit 250 de mesaje.

„Mi-am cumpărat bilet de autobuz prin sms acum o juma’ de oră. De atunci, primesc încontinuu mesaje de confirmare. Sunt deja vreo 250! Două sute de mesaje identice, impersonale, insipide. Mă simt ca pe facebook, de ziua mea”, a scris clujeanul Emil Moldovan, citat de stiridecluj.ro.

Puțin mai târziu, Vodafone i-a blocat utilizatorului abonamentul pentru că „a depășit limita de credit”.

„Vodafone mi-a deblocat telefonul şi mi-a promis (verbal) că nu tre’ să plătesc banii ăia. Vedem la factură. De vină ar fi o firmă de soft care lucrează cu CTP”, a mai spus Emil Moldovan.

După această întâmplare, clujeanul a avut 120 de euro cost suplimentar. Iată postarea sa de pe Facebook:

Mi-am cumpărat bilet de autobuz prin sms acum o juma' de oră. De atunci, primesc încontinuu mesaje de confirmare. Sînt…

Posted by Emil Moldovan on Sunday, February 28, 2016

Reprezentanții Companiei de Transport Public (CTP) spun că a fost vorba de o eroare în sistem, dar că situația s-a remediat.

„Călătorul respectiv își va primi banii înapoi. Călătorii pot comanda «un bilet» prin SMS de la una din cele trei companii cu care lucrăm. Există un integrator al acestui sistem care colaborează cu toate cele trei firme, serviciul respectiv fiind oferit de firma Scala Assistence. Nu există multe situații de acest gen, cazurile sunt rare și trebuie tratate punctual. Anumite rețele nu au acoperire foarte bună și astfel utilizatorii nu reușesc să primească în timp util SMS-ul cu confirmarea de plată. Unii utilizatori au căsuța plină și astfel nu au cum să primească mesajele”, ne-au transmis reprezentanții CTP.

Aceștia mai spun că SMS-ul respectiv trebuie trimis cu câteva minute înainte de urcarea în autobuz. „Orice SMS este valabil cel puțin 45 de minute, mai mult decât orice călătorie, așa că nu e nicio problemă. Dacă se trimite SMS-ul pentru linia șase, de exemplu, iar în stație ajunge mai rapid un alt autobuz care are o linie comună cu linia șase, SMS-ul este valabil. Cei care depistează anumite probleme se pot adresa Companiei de Transport Public”, au precizat reprezentanții CTP.

Distribuie:

Postaţi un comentariu