Brett Minchington: „România este cu șase, șapte ani în urmă față de Statele Unite în ceea ce privește employer brandingul”

Brett Minchington, speakerul numărul unu în lume pe Employer Branding.

Brett Minchington, speakerul numărul unu în lume pe Employer Branding, autor a numeroase publicații de profil și totodată CEO al Employer Brand International, se află în această perioadă la Cluj-Napoca, unde are loc Employer Branding Summit 2014. Brett a susținut conferințe în peste 45 de orașe din 25 de țări, formând de-a lungul timpului mii de lideri, cei mai mulți dintre aceștia desfășurându-și activitatea în primele companii globale.

Acesta a fost prima dată în România în aprilie 2014. Împreună cu echipa sa a realizat atunci o cercetare în ceea ce privește marketingul din țara noastră. „România este cu șase, șapte ani în urmă față de Statele Unite sau față de Marea Britanie în ceea ce privește employer brandingul, dar lucrurile încep să se miște într-o direcție bună. Din fericire, acest lucru se întâmplă destul de rapid în ultimul timp și cred că nu îi va lua Românei șapte ani să ajungă la un nivel acceptabil. Companiile, liderii acestora au acces la mai multe informații, au acces la mai multe studii de caz, știu cum s-a dezvoltat marketingul în ultimii 10 ani, ceea ce e în avantajul lor. Liderii companiilor ar trebui să se implice mai mult, să creadă și să susțină cu adevărat o strategie”, a spus acesta.

Brett susține că asemenea evenimente, precum Employer Branding Summit, au loc pentru a construi mentalități de învingători. În timpul evenimentelor susținute în lume, nu a auzit niciodată vorbindu-se de un brand românesc. „Este un semn care arată unde se situează piața din România. Sper ca acest lucru să se schimbe în câțiva ani”, a spus acesta. În opinia sa, cele mai influente companii din lume în ceea ce privește employer brandingul sunt Google și AdDesk Group. Aceste au reușit să se impună în acest sector, deorece se pliază nevoilor angajaților și își adaptează strategiile la locul unde urmează să le implementeze.  „Preferatul meu este Google, pentru că am avut multă experiență cu această companie, nu am lucrat în cadrul acesteia, dar i-am vizitat de multe ori pe angajați, am interacționat cu angajații, cu produsele, cu serviciile și cu strategiile lor.  Este o mulțime de muncă în spatele «scenei». Cei de la Google sunt foarte buni în a-i face pe oameni să vorbească despre ei. Au o cultură anume în acest sens. La început au fost doar doi băieți, după care au transformat afacerea de bloc, într-o mare companie. Și Google are angajați nefericiți, dar aceștia sunt puțini. Celălalt brand este AdDesk Group, care și-a localizat strategia. Au pornit de la strategia globală pe care au «localizat-o» foarte bine în țări precum Germania, Rusia, China, dar nu numai. Când doresc să se extindă fac cercetări pentru a vedea cum s-ar potrivi cel mai bine strategia lor în acel loc”, susține Brett.

În cadrul conferinței, acesta i-a rugat pe participanți să se gândească de ce anume și-ar dori cineva să lucreze în cadrul companiei lor și în ce măsură proprii angajați ar recomanda compania respectivă și altora. „Ne focalizăm toată energia pe consumatori, dar uităm de angajați. Peste patru, cinci ani angajații vor deține adevărata putere. Totul va fi despre ei. De accea este important să avem grijă de ei, să construim o poveste, un mesaj în jurul companiei”, este de părere Brett.

Aflat pentru a doua oară în România, dar pentru prima dată în Cluj, Brett a mărturisit că a fost mult mai impresionat de capitala Transilvaniei, decât de capitala țării, fiind un turist extrem de atent la detalii. Ajuns la Cluj, acesta și-a exprimat imediat dorința de a vedea centrul vechi al orașului, despre care a citit online.

„Mi-am zugravit în minte fiecare oraș, sau cel puțin am încercat să îmi fac o imagine cât mai clară despre fiecare oraș pe care l-am vizitat. Am călătorit în aproximativ 55 de orașe din întreaga lume. Încep să mă gândesc cu șase luni înainte la orașele pe care urmează să le vizitez și fac o minimă cercetare despre fiecare. Când ajung acolo, totul se schimbă. Nu e valabil și pentu orașele mari, precum Londra, Paris, cu care crești și despre care afli o mulțime de lucruri încă de mic. Nu știam la ce să mă aștept când a venit vorba de Cluj. Am făcut o mică cercetare online, dar când am ajuns aici, am fost impresionat. Îmi plac orașele din Europa datorită arhitecturii. Acest oraș, la fel ca mai multe orașe mici, este extrem de dens și te face să ai un sentiment aparte în ceea ce îl privește. Ne-am plimbat mult prin oraș și chiar i-am spus Sorinei, cea care a organizat summitul, că orașul emană atât de multă energie ca și când ar avea cinci milioane de locuitori, nu jumătate de milion. Am văzut că este un oraș universitar și cred că este perfect pentru studenți, pentru că are câte un pic din toate. Am fost mult mai impresionat de Cluj, decât de București! Este un oraș frumos, de care m-am îndrăgostit! Păcat că nu știe mai multă lume despre Cluj”, a spus Brett, ușor dezamăgit.

Brett Minchington,   în cadrul Employer Branding Summit,   Romania 2014,   care a avut loc la Cluj-Napoca.

Brett Minchington, în cadrul Employer Branding Summit, Romania 2014, care a avut loc la Cluj-Napoca.

În opinia specialistului, aceasta este o problemă de comunicare. „Peste tot în lume sunt locuri frumoase, oriunde în lume sunt companii grozave, dar din păcate sunt multe de care nu aude nimeni, din cauza lipsei unei strategii. Auzim doar despre marile branduri, pentru că în acestea se investesc o mulțime de bani. Astăzi sunt mai multe metode prin care brandurile mici își pot face auzit mesajul pe piață. Se poate merge mult pe recomandări. Dacă angajații recomandă o companie, aceasta este o reclamă extraordinară. Nu trebuie să cheltuiești o avere pe publicitate. Publicitatea dorește de obicei să influențeze. Dacă un angajat sau un fost angajat te recomandă, aceasta este o mică mină de aur ce trebuie exploatată. Iar acest lucru se poate aplica și în cazul unui oraș”, consideră Brett.

Distribuie:

Postaţi un comentariu