”Atenție se închid ușile. Urmează stația Țara Moților”. Metroul clujean va avea 20 km și 19 stații
Potrivit documentației publicate astăzi de Primăria Cluj-Napoca, viitorul metrou va oferi o capacitate maximă de transport de 15.200 călători/oră și sens la frecvență maximă (1 tren la 90 de secunde; așadar 380 călători/tren*40 trenuri/oră).
Traseul liniei de metrou ușor va începe din depoul suprateran propus a fi amplasat la limita vestică a Comunei Florești, la nord de Stația Electrică Florești, pe o suprafață de aproximatv 8,2 hectare, și a fost dimensionat pentru asigurarea mentenanței și parcării pentru 28 de trenuri în lungime de 51m.
Potrivit contractului câștigat de asocierea SWS ENGINEERING SPA-SYSTRA-METRANS ENGINEERING SRL, cea care a câștigat contractul de 10 milioane de euro privind studiul de prefezabilitate pentru metroul clujean, linia de metrou va avea o lungime de 20 km și un număr de 19 stații+depoul.
Astfel, primele trei stații deservesc zone de locuințe de densitate medie din Florești, iar apoi stațiile 4 și 5 deservesc zone multifuncționale într-o dinamică dezvoltare, desfășurate în jurul ancorelor viitorul spital regional de urgență și centrul comercial Vivo. Stațiile 6, 7 și 8 deservesc cartierul Mănăștur, iar apoi linia urmează magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului, până la Piața Mărăști. De aici, o ramură a liniei continuă înspre zona industrială Muncii, asigurând și legătura cu calea ferată și viitorul serviciu de tren metropolitan, iar o altă ramură deservește cartierele Gheorgheni și Sopor. Întreaga linie propusă va fi în subteran, cu excepția racordului de tranziție de lângă depou.
Traseul liniei de metrou:
Secțiunea VEST: Depou suprateran (între Stația Electrică Florești și DN 1) – Strada Teilor – Liziera pădurii (între Str. Eroilor și Str. Subcetate) – Str. Abatorului – Cazarmă Florești – viitorul Spital Regional de Urgență – Str. Răzoare, cu stațiile: Țara Moților, Teilor, Copiilor, Sănătății, Prieteniei;
Secțiunea CENTRU: Drumul Sfântul Ioan – Str. Primăverii – Calea Mănăștur – Calea Moților – Str. Memorandumului – Piața Unirii – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Avram Iancu – B- dul 21 Decembrie 1989 – Piața Mărăști cu următoarele stații: Natura Verde, Mănăștur, Sfânta Maria, Florilor, Sportului, Piața Unirii, Piața Avram Iancu, Armonia, Piața Mărăști;
Secțiunea EST: – Piața Mărăști – Aurel Vlaicu – IRA – Strada Beiușului – Bulevardul Muncii, cu stațiile Transilvania, Viitorului, Muncii; – Piața Mărăști – Strada Teodor Mihali – Strada Alexandru Vaida Voevod – Sopor, cu stațiile Cosmos, Europa Unită
Până în septembrie 2021 ar urma să fie finalizat studiul de fezabilitate și să fie obținute avizele/ acordurile necesare, inclusiv acordul de mediu, precum și investigațiile geotehnice detaliate și proiectul preliminar. Pentru ultima parte a acestui an și prima parte a anului viitor este planificată derularea achiziției pentru proiectare și execuție, termenul de finalizare pentru ca proiectul să beneficieze de finanțare din fonduri europene prin PNRR fiind 2026.