Asociația Femeilor de Afaceri Cluj dă startul celei de-a patra ediții a Olimpiadei CuGeT
- Ediția 2019 a Olimpiadei CuGeT așteaptă 10.000 de participanți, majoritatea elevi de liceu. Prima etapă se desfășoară miercuri, 16 octombrie
- Pe lângă premiile în bani, anul acesta sunt puse la bătaie și bilete la concerte, spectacole și festivaluri
- Aproape 30.000 de tineri au participat la primele trei ediții ale competiției, care este unică în România
Asociația Femeilor de Afaceri (AFA) Cluj îi provoacă pentru a patra oară pe tinerii din Cluj-Napoca să-și testeze cunoștințele de cultură generală la Olimpiada de Cultură Generală a Tinerilor Clujeni – CuGeT, un proiect unic în România, devenit deja tradiție pe plan local. Etapa pe școală se desfășoară miercuri, 16 octombrie. În acest an s-au înscris în competiție 31 de licee din oraș, iar tinerii de 18-25 de ani se mai pot înscrie pe site-ul cuget.afacj.ro până în 15 octombrie.
De la prima ediție, din 2015, la CuGeT au participat aproape 30.000 de elevi de liceu și tineri cu vârsta până la 25 de ani, iar alți 10.000 sunt așteptați în 2019. Pasionații de cultură generală din Cluj-Napoca vor fi recompensați cu premii în bani în valoare totală de 19.000 de lei și cu bilete la festivaluri și spectacole cum ar fi Electric Castle, TIFF, operă și cinema.
„Olimpiada CuGeT a adunat, ediție după ediție, mii de tineri dornici să-și demonstreze cunoștințele vaste de cultură generală. Ne bucurăm să avem și de această dată sprijinul instituțiilor de stat și al mediului privat pentru organizarea acestui proiect, care dezvoltă încrederea în forțele proprii și contribuie la dezvoltarea personală a tinerilor din Cluj-Napoca. Le mulțumesc colegelor mele din AFA pentru dăruirea de care dau dovadă întotdeauna”, a declarat Mihaela Rus, președintele Asociației Femeilor de Afaceri Cluj.
„Elevii și tinerii au ocazia să-și testeze cunoștințele generale din domenii diverse, precum arte, științe, geopolitică, Europa și europenism ori cultură web. Mulți dintre elevi au participat și la edițiile anterioare, alții de-abia au așteptat să devină liceeni ca să poată concura, pentru că au recunoscut în această compeție creată pentru ei o șansă de a vedea că știu, că sunt cool și că au cultură generală”, a completat Monica Dragu-Covriga, coordonatorul proiectului CuGeT.
Olimpiada neconvențională este susținută de Inspectoratul Școlar Județean încă de la prima ediție. ,,CuGeT reprezintă un bun prilej de cunoaștere și creștere individuală; tinerii își pot vedea potențialul și înțeleg importanța culturii generale în dezvoltarea lor ca membri ai societății. Scopul nostru de a oferi un act educațional de calitate se aliniază cu cel al proiectului CuGeT de a le oferi tinerilor o motivație suplimentară către cunoaștere”, a declarat Valentin Cuibus, șeful Inspectoratului Școlar Județean Cluj.
Partenerul principal al ediției 2019 a CuGeT este Wörwag Pharma România, companie farmaceutică, ce are sediul central la Cluj-Napoca de 21 de ani. ,,Alături de sănătate și responsabilitate, educația, atât cea specializată, cât și cea de cultură generală, reprezintă un element important în dezvoltarea tinerilor. CuGeT stimulează tinerii și îi încurajează să se implice la rândul lor în societate. Suntem mândri să susținem acest proiect”, a declarat Norina Gâvan, CEO Wörwag Pharma România.
Concursul se desfășoară în mai multe etape și este împărțit pe trei categorii de vârstă: clasele IX-X, clasele XI-XII și tinerii de 18-25 de ani. După etapele preliminarii, finala competiției va avea loc în 9 noiembrie, sub forma unui concurs televizat. La fiecare categorie, câștigătorii locului I vor primi câte 2.500 de lei, cei care se vor poziționa pe locul II câte 1.500 de lei, iar cei clasați pe locul III câte 1.000 de lei. Ca noutate în acest an, pe lângă premiile în bani, organizatorii le oferă participanților, prin tragere la sorți, abonamente și bilete la Electric Castle, TIFF, operă și cinema.
[stextbox id=’custom’]
Olimpiada CuGeT este un proiect inițiat de Asociația Femeilor de Afaceri Cluj. Co-organizator: Vitrina Advertising. Co-producător: TVR Cluj. Proiect realizat cu sprijinul: Wörwag Pharma România. Parteneri instituționali: Primăria și Consiliul Local Cluj-Napoca, Inspectoratul Școlar Județean Cluj, Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor (FSEGA) din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”. Susținut de: NTT Data, Eurocont, UniversiFly, Centrul Medical Medsan, Madd Electronics Group, C&M Jeller, Paper Cups, Media Invest, Impress, Opera Națională Română, TIFF.
Asociația Femeilor de Afaceri (AFA) Cluj este o asociaţie non-guvernamentală, apolitică şi non-profit, înființată în 2004, la inițiativa Mihaelei Rus, directorul general al Vitrina Advertising. Asociația este formată din femei cu afaceri proprii, funcții de conducere în diverse companii ori care activează în profesii liberale. Printre proiectele desfășurate deAFA se numără „Clujul are atitudine”, „Gala Excelenței la Feminin”, „Ore în Dar”, „Mini-biblioteci pentru sănătate”, „Un oraș pentru o grădină”, conferințele SHEnspire.
Mai multe informații: www.cuget.afacj.ro, www.afacj.ro , www.facebook.com/afacluj
[/stextbox]