Admirabilele promisiuni ale liniei de metrou Cluj-Napoca – Floreşti

Administraţia municipiului Cluj-Napoca a prezentat astăzi în deschiderea dezbaterii publice pe tema liniei de metrou care va lega municipiul de comuna Floreşti datele tehnice ale proiectului. Acesta urmează să fie finalizat în termen de minim opt ani şi va avea o capacitate de transport de 160.000 de persoane pe zi.

Magistrala de metrou va străbate oraşulpe axa Vest-Est şi va fi deservită de 26 de garnituri de tren, conduse automat, fără mecanic. Aceasta înseamnă că cele 19 staţii de metrou vor fi utilate cu uşi de peron care previn accidentele şi suicidurile. Staţiile vor avea unul până la trei niveluri în adâncime.

Proiectul de metrou din Cluj este comparabil cu cel al celui din Tel Aviv. Funcţionarea va fi asigurată de 500 de angajaţi, de trei ori mai puţin, raportat la numărul de călători, decât la metroul din Bucureşti. Reducerea numărului de angajaţi este posibilă prin înaltul grad de automatizare.

Construcţia staţiilor se va face prin săpătură deschisă. Proiectanţii dau asigurări că transportul de suprafaţă nu va fi întrerupt în timpul lucrărilor. De asemenea, au fost prezentate soluţiile tehnice utilizabile pentru reducerea vibraţiilor în zonele cu monumente istorice şi consolidarea liniilor atunci când traversează soluri sărate.

Toate staţiile vor avea parcări pentru biciclete. Biletele vor fi compatibile cu cele utilizate în transportul de suprafaţă. Cinci din cele 19 staţii ale metroului vor fi finanţate din bani europeni, primiţi prin programul naţional de rezilienţă.

Metroul are proiectate staţii la ambele mall-uri ale oraşului, precum şi la Cluj Arena. În faza următoare se intenționeză prelungirea liniei până la aeroport. Primul tronson dat în folosinţă, se speră, în 2026, va fi Sopor-Câmpului, însumând nouă staţii. Valoarea de execuţie este estimată la 800 de milioane de euro.

Distribuie:

Postaţi un comentariu