Academicianul Ioan Aurel Pop a fost reales rector al UBB
Academicianul Ioan Aurel Pop a fost reales, marți, din primul tur de scrutin, în funcția de rector al UBB, cu 71, 69% din voturile exprimate. Ioan Aurel Pop a avut doi contracandidaţi, pe Marcel Pop, care a obținut 20, 55 % din voturi, şi pe Gheorghe Fătăcean, care a obținut 7, 76 %.
Prezența la vot a fost de 79, 98%.
„Mă obligă foarte mult acest rezultat, munca de acum începe, sunt mai relaxat față de primul mandat pentru că știu de unde trebuie pornite lucrurile, dar sunt și emoționat și copleșit de această mare răspundere. A fi rectorul celei mai mari universități din România presupune o mare răspundere. Rectorul este primul între egali, iar universitatea are personalități extraordinare, astfel încât trebuie să colaborez în continuare cu toți colegii mei. Eu nu am dreptul să creez o strategie a universității, pentru că ea există și este fixată prin Carta UBB, iar rectorul trebuie doar să o ducă la îndeplinire. Strategia trebuie condusă spre educație, cercetare și raportare bună la comunitate și mai trebuie să sporim prestigiul UBB”, a declarat, după anunţarea rezultatului, Ioan Aurel Pop.
Ioan Aurel Pop (n. 1955) a fost ales rector al UBB în martie 2012, în locul lui Andrei Marga, este istoric, membru al Academiei Române şi al mai multor foruri naţionale şi internaţionale şi, printre altele, este autor a peste 50 de cărţi, ediţii de izvoare istorice, tratate şi manuale universitare, volume îngrijite şi a peste 300 de studii, articole, recenzii, dări de seamă, cronici, prefeţe etc.
Programul cu care Ioan Aurel Pop a candidat poate fi consultat aici.
Gheorghe Fătăcean (n. 1970) este conferenţiar universitar la FSEGA, specializat în contabilitate managerială, este membru al Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi, al Asociaţiei Române de Contabilitate şi al Camerei Consultanţilor Fiscali.
Programul cu care a candidat Gheorghe Fătăcean poate fi consultat aici
.
Ciprian Marcel Pop (n. 1974) este prorector la UBB, profesor la FSEGA, specializat în domeniul marketingului, este autor a două cărţi şi coautor la 19 cărţi, are circa 70 de articole publicate în reviste de specialitate.
Programul cu care a candidat Ciprian Marcel Pop poate fi consultat aici.