Aeroportul a primit autorizații de construcție să înceapă reparațiile la căile de rulare
Consiliul Judeţean Cluj a emis astăzi două noi autorizaţii pentru executarea lucrărilor de construire la Aeroportul Internaţional „Avram Iancu” Cluj, respectiv lucrări de reparaţie a suprafeţelor de mişcare aeroportuară Calea Alfa şi Calea de rulare Delta (fosta pistă 08-26), intervenţii în primă urgenţă.
Autorizaţiile de construcţie pentru lucrări de urgență au fost emise pe baza unui raportul de expertiză tehnică întocmit în luna august de expertul tehnic MDRT contractat de Aeroport, raport care a relevat faptul că cele două căi de rulare prezintă o serie de degradări ce impun intervenţia în primă urgenţă. Eliberarea acestor două noi autorizaţii de construcţie survine celei deja eliberate pentru aeroportul clujean şi care vizează platforma Apron 1.
„Mă bucur că, după ce am reuşit să emitem în cursul aceleiaşi zile, la mai puţin de câteva ore de la solicitare, autorizaţia pentru platforma Apron 1, am eliberat încă două noi autorizaţii care să permită intervenţia şi lucrări în regim de maximă urgenţă la cele două căi de rulare, Alfa şi Delta. Dacă în cazul platformei Apron am acţionat cu maximă promptitudine, imediat ce am avut toate actele pe care legea le cere şi fără să fi fost nevoie de presiunea exercitată şi agitaţii inutil create, de această dată am eliberat din proprie iniţiativă cele două autorizaţii, nu fără a ne întreba de ce ele nu au fost solicitate de conducerea aeroportului, cu atât mai mult cu cât gravitatea situaţiei, atât în ceea ce priveşte platforma Apron cât şi cele două căi de rulare, era cunoscută de mai bine de un an de zile. În acelaşi timp, întrebarea care se naşte e: De ce oare, cunoscând de mult timp aceste aspecte, Aeroportul nu a cerut autorizaţie de construcţie pentru toate cele trei obiective şi nu a realizat, în condiţii de transparenţă deplină, o licitaţie care să vizeze repararea tuturor celor trei elemente de infrastructură?!? Raţiunea deciziei noastre de a emite cele două autorizaţii este una singură, respectiv dorinţa de a asigura o infrastructură de cea mai bună calitate şi condiţii de maximă siguranţă tuturor celor care tranzitează aeroportul clujean. Am încercat în acest fel să acţionăm ca un bun proprietar care nu lasă să i se degradeze imobilele şi, din proprie iniţiativă, am făcut ceea ce Aeroportul nu a făcut, creând cadrul necesar pentru repararea acestor căi de rulare, cel puţin la fel de importante ca şi platforma Apron 1. Prin acest gest am demonstrat, cred, o dată în plus, că am capacitatea de a acţiona raţional, exclusiv în interesul clujenilor şi al celor care apelează la aeroportul nostru, lăsând la o parte orice divergenţe pe care în acest moment le avem cu directorul acestei regii. Ne exprimăm pe această cale speranţa că managementul aeroportului va acţiona cu maximă responsabilitate, pentru a nu pune în pericol vieţile pasagerilor, şi va realiza în regim de urgenţă aceste lucrări absolut necesare pentru exploatarea în deplină siguranţă a infrastructurii aeroportuare” a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Mihai Seplecan.
Calea de rulare Delta (fosta pistă 08-26) are lungimea de 1.850 m, lăţime portantă de 30 de metri şi lăţime operaţională de 18 metri. Dispune de acostamente din beton asfaltic de 7, 50 m fiecare şi un casiu de scurgere a apelor (conform expertizei tehnice). Calea de rulare Alfa are lungimea de 144 de metri, lăţime operaţională de 18 metri şi dispune de acostamente din beton de ciment de 5, 00 metri simetrice pe cele două părţi.