Elevii clujeni cuprinși în programul „Școală după școală” au început astăzi orele
Fundația „United Way România” continuă, pentru al treilea an consecutiv, programul „Școala după școală” prin care asigură unui număr de 90 de copii din familii defavorizate acces la servicii școlare suplimentare, care îi ajută să rămână în școală o perioadă cât mai lungă de timp, păstrând un nivel de educație normal pentru vârsta lor. Începând de astăzi, copiii provenind din familii din zonele Pata Rât, Someșeni si Iris care au fost selecționați pentru acest an școlar vor intra într-o „Școală de vară”. Ei vor avea ocazia să recapituleze materia din anul anterior, pentru a le asigura un început de an școlar cât mai lin și gradual. Din 15 septembrie, programul va intra în ritmul normal. Copiii vor primi o masa caldă zilnic și sunt incluși într-un program de after school în care sunt ajutați la realizarea temelor și acoperirea golurilor existente în materiile de școală.
În anul școlar 2015-2016, programul lor va fi mult mai variat prin includerea unor activități de educație nonformală precum ieșiri extracurriculare (la muzee, la teatru, la Grădina Botanică, la Grădina zoologică, la bibliotecă, expoziții, workshopuri, vizite la companii), care au scopul de a-i scoate din mediul obișnuit de viata și a le lărgi orizontul, pentru a-i motiva să continue școala și să viseze la un viitor mai bun.
„Deși trăiesc la doar câteva stații de autobuz de centrul orașului, acești copii sunt strâns legați de comunitățile din care fac parte și de care se desprind doar foarte greu, e singurul mod de viață pe care ei îl cunosc. Primul pas a fost să-i aducem și să-i ținem la școală. Acum este momentul să le arătăm o altă dimensiune socială și culturală la care ei nu au avut niciodată acces. Fără a face această trecere, adaptarea lor la societate e imposibilă” a explicat Daniela Temelie, coordonatorul proiectului.
Academia Părinților și Academia Profesorilor
În plus, United Way va asigura servicii sociale pentru familiile acestor copii, pe lângă ajutorul oferit în realizarea documentelor de identitate și accesarea unor drepturi legale, lansând din acest an Academia Părinților. Lunar, asistenți sociali vor face întâlniri în care părinții vor afla despre situația școlară a copiilor, vor avea posibilitatea să împărtășească diferite nelămuriri sau griji, vor învăța despre importanța educației pentru viitorul copiilor lor, cum să-și motiveze proprii copii pentru a merge la școală.
Profesorii implicati în program vor beneficia și de ei de training, la începutul anului școlar, în cadrul Academiei Profesorilor, în care vor învăța atât cum să gestioneze mai bine grupuri dificile cât și tehnici de educație nonformală, rezolvarea conflictelor, motivare și menținerea atenției și interesului copiilor.
[stextbox id=”custom”]Ediția de anul trecut s-a încheiat cu rezultate remarcabile : 53% din copiii și-au îmbunătățit frecvenţa școlară, diminuându-se, în paralel, cu până la 90% absenteismul și riscul abandonului școlar. De asemenea, aproape 20% dintre copii au avut rezultate mai bune la școală, iar 73% dintre ei si-au mentinut notele constante. Deși mai greu de cuantificat, progrese remarcabile s-au înregistrat în creșterea motivării acestor copii vis a vis de școală, dorința lor de a obține performanță în educație și îmbunătățirea comportamentului și gradului de sociabilitate.[/stextbox]