Abonamente duplicate la Electric Castle. Cine pierde și cine câștigă de pe urma lor
Românii își demonstrează pe zi ce trece inventivitatea și spiritul anteprenorial, mirosind din timp când este rost de o afacere, fie ea și mai puțin legală. Dacă ieri am prezentat o afacere de succes care are ca obiect vânzarea cizmelor de cauciuc, astăzi vă aducem în atenție o afacere cu mult mai profitabilă, dar nu la fel de „inocentă” și anume duplicarea sau multiplicarea biletelor electronice. Iar pentru a nu suna atât de pompos, le vom spune simplu: bilete trase la xerox.
Ce se întâmplă de fapt și cum funcționează acest business? Simplu. Faci rost de mai multe bilete electronice la Electric Castle (fie le cumperi tu direct de pe site-urile specializate, fie îți rogi prietenii să îți împrumute puțin biletele lor) le tragi la xerox, după care le vinzi copiile prietenilor, cunoscuților sau chiar necunoscuților cu prețuri mai mici ca abonamentele oficiale.
Din sursele Transilvania Reporter, un adolescent cunoscut în Alba Iulia drept Ispas a vândut mai multe astfel de bilete electronice, pe care le-ar fi obținut de la altcineva. „Pe mine m-a contactat cineva și mi-a spus că are de vânzare bilete electronice de la băiatul acesta pe 7 mai. Un abonament pe patru zile a costat 200 de lei”. Cei care au cumpărat la primă mână aceste falsuri, în special adolescenți , s-au speriat, știind că este foarte posibil ca o persoană sau mai multe să aibă aceleași bilete și le-au vândut mai departe, renunțând să participe la festival sau cumpărându-și bilete reale. Alte persoane, care au cumpărat la mâna a doua, a treia, sau chiar și a patra (prețurile au scăzut, fiecare vânzător dorind să câștige) susțin că au fost înșelate, întrucât nu au știut că biletele nu ar fi originale, achiziționându-le cu bună credință.
De asemenea, au fost și persoane care și-au asumat riscul și au intrat pe baza biletului fals. În cazul în care au ajuns la festival înaintea celor care dețineau un abonament duplicat cu același cod, au reușit să intre. S-a mers pe principiul primul venit, primul servit, întruât nu au avut cum să intre două persoane pe același abonament, codul de pe acestea fiind unic.
„Noi am știut de aceste afaceri de peste două luni. Am făcut chiar o campanie prin care am atenționat cumpărătorii să fie atenți de unde își procură biletele, să nu aibă încredere în orice sursă, tocmai pentru a nu avea de-a face cu astfel de situații. Unele persoane au preferat să își ia bilete mai ieftin, chiar dacă de la surse nesigure. Au existat 12 surse autorizate de unde doritorii au putut să își achiziționeze abonamentele. Noi nu avem cum să prevenim aceste „afaceri”, care nu țin de noi. Am sesizat Poliția, Protecția Consumatorului în acest sens. Noi îi putem depista pe cei care au abonamente trase la xerox doar la casă, când sistemul îi găsește după cod. Acolo se vede clar dacă un cod a mai fost folosit sau nu. Din câte știm noi nu au existat fraude informatice, adică să intre cineva și să spargă conturile site-urilor specializate. Nu s-au complicat atât de mult. Cel mai probabil și-au cumpărat un bilet, l-au tras la xerox și l-au vândut mai multor prieteni, spunând că e biletul propriu și că, din păcate nu mai pot ajunge la festival”, a precizat Renate Roca Rozenberg, Pr-ul evenimentului.
Aceasta consideră, totodată, că cei care dețin un bilet electronic „oficial” și nu l-au postat pe rețelele de socializare sau nu l-au împrumutat cuiva în prealabil, nu trebuie să își facă griji.
În prima zi a festivalului, au fost sesizate aproximativ 20 de situații de acest gen.
Este recomandat ca cei păgubiți să se adreseze poliției.