Salprest dă din nou şah în criza gunoaielor. Consiliul Judeţean a aprobat acordarea unei redevenţe pentru terenul din Feleacu
Nu trece nici o săptămână fără ca subiectul groapei de gunoi a Clujului să nu dea palpitaţii autorităţilor. Transformată într-o adevărată telenovelă, depozitoarea gunoaielor din oraş cunoaşte un nou episod în care, bineînţeles, rampa temporară de la Pata Rât, administrată de Salprest SA se închide din nou, iar autorităţile caută, tot din nou, un colac de salvare.
Consilierii judeţeni au fost convocaţi de urgenţă într-o şedinţă în care să răspundă pretenţiilor celor de la Feleacu privind utilizarea terenului pe care comuna l-a dat în administrare gratuită pentru noul Centru Integrat de Management al Deşeurilor şi pentru construirea unei gropi temporare, pe care să poată fi duse gunoaiele din judeţ.
Cum s-a ajuns din nou la o criză? Foarte simplu. Salprest SA, singura firmă care are o rampă autorizată din judeţ, a informat din nou toate autorităţile locale şi judeţene că închide rampa de la Pata Rât. Motivul: terţi nu i-au achitat facturile restante. Aceasta după ce nu mai departe de săptămâna trecută a anunţat închiderea rampei pentru 24 de ore pentru mentenanţă. Acum anunţul este şi mai grav, pentru că nu se precizează nici un interval de timp pentru închiderea rampei.
„Situaţia este din nou gravă. Suntem din nou expuşi acelui şah pe care ni-l dă singura companie care o groapă de gunoi autorizată. Am primit o informare prin care ne anunţă că deoarece nu i s-au plătit de către terţi, deci nu Consiliul Judeţean sau Consiliul Local Cluj-Napoca sau alte consiliii locale din judeţ, cu alte firme, facturile restante, ei închid rampa. Îşi permit privaţii să închidă rampa pentru că este a lor, iar noi nu avem cum să îi împiedicăm”, a precizat în deschiderea şedinţei de urgenţă, preşedintele interimar, Vakar Istvan.
Din cei 36 de consilieri au fost prezenţi 20. Secretarul judeţului, Simona Gaci a prezentat conţinutul propus al proiectului de hotărâre. „Pornind de la HCL 103/2015 prin care se dă un acord de principiu pentru RAADPP în realizarea unei gropi temporare, de la adresa comunei Feleacu în care se dă un acord de principiu pentru acest lucru dar se solicită adoptarea unor măsuri, inclusiv această hotărâre, dar şi corespondentă purtată cu Rosal Grup privind închiderea ranpei temporare de la Pata Rât, discutăm următorul proiect de hotărâre care prevede includerea în structura redevenţei ce va fi percepută operatorului Centrului de Management Integrat al Deşeurilor a unei componente procentuale aferente terenului transmis in administrare de către Comuna Feleacu. (2) Componenta menţionată la alin. 1 va fi stabilită prin raportarea valorii terenului la valoarea obiectivului de investiţie şi va fi aplicată pe durata de recuperare a valorii terenului. (3) Valoarea obiectivului de investiţie va fi cea prevăzută in devizul general actualizat la data recepţiei acestuia, iar valoarea terenului va fi cea rezultată dintr-un raport de evaluare, elaborat de comun acord cu Comuna Feleacu. (4) Componenta aferentă terenului transmis in administrare de către Comuna Feleacu va reveni acesteia, aceasta fiind transferată conform prevederilor legale”.
Stabilirea propriu zisă a redevenţei pentru folosinţa terenului se va face ulterior, după realizarea investiţiei, pe baza unei evaluări a valorii terenului. Toţi cei 20 de consilieri prezenţi au votat pentru adoptarea acesti hotărâri.
Consiliul Local Feleacu trebuie să ia act de proiectul aprobat astăzi şi să emită un acord prin care cei de la RAADPP pot intra pe teren să amenajeze groapa temporară. “Nu este ceva complicat, cei de la RAADPP mi-au spus că pot amenaja locul în circa 48 de ore, dacă primim acest ultimi acord de la Feleacu. Altfel, nu avem alte soluţii pentru că cei de la Salprest ne-au anunţat că săptămâna viitoare închid rampa”, a precizat Vakar Istvan.