Fabrica Napolact din Baciu nu se închide, se optimizează
Procesul de optimizare a operațiunilor de producție, logistică și distribuție din cadrul Friesland Câmpina România intră în ultima etapă. Începând cu luna aprilie 2015, fabrica din Baciu devine principalul centru de producție a brânzeturilor al FrieslandCampina în România. Brânzeturile sunt o categorie pe care FrieslandCampina își bazează creșterea, iar în acest scop, capacitatea de producție a fost crescută semnificativ. De asemenea, operațiunile de ambalare a bânzeturilor din Târgu-Mureș vor fi transferate la fabrica din Baciu. Fabrica de la Târgu-Mureș va produce în continuare iaurturi și lapte.
Ca parte a procesului de centralizare a producției de brânză în fabrica de la Baciu, o serie de investiții au fost făcute pentru modernizarea tehnologică a liniilor de producție a brânzei, în scopul de a susține producția integrată. În același timp, fabrica a fost pregătită pentru a găzdui operațiunile de ambalare a brânzeturilor transferate de la Târgu-Mureș.
„Ne aflăm în etapa finală a unui proces amplu de optimizare a operațiunilor noastre la nivel național, menit să sporească productivitatea și competitivitatea FrieslandCampina România pe piața produselor lactate. Consolidarea producției de brânzeturi și operațiunile de optimizare a logisticii sunt o confirmare a angajamentului nostru față de județul Cluj și a prezenței noastre aici. Suntem foarte atașați de Cluj. Fabrica noastră de la Baciu este și va rămâne una dintre principalele noastre unități de producție din România”, a declarat Jan Willem Kivits, Director General al FrieslandCampina România.
FrieslandCampina România a adoptat și să implementat în ultimii doi ani o serie de măsuri menite să optimizeze operațiunile, în scopul de a-și adapta activitatea la condițiile actuale de piață și pentru a asigura prezența viabilă pe termen lung a companiei în România. Principalele obiective sunt adaptarea capacității de producție și creșterea eficienței, ceea ce va permite companiei FrieslandCampina să continue să inoveze, investind în noi tehnologii pentru fabricile sale și în brandul său principal, Napolact.
Fabrica nu se închide, scade doar numărul angajaților
„După toate etapele pe care le-am traversat, vom produce toate brânzeturile noastre la fabrica din Baciu. Acum doi ani a apărut pentru prima oară zvonul că fabrica de la Baciu se va închide. Au trecut doi ani de atunci. Am investit 500.000 de euro în mutarea unei linii de producție aici. Nu cred că are rost să discutăm despre aceste zvonuri. Trebuie să ne păstrăm logica și să ne uităm la fapte. Au trecut doi ani în care fabrica nu s-a închis deși se închisese, dacă ne aducem aminte, conform zvonurilor. Am făcut o investiție, producem brânzeturi numai aici, deci nu închide fabrica. Spun asta de doi ani. Probabil și peste cinci ani voi răspunde aceleiași întrebări. Eu cred că aceste zvonuri apar din mai multe motive. În primul rând este un lucru pozitiv la baza acestor lucruri. Este atașamentul care există între Cluj, Napolact și fabrica de la Baciu. Este o realitate. Aici ne avem originile ca brand, este normal să existe o conexiune care s-a format pe parcursul anilor. Aceste zvonuri apar ca urmare a unui inters cu privire la brand, la fabrică, la ceea ce se întâmplă cu Napolactul. Există și aspecte negative: goana după senzațional, anumite informații trunchiate și neverificate care circulă. E un cumult de factori”, a spus, pentru Transilvania Reporter, director de vânzări Frisland Câmpina, Cornel Cărămizaru.
Conform acestuia, fabrica de la Baciu are în prezent peste 200 de angajați.
„Nu avem planuri să închidem fabrica, doar optimizăm producția. Încercăm să facem lucrurile mai simple. Da, aceste lucruri au un impact în ceea ce privește oamenii din fabrică, în ceea ce privește modul în care sunt realizate produsele. Numărul de angajați scade, ca urmare a faptului că am trecut prin acest proces de optimizare. Încercăm să facem lucrurile cât mai eficiente. Am investit mult în tehnologie, iar această investiție are un impact în ceea ce privește numărul angajaților. Pe de altă parte trebuie să ne uităm și la consum. Categoria lactateleor este o categorie care nu a crescut în ultimii ani decât foarte puțin, este o categorie în care consumatorul decide cât producem noi. Ne punem speranța în reducerea TVA-ului. Din punctul meu de vedere, va crește consumul de lactate, odată cu această reducere, pentru că vor rămâne mai mulți bani pentru mâncare. Noi ne-am redus cheltuielile pentru a rezista pe piață. Avem planuri pentru următorii 5-7 ani, pentru a crește pe fiecare dintre categoriile focus în care activăm. Trebuie să recunoaștem că piața lactatelor nu este o piață care să ne creeze o foarte mare siguranță, tocmai din perspectiva faptului că nu a crescut consumul în ultimii ani. Avem așteptări de la reducerea TVA-ului. Investițiile vor veni dacă reducerea TVA-ului va avea impactul dorit. Investițiile sunt consecința creșterii consumului care influențează direct creșterea producției”, a mai spus Cărămizaru.