Calea Turzii nu scapă de accidente. Drum modernizat, prost semnalizat
Miercuri, 25 martie în jurul orei 11.30 o maşină cu numere de Maramureş, observă târziu trecerea de pietoni de pe Calea Turzii (aflată între benzinăriile Lukoil şi Mol) şi frânează brusc. Un Volskwagen cu numere de Sălaj care venea din spate nu vede nici el trecerea de pietoni şi intră în maşina de Maramureş. Familia şi cei doi copii minori aflaţi în maşina de Sălaj sunt accidentaţi şi transportaţi urgent la spital de catre ambulanță. Poliția de la criminalistică începe măsurătorile. Din păcate nu este singurul accident produs pe trecerile de pietoni aflate în această zona abia modernizată. Atunci când s-a refăcut Calea Turzii nu s-a ţinut cont deloc de faptul că şoseaua este în linie dreaptă și maşinile merg cu viteză. Trecerile de pietoni au fost amenajate la nivelul anilor `70. Două table albastre cu un pieton desenat şi atât. O semnalizare mai rudimentară decât atât nu se putea face. Foarte mulți şoferi au sesizat acest lucru şi întrebările fără răspuns sună cam aşa:
– Oare dacă s-au investit atât de mulţi bani în modernizarea şoselei, nu era normal să amenajeze cele trei treceri de pietoni la nivelul anului 2015?
– Nu se puteau monta câteva semafoare intermitente cu lumina galbenă care să atenţioneze şoferii, utile mai ales pe timp de ploaie sau ceaţă?
– Nu se putea marca cu vopsea albă pe asfalt atenţionări cu 50 de metri înainte că urmează o trecere fără semafor?
– Nu se puteau pune limitatoarede viteză și semne de circulație cu atenționarea că urmează treceri de pietoni?
– Chiar nu au mai existat fonduri ca să fie montaţi nişte stâlpi suplimentari cu lumini puternice exact deasupra trecerilor de pietoni, așa cum este de exemplu în Turda?
Desigur aceste întrebări probabil nu şi le-a pus nimeni începând de la proiectant până la primărie. Lucrarea a fost recepţionată, primăria e mulţumită , siguranţa cetăţeanului nu mai contează.