Petiţie pentru “democratizarea” alocării parcărilor în Cluj
Problema lipsei locurilor de parcare în Cluj-Napoca nemulţumeşte tot mai mulţi şoferi. Oamenii sunt sătui să nu găsească un loc de parcare nici în centru, dar nici în preajma locuinţelor, atunci când se întorc de la serviciu. Un clujean a venit cu propunerea ca modul în care se alocă locurile de parcare de către primărie cu abonament pentru cei care le solicită să fie mai “democratic”.
“Am luat decizia de a propune un nou mod de a gestiona alocarea parcarilor în cartierele din Cluj. Am avut această idee în momentul în care, venind într-o seară acasă, m-am trezit că nu am efectiv unde să parchez pe o rază de jumătate de km, în condiţiile în care în apropierea scării mele erau cel puţin 4 locuri “cu abonament” neocupate. Mă bazez pe susţinerea publică deoarece noi, cei care nu beneficiem de parcări ăn acest moment, reprezentăm 7 din 8 cetăţeni în oraşul acesta. Şi dacă am fi doar 5 din 10, tot ar fi rău, pentru că modul actual de alocare nu esete corect. Deşi ar trebui să fie o coadă de tipul “primul venit, primul servit” la alocarea parcărilor, ştim cu toţii că nu există nici aleşi locali şi nici oameni puternici financiar în Cluj care să “plângă” după locuri de parcare. Iar din restul cetăţenilor care le-au primit, probabil jumătate au “relaţii” unde trebuie. De aceea, vă arunc provocarea de a schimba complet acest sistem învechit şi uşor-coruptibil, în aşa fel încât să fie democratic şi corect pentru toată lumea”, explică Daniel Ţăpuleasa.
Acesta a schiţat un proiect pentru administrarea parcărilor de cartier în oraş care cuprinde câteva propuneri. “Parcările de cartier nu se vor mai aloca nominal, ci în grup, tuturor cetăţenilor Clujului, contra unui abonament de parcare anual sau lunar, plătit pentru fiecare maşină deţinută, pe baza numărului de înmatriculare. Astfel, oricare clujean care a plătit acest abonament va putea să-şi parcheze legal maşina pe orice parcare “cu abonament” din Cluj”, se arată în petiţia care este disponibilă online.
Acelaşi proiect propune ca singurii care să obţină un loc de parcare nominal să fie cei cu dizabilităţi, iar locurile să fie semnalizate corespunzător pentru a nu fi ocupate de alţii.
Cei care nu au domiciliu stabil în oraş vor putea beneficia de un loc de parcare dar în cazul lor abonamentul ar trebui să fie mai scump, este de părere Daniel Ţăpuleasa. “Va exista însă şi posibilitatea unei taxe modice, pe zi sau pe săptămână, pentru a putea beneficia de aceste parcări şi cei care se află într-o scurtă vizită în municipiul nostru”, se mai arată în proiectul său.
Opţional, clujeanul propune şi implementarea unui software de identificare rapidă şi automată a celor fără abonament care ocupă abuziv parcările, prin tehnologia “text recognition”, care sa citească plăcuţele de înmatriculare ale maşinilor parcate şi să sesizeze automat când autovehiculul nu se afla în baza de date a plătitorilor.
Propunerea sa nu vizează parcările din zona centrală, ci doar cele din cartierele oraşului. Printre beneficiile pe care acest sistem le-au aduce, crede clujeanul, se numărăr încasările mai mari din abonamentele de parcare la bugetul local, dar şi creşterea gradului efectiv de ocupare a parcărilor la 100%.
“Aştept părerile voastre atât pro cât şi contra, dar insist ca acestea să fie susţinute de argumente logice şi solide. Apoi, invit aleşii locali să dezbată, să reformuleze şi să dezvolte schiţa de proiect pe care o propun”, spune în încheierea petiţiei online, Daniel Ţăpuleasa.