Autobuzele RATUC, motiv de dispută politică
Consilierii USL nu vor vota proiectul de instituire a unei taxe speciale de transport solicitată de RATUC, decât dacă mașinile nou achiziționate din banii de taxă vor deservi și zona metropolitană.
„În plin proces de transformare din regie în societate comercială pentru a putea prelua și transportul metropolitan, RATUC recunoaște că două treimi din mașinile aflate în parcul auto au durata de exploatare „îndeplinită sau depășită”. Probabil acesta motivul pentru care oficialii regiei nu s-au obosit să se înscrie la licitația pentru rutele de transport din zona metropolitană. Grav nu ni se pare faptul că se solicită fonduri pentru achiziționarea de mijloace de transport moderne, mai puțin poluante, ci că în nota de fundamentare a proiectului nu se spune nimic despre faptul că RATUC are nevoie de autobuze în plus pentru a deservi noile linii de transport. Concret este vorba despre traseele spre Florești, Apahida, Ciurila și Feleacu, pentru care va fi nevoie de mijloace de transport noi, capabile să deservească zecile de mii de locuitori ai acestor comune. Cred că această solicitare, explicațiile detaliate privind starea tehnică a parcului auto, reprezintă cea mai bună dovadă a faptului că primarii din comunele aparținând zonei metropolitane au fost „fentați” și că promisiunile privind preluarea de către regie a traseelor de transport în comun au fost doar păcăleli. Tot așa se justifică și faptul că înregistrarea noii companii la Registrul comerțului este tergiversată cu bună știință și rea voință!” se arată în comunicatul de presă semnat de Horea Uioreanu, Ioan Oleleu şi grupurile de consilieri locali şi judeţeni ai USL.
Aleșii locali aparținând USL anunţă şi că vor depune un proiect de hotărâre de consiliu local privind folosirea staţiilor RATUC de către operatorii de transport, pentru a facilita accesul locuitorilor din comunele limitrofe la locul de muncă. În schimb, operatorii de transport beneficiari ai acestei facilități vor achita un tarif de utilizare stabilit prin hotărâre de consiliu local. „Oricum, ne punem întrebarea dacă din banii cheltuiți pe celebrele tramvaie mov (achiziția fiind în atenția DNA!), nu se puteau cumpăra troleibuze sau autobuze pentru a deservi rutele din zona metropolitană. Că de liniile de transport în comun spre parcurile industriale Tetarom I și II se pare că nu poate fi vorba”, se mai arată în comunicat.