Centura de Nord a Floreștiului, un drum-fantomă cu căruțe și câini
Drumul care leagă Floreștiul de Cluj-Napoca, denumit Centură de Nord, ar trebui deschis circulației vineri, însă o plimbare pe noua rută demonstrează că așa-zisa centură are probleme mari în ceea ce privește semnalizarea și facilitățile care ar trebui să însoțească o centură.
O echipă a Transilvania Reporter a testat noul drum de legătură între Cluj-Napoca și Florești și vă putem spune la ce să vă așteptați dacă o să alegeți această rută.
Centura de Nord a Clujului începe în capătul străzii Donath, accesul făcându-se pe lângă restaurantul Il Milanese. Ruta de 10 km apelează la talentul șoferului de orientare în pustietate, slalom printre câinii și căruțele de pe traseu, socializarea cu muncitorii care sunt singurele surse de informare dar și supraviețuirea în condiții vitrege, în cazul în care autovehiculul suferă o defecțiune.
”Este un drum realizat la o lățime de 5, 6 metri, cu acostamente și rigole, care are o lungime de circa 9 kilometri. Rășina folosită presupune o etanșeizare a fundației. Nu este o soluție foarte reușită, dar având în vedere faptul că aceste proiecte europene pe măsura 125, drumuri agricole, prevăd un asemenea tipă de drum, noi a trebuit să respectăm proiectul, dar asta nu înseamnă că pe viitor, după garanția de 2 ani, să nu punem un strat de uzură și de asfalt. Este o variantă oferită de Uniue, datorită faptului că acolo este zonă agricolă”, spunea Horia Șulea, primarul comunei Florești, la emisiunea Știri de Cluj LIVE.
Chiar dacă drumul ar trebui să se inaugureze astăzi, în zonă nu există niciun fel de indicator din care șoferii să înțeleagă faptul că din spatele caselor de pe strada Donath răsare un drum care îi poate duce în Florești.
Odată intrat pe ceea ce ar trebui să fie centură, șoferi au parte de o primă încercare: o intersecție nesemnalizată cu trei variante. Două dintre ele se intersectează 100 de metri mai încolo și duc, într-adevăr spre Florești, în timp ce a treia variantă duce…în curtea unui clujean.
După o porțiune de câteva sute de metri cu drum de piatră, reîncepe asfaltul. Șoseaua este foarte îngustă, cu o lățime de 5, 6 metri, astfel că atunci când întâlnești un alt autovehicul, unul dintre șoferi trebuie să oprească și să tragă pe dreapta.
O nouă intersecție, probleme noi: după câțiva kilometri drumul se bifurcă din nou însă niciun indicator nu îți spune ce variantă trebuie să alegi pentru a continua spre Florești. Pe drum am găsit și o mașină eșuată, fără șofer, într-unul dintre șanțuri. Cel mai probabil, șoferul a plecat pe jos în căutare de ajutor întrucât de-a lungul celor aproximativ 10 km de centură, nu există vreun service sau o benzinărie.
Pentru cei care scapă de ultima intersecție în care poți fie să alegi drumul spre Florești fie cel spre „nicăieri”, urmează o porțiune cu drum în lucru care marchează și sfârșiturl centurii. Odată ajunși în Florești, șoferi nu au nici de această dat vreun indicator care să îi dirijeze spre ieșirea dintre blocuri.
Printre singurele avantaje al noii rute Cluj-Napoca-Florești sunt peisajele din zonă și lipsa aglomerației, survenită cel mai probabil datorită faptului că drumul în sine este unul fantomă care fie te duce foarte rapid la destinație fie, dacă nu ești atent, te duce în câmp.
Mai jos puteți viziona o galerie foto de pe ruta Cluj-Napoca- Florești, realizată de Radu Hângănuț.
[nggallery id=318]
Lucrurile sunt simple: acest drum este un DRUM AGRICOL, finantat prin fonduri europene FEADR – masura 125 si asigura accesul la zonele agricole ale comunei Floresti. Deci este destinat EXCLUSIV tractoarelor, carutelor, combinelor agricole, etc. – in nici un caz nu este destinat autoturismelor.