UPDATE Centura „se lasă” greu. Tăierea panglicii amânată de două ori astăzi
UPDATE
Ministrul Dan Şova a ajuns la Cluj cu o întârzire de circa 3 ore. Acesta a ţinut să precizeze că nu a inaugurat centura ci doar a dat drumul la circulaţie. De altfel de la eveniment a lipsit celebra panglică, Şova mutând o baliză de pe şosea.
Reinaugurarea centurii ocolitoare Vâlcele-Apahida a fost urmărită de ghinion astăzi. După ce lucrările la ultimii trei kilometri au fost prelungite de mai multe ori şi au durat aproape doi ani, acum nici tăierea panglicii nu e fără incidente. La ceremonie este aşteptat ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură, Dan Şova, al cărui avion şi-a amânat plecarea de două ori către Cluj din cauza condiţiilor meteo nefavorabile.
Astfel Prefectura Cluj a anunţat întâi că întârzierea este de doar 20 de minute urmând ca tăierea panglicii să se facă pe la ora 11.30 în loc de 11, după care s-a revenit şi inaugurarea a fost amânată pentru ora 13.30.
Politicienii locali nu au pierdut însă timpul şi au ieşit la atac şi contra-atac tocmai pe tema noii tăieri de panglică de la centură. Președintele Consiliului Județean Cluj, Horea Uioreanu, a transmis felicitări conducerii Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Cluj pentru faptul că a reușit să finalizeze cu adevărat lucrările de construire a centurii Vâlcele Apahida. „Faptul că această centură este, în sfârșit, finalizată, demonstrează că USL își ține promisiunile. Practic, începând de astăzi, centura municipiului Cluj-Napoca, pe traseul Vâlcele-Apahida, este finalizată. Nu mai vorbim de o <<centurică a centurii>>, așa cum s-a întâmplat cu lucrarea inaugurată cu fast în vechea guvernare, când premierul de atunci, domnul Emil Boc, a inaugurat o lucrare nefinalizată. Noi nu tăiem panglici la lucrări care nu sunt gata, noi chiar ne ținem de cuvânt și finalizăm proiectele”, precizează Horea Uioreanu, președintele Consiliului Județean Cluj și vicepreședinte al PNL.
“Din lipsă totală de proiecte concretizate, miniştrii USL taie panglici la proiectele deja inaugurate de guvernările precedente!” au replicat rapid cei de la PDL Cluj-Napoca.
“Deşi sunt la Guvernare de mai bine de 1 an şi jumătate, cei din USL nu au avut capacitatea să demareze şi să finalizeze proiecte de anvergură pentru dezvoltarea Clujului şi a României. Este al doilea an când județul nostru este ignorat din proiectul de buget național, deși este principalul contributor la bugetul statului, după capitală. Cu toate acestea, banii noștri, ai clujenilor, sunt direcționați în această guvernare către alte zone ale României, în funcție de interesele personale și electorale ale premierului și ale miniştrilor săi. Colac peste pupăză, Ministrul Proiectelor Inexistente, Dan Şova, are tupeul să vină astăzi la Cluj pentru a inaugura nici mai mult nici mai puţin de 1, 5 km din centura Vâlcele-Apahida, executaţi într-un an şi jumătate de guvernare, adică, la un calcul simplu, 80 de metri executaţi în medie pe lună. Îi aducem la cunoştinţă domnului Dan Şova faptul că Tronsonul 3 al centurii Vâlcele-Apahida a fost inaugurat în anul 2009 iar Tronsoanele 1 şi 2 au fost inaugurate în anul 2011, centura fiind tranzitată intens de la inaugurare şi până în prezent. Considerând probabil că cetăţenii judeţului Cluj au memoria scurtă, domnul Şova îşi asumă un proiect la care Guvernul USL a contribuit într-o măsură aproape inexistentă şi taie o panglică pentru un proiect deja inaugurat în guvernarea premierului Emil Boc. Îi solicităm ministrului Dan Şova să lase ipocrizia la o parte şi să nu îşi asume proiecte de care dânsul doar a auzit şi în care nu s-a implicat. Iar parlamentarilor USL care fac parte din protipendada turistică de la centura Vâlcele- Apahida le transmitem să se trezească din amorțeala care i-a cuprins de doi ani încoace și să îşi îndeplinească promisiunile angajate în fața clujenilor”, au transmis într-un comunicat consilierii locali PDL Cluj-Napoca.
Centură de diamant
Centura Vâlcele-Apahida a început să fie construită în 2006, după ce proiectul a fost evaluat iniţial la 40 de milioane de euro. Contractul de lucrări a fost însă semnat pentru 65 de milioane de euro, iar centura trebuia să fie gata în maxim doi ani. Nu a fost aşa, deoarece din cauza unor greşeli de proiectare, traseul cuprindea şi o zonă cu alunecări de teren. Iar costurile s-au triplat ajungând în 2011 la inaugurarea parţială, a circa 20 de kilometri, la suma de 180 de milioane de euro. Ultimii trei kilometri au fost terminaţi în decurs de doi ani tocmai din cauza problemelor cu terenul, la care s-a adăugat şi intrarea în insolvenţă a contrsuctorului ungar. Pentru această porţiune finală s-a plătit 65 de milioane d elei, incluzând şi lucrările de consolidare.